Gods doel t.a.v. de mens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Gods doel t.a.v. de mens

Berichtdoor Wilsophie » 28 mar 2012 09:27

*verwijderd i.v.m. off topic*

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 28 mar 2012 09:31

@Ewan, Leert de apostel niet dat sommige zaken nog verborgen zijn en blijven, omdat we sommige dingen nog niet ''dragen'' of ''verdragen'' kunnen?

@Ewan, ‘beetje’ onduidelijke zin met betrekking op het werk van Christus, God zegt: Ik zal vijandschap zetten …., dan de offerdiensten etc. tot in details benadrukt, alles Profetisch vastgelegd van onze Heiland en Verlosser en Hersteller van de mens (als de mens wil).
De verzoening/verlossing van Christus werk van herstel in de mens moet je toelaten en begrijpen door Gods Geest zodat de mens weer vrijelijk met God door de Here Jezus kan omgaan.

God ziet ons aan door Zijn Zoon, wat wil je nog meer.
Maar in relatie tot God wil de Here Jezus ons de weg wijzen op allerlei gebied in, zijn wij oprecht, hebben wij onze naaste oprecht lief, willen wij onze fouten en tekortkomingen belijden (wel eerlijk zijn t.o. van God), willen wij echt de wil van God doen die de Here Jezus ons heeft voorgeleeft, of stellen wij een “kerkgeloof” boven het aanvaarden van Het Leven van de Here Jezus.

Wij zitten met een probleem dat er een wirwar aan geloven en stromingen zijn en menen daarin een éénheid zoeken (éénheid in verscheidenheid), terwijl Christus zijn Hogepriestelijk werk wil afronden om Zijn volk te verzamelen, en wij maar over christelijke randproblemen ruzie maken, geestelijke verwarring zoeken, terwijl DE HERE JEZUS ONS HART WIL BEREIKEN.

gr.
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 28 mar 2012 09:55

Jou stelling dat Marin arrogant is dat hij de verzoening van God wil laten begrijpen, klopt dus niet met de Bijbel Lucas 24:25 en zoals gewoonlijk doe je alsof er niet op geantwoord is.

Ook zeg je als Adam voor de eeuwigheid behouden was, waren wij er niet geweest m.a.
er waren geen nakomelingen gekomen. God zegt toch duidelijke in Gen.1:28 Weest vruchtbaar en wordt talrijk en Hij zegende hun.

En wat moet ik met jou stelling het geloofsleven wordt niet versterkt door begrip?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 28 mar 2012 10:15

Wilsophie voor jou is het onmogelijk dat Adam ook gehoorzaamheid had kunnen zijn,
omdat jij met die "rode aarde" zit in jouw gedachen, en er van uitgaat dat Adam niet goed geschapen was, omdat hij uit die "rode aarde" kwam.

Maar Adam werd geschapen door Gods hand.

En ik geloof niet zoals jij, dat het de satan gelukt is om twéé kéér het werk van God te bederven.

En verder is dit of-topic
Jouw gedachten hierover zijn mij bekent.

Best Schaapje, het is de derde keer dat Marin een stuk neerzet van Ellen White zonder bronvermelding.
Ik meld de bron om een paar redenen.
Marin reageert naar de posters door ze met name te noemen, daarbij sluit je anderen uit, dat is op sommige forums zelfs verboden.
Jouw conclusie is dat het onmogelijk is voor mij om te denken dat Adam ook gehoorzaam kan zijn. Fijn dat je voor mij denkt, maar het is niet juist.
Dan voeg je toe dat Adam niet goed geschapen is. Wat een waanzin!
God zag dat het goed was, staat er geschreven. Maar ik beweer dat het niet volmaakt is, dat kreeg pas gestalte in de tweede Adam.
Dan zeg je tot slot "Jouw gedachten zijn hierover bekend".
Laat ik je dan zeggen Schaapje, dat gezien je conclusie, je mijn gedachten zeer onbekend zijn. Je trekt een eigen verhaal en dat mag je doen, maar ik constateer dat je het niet begrepen hebt.
Je sluit me eigenlijk ook uit, om mee te denken in de stellingen van deze profetes.
En nadat je me eerst helemaal gekleineerd hebt met je gesneer kom je nu met inhoudelijke zaken uit de post van Marin.
Ja ik maak de fout dat ik het me persoonlijk aantrek, dat klopt helemaal.
Overigens doe jij hetzelfde want ik noem Marin niet arrogant, maar de inhoud van de vragenstelling dan wel vragensteller.
Je hebt bereikt wat Marin ook wil en dat is dat ik me terugtrek uit dit topic en jou met name ( want je weet beter) wijsheid wens in het bestuderen van een leer van een profetes uit 1800, zeer bekende leer.
De 7e dag adventisten onderscheiden zich niet alleen door hun viering op zaterdag, en ik zie geen reden waarom ik dat niet mag zeggen.
In het laatst der dagen zul je vreemde gezichten zien.
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 28 mar 2012 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 28 mar 2012 10:23

="Schaapje"Kijk dat zie ik jou regelmatig doen, als jou postings niet kloppen en anderen komen met een korrectie daarop, dan trek je het in het persoonlijke vlak, en vooral door denigrerende opmerkingen te maken.

Mijn posting is simpelweg een stelling die ik neerzette als reactie om Ellen White, en jij maakt geen correctie, je gaat allemaal dingen over mij zeggen die ik al verklaard heb en die niet juist zijn en jij was daarin heel denigrerend.

Jouw stelling dat Marin arrogant is dat hij de verzoening van God wil laten begrijpen, klopt dus niet met de Bijbel Lucas 24:25 en zoals gewoonlijk doe je alsof er niet op geantwoord is.

Ik vond de stelling arrogant binnen dat verband, en wat bedoel je nu met de tekst en hoe doe ik dan alsof er niet op is geantwoord?

Ook zeg je als Adam voor de eeuwigheid behouden was, waren wij er niet geweest m.a.
er waren geen nakomelingen gekomen. God zegt toch duidelijke in Gen.1:28 Weest vruchtbaar en wordt talrijk en Hij zegende hun.

Mag ik dat niet zeggen dan?
Wanneer kwam de opdracht om zich te vermenigvuldigen, voor of na de zonde?
Als hij eeuwig zou leven in de hof van Eden, waren er dan zondige nakomelingen gekomen?

Ook jij doet aan quote timing.
Je stelt dat ik zeg dat het geloofsleven niet gesterkt wordt door begrip, maar ik heb daar tegenover gesteld dat het de Heilige Geest is Die ons voedt en leidt en niet ons eigen begrip. Dus geen quote timing doen, maar hele citaten neerzetten en niet de helft uit het verband halen, dat is niet netjes.

Het is jammer dat Marin zelf niet reageert op mijn stellingen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 28 mar 2012 10:28

="Marin"terwijl Christus zijn Hogepriestelijk werk wil afronden om Zijn volk te verzamelen

Dit is niet het werk van de Hogepriester, de Hogepriester deed verzoening voor het volk en had niets met het verzamelen te maken.
God verzamelt Zich een volk voor Zijn Naam uit Jood en heiden, maar dat is geen Hogepriesterlijke taak.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 28 mar 2012 10:30

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 28 mar 2012 11:40

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 28 mar 2012 11:48

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 28 mar 2012 12:14

Ik heb inmiddels een aantal dingen gelezen over de leer van Ellen White aangehangen door de 7e dags adventisten mede omdat het boek Openbaringen via en in haar tot stand gekomen is.
Maar dit heeft mij n.a.v. de inleiding van dit topic het meest geschok

■EGW geeft de duivel een rol bij het verlossingswerk. De duivel neemt uiteindelijk alle zonde van de mensen op zich. Hiermee wordt het volkomen verlossingswerk van Jezus verloochend en wordt geleerd dat Satan nodig was om het verlossingswerk te voltooien.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 28 mar 2012 12:20

■Verblind door het gedachte dat zij zelf iets aan haar heiliging bij kon dragen heeft EGW het vierde gebod verhoogd en hier gelijk het merkteken van het beest aan verbonden. Zij begreep niet dat dit merkteken van het beest niet voor hen is bedoeld die niet de sabbat houden, maar voor hen die het op het Lam lijkende beest volgen, de antichrist die het volk van God probeert te verleiden.

Ik wijs dit ook af.

Volgens de boeken van de zevende-dags adventisten geloven zij dat wanneer Michaël de aartsengel in de Bijbel wordt genoemd, Jezus bedoeld wordt. De Bijbel geeft echter geen enkele aanleiding voor deze gelijkstelling, eerder wordt deze weersproken.
commentaar wat ik las, maar....
Ik had het anderen gegund maar hierin ben ik het met de adventisten eens want ook ik geloof dat Michaël de aartsengel, de Here Jezus Zelf is.
De Jeh. Getuigen doen dit ook echter om te ontkrachten dat de Here Jezus de Enige Zoon van God is, en daarin ga ik niet met hen mee.
De grond van de Adventisten is mij niet duidelijk, maar misschien kan Marin dat toelichten.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 28 mar 2012 12:22

Overigens heb ik bovenstaande uitleg hier vandaan:
http://www.7daweb.com/tt

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 28 mar 2012 12:27

"God schiep de mens met een vrije wil. Geen marionetten maar wezens met een eigen keuze. De juistheid van die keuzes valt te ijken aan het menselijke geweten en aan het leerboek met waardevolle adviezen voor optimaal geluk dat God de mens gaf: de Bijbel" ('Waar halen ze in Godsnaam hun optimisme vandaan?').
Is de opvatting van de adventisten en dat is precies wat ik lees in de vragen van Marin.
En sluit me aan bij de laatste opmerking; "waar halen ze hun optimisme vandaan?
Bron: http://www.7daweb.com/vrije-wil

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 28 mar 2012 13:05

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 28 mar 2012 13:25

Terug naar “Archief”