engelen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 feb 2004 19:00

Oh nee? Wat dacht je van Petrus, die door een engel uit de gevangenis werd gehaald? Wat dacht je van Johannes, die zag een engel op Patmos. Wat dacht je van de in wit geklede gedaanten die zondagmorgen bij het graf van Jezus zaten?

Voorbeelden zat dacht ik :)

bart_biechtstoel

Berichtdoor bart_biechtstoel » 25 feb 2004 19:48

een engel is iets moois.
in de kerk zie ik vaak engelen in het koor. Zo mooi als zij zingen, soms hoop ik dat zo'n meisje mijn engel wilt zijn.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 feb 2004 20:14

Marnix schreef:Oh nee? Wat dacht je van Petrus, die door een engel uit de gevangenis werd gehaald? Wat dacht je van Johannes, die zag een engel op Patmos. Wat dacht je van de in wit geklede gedaanten die zondagmorgen bij het graf van Jezus zaten?

Voorbeelden zat dacht ik :)

Ja, nu je het zegt. Maar die bij het graf van Jezus was wel voor Pinksteren, of is dat nieuw? :wink:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 feb 2004 00:30

een engel is iets moois.
in de kerk zie ik vaak engelen in het koor. Zo mooi als zij zingen, soms hoop ik dat zo'n meisje mijn engel wilt zijn.

Als je niks te melden hebt.....

.... doe het dan niet hier :)

Ja, nu je het zegt. Maar die bij het graf van Jezus was wel voor Pinksteren, of is dat nieuw?

Oh ik dacht dat we het over na Jezus geboorte hadden... Maar goed, anders blijven er ook nog voorbeelden over dus :)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 feb 2004 13:36

Nee, want de redenering was dat na pinksteren de Heilige Geest uitgestort is en er dus geen engelen meer nodig zijn om te inspireren oid. Of dat een valide redenering is weet ik verder ook niet...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 feb 2004 13:55

Tja dan zit we nog steeds met die engelen op Patmos... En de engel die Petrus bevrijdde. (handelingen 12)

En in Handelingen 5 lees je hoe een engel de gevangen apostelen bevrijdt.

Verder zag Cornelius een engel... Fillipus had in Handelingen 8 van een engel gehoord dat ie naar een bepaalde weg moest gaan.. In Handelingen 27 zegt Paulus tegen de mensen bij hem aan boord dat hij een engel heeft gezien die hem heeft verteld dat het allemaal goed zou komen..

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 27 feb 2004 20:47

Engelen kunnen er toch zijn om mensen te beschermen? Of heb ik dat mis?

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 27 feb 2004 22:12

Christa schreef:Engelen kunnen er toch zijn om mensen te beschermen? Of heb ik dat mis?

Daar zijn ze ook voor, en ik bid ook elke dag dat God zijn engelen zend om mij en mijn kinderen te beschermen.

Lees maar eens in Ps 103 Daar geeft David zelfs een opdracht aan de engelen :

Loof den HERE gij zijn engelen, gij krachtige helden die zijn woord volvoert, luisterend naar de klank van zijn woord.
Weest blij in de Heer !

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 feb 2004 00:50

Je hebt 2 soorten engelen meen ik me te herinneren. Serafs en cherubs of zo.... (sorry het is lang geleden)... de ene groep maakt muziek, fungeert als boodschapper etc. De andere groep zijn soldaten, in de bijbel komt meerdere malen het woord: Engelenleger voor. Die engelen zijn er om je te beschermen.

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 28 feb 2004 16:58

Er zijn 9 soorten engelen :mrgreen:
Kena ™

Tefillah zonder kavannah is als een goef zonder nesjama

Rabbi Ephraim Epstein

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 28 feb 2004 19:55

Kena schreef:Er zijn 9 soorten engelen :mrgreen:

Noem ze eens op ?
Weest blij in de Heer !

Marjolein
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Marjolein » 18 mar 2004 19:49

joepie schreef:Mooi verhaal maar dat hoef ik niet te geloven toch? Want wie is er bij geweest? Dus hoe controleer je dat het waar is?

als er wel iemand bij zou geweest zijn, dan hoeft het nog niet zo te zijn dat die persoon de engelen ook zag. Bij Paulus' bekering hoorden de omstanders ook de stem niet.

Handelingen 22:7,8,9
7 En ik viel ter aarde, en ik hoorde een stem, tot mij zeggende: Saul, Saul, wat vervolgt gij Mij?
8 En ik antwoordde: Wie zijt Gij, Heere? En Hij zeide tot mij: Ik ben Jezus, de Nazarener, Welken gij vervolgt.
9 En die met mij waren, zagen wel het licht, en werden zeer bevreesd; maar de stem Desgenen, Die tot mij sprak, hoorden zij niet.
God be merciful unto us, and bless us; and cause his face to shine upon us.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 19 mar 2004 01:00

Marjolein schreef:
joepie schreef:Mooi verhaal maar dat hoef ik niet te geloven toch? Want wie is er bij geweest? Dus hoe controleer je dat het waar is?

als er wel iemand bij zou geweest zijn, dan hoeft het nog niet zo te zijn dat die persoon de engelen ook zag. Bij Paulus' bekering hoorden de omstanders ook de stem niet.

7 En ik viel ter aarde, en ik hoorde een stem, tot mij zeggende: Saul, Saul, wat vervolgt gij Mij?
8 En ik antwoordde: Wie zijt Gij, Heere? En Hij zeide tot mij: Ik ben Jezus, de Nazarener, Welken gij vervolgt.
9 En die met mij waren, zagen wel het licht, en werden zeer bevreesd; maar de stem Desgenen, Die tot mij sprak, hoorden zij niet.
Je zou het even na moeten zoeken, maar van Paulus bekering staan er 3 versies in de bijbel, in één versie horen ze de stem, in een andere zien ze alleen het licht. Dus ik denk niet dat je dat zo stellig kunt zeggen
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 19 mar 2004 10:00

Marnix schreef:Je hebt 2 soorten engelen meen ik me te herinneren. Serafs en cherubs of zo.... (sorry het is lang geleden)... de ene groep maakt muziek, fungeert als boodschapper etc. De andere groep zijn soldaten, in de bijbel komt meerdere malen het woord: Engelenleger voor. Die engelen zijn er om je te beschermen.

Dat wist ik niet.
Dus de ene groep maakt muziek? Als dat waar is, dan heb ik dus echt een engelenkoor gehoord, toen de eerste 4 nummers of zo van mijn optreden.
(het was ook op een zondag, en ik had van tevoren sterk gebeden)
Die hielpen mij er doorheen, net of ze mij de eerste zet bij het optreden gaven die ik nodig had. En het was ook een buitengewoon succesvol optreden.......
Dan is dat voor mij een bewijs dat ik niet hallucuneer of gek ben, maar dat het toch echt was.....................
Ik durf dit hier te vertellen, maar in het gewone leven zou ik het dus nooit durven vertellen dat ik toen een engelenkoor heb gehoord, omdat mensen zeggen dat je gek bent, of ineens heel medelijdend tegen je gaan doen, net of je gek bent.....................

Marjolein
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Marjolein » 19 mar 2004 19:50

@mic schreef:
Marjolein schreef:

Je zou het even na moeten zoeken, maar van Paulus bekering staan er 3 versies in de bijbel, in één versie horen ze de stem, in een andere zien ze alleen het licht. Dus ik denk niet dat je dat zo stellig kunt zeggen

oke misschien iets minder stellig. Maar ik blijf erbij dat het nog steeds niet zo HOEFT TE ZIJN dat de omstanders ook alles zagen/hoorden
God be merciful unto us, and bless us; and cause his face to shine upon us.

Terug naar “Archief”