Voorbeelden zat dacht ik

Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:Oh nee? Wat dacht je van Petrus, die door een engel uit de gevangenis werd gehaald? Wat dacht je van Johannes, die zag een engel op Patmos. Wat dacht je van de in wit geklede gedaanten die zondagmorgen bij het graf van Jezus zaten?
Voorbeelden zat dacht ik
een engel is iets moois.
in de kerk zie ik vaak engelen in het koor. Zo mooi als zij zingen, soms hoop ik dat zo'n meisje mijn engel wilt zijn.
Ja, nu je het zegt. Maar die bij het graf van Jezus was wel voor Pinksteren, of is dat nieuw?
Christa schreef:Engelen kunnen er toch zijn om mensen te beschermen? Of heb ik dat mis?
joepie schreef:Mooi verhaal maar dat hoef ik niet te geloven toch? Want wie is er bij geweest? Dus hoe controleer je dat het waar is?
Je zou het even na moeten zoeken, maar van Paulus bekering staan er 3 versies in de bijbel, in één versie horen ze de stem, in een andere zien ze alleen het licht. Dus ik denk niet dat je dat zo stellig kunt zeggenMarjolein schreef:joepie schreef:Mooi verhaal maar dat hoef ik niet te geloven toch? Want wie is er bij geweest? Dus hoe controleer je dat het waar is?
als er wel iemand bij zou geweest zijn, dan hoeft het nog niet zo te zijn dat die persoon de engelen ook zag. Bij Paulus' bekering hoorden de omstanders ook de stem niet.
Handelingen 22:7,8,9
7 En ik viel ter aarde, en ik hoorde een stem, tot mij zeggende: Saul, Saul, wat vervolgt gij Mij?
8 En ik antwoordde: Wie zijt Gij, Heere? En Hij zeide tot mij: Ik ben Jezus, de Nazarener, Welken gij vervolgt.
9 En die met mij waren, zagen wel het licht, en werden zeer bevreesd; maar de stem Desgenen, Die tot mij sprak, hoorden zij niet.
Marnix schreef:Je hebt 2 soorten engelen meen ik me te herinneren. Serafs en cherubs of zo.... (sorry het is lang geleden)... de ene groep maakt muziek, fungeert als boodschapper etc. De andere groep zijn soldaten, in de bijbel komt meerdere malen het woord: Engelenleger voor. Die engelen zijn er om je te beschermen.
@mic schreef:Je zou het even na moeten zoeken, maar van Paulus bekering staan er 3 versies in de bijbel, in één versie horen ze de stem, in een andere zien ze alleen het licht. Dus ik denk niet dat je dat zo stellig kunt zeggenMarjolein schreef:joepie schreef:Mooi verhaal maar dat hoef ik niet te geloven toch? Want wie is er bij geweest? Dus hoe controleer je dat het waar is?
als er wel iemand bij zou geweest zijn, dan hoeft het nog niet zo te zijn dat die persoon de engelen ook zag. Bij Paulus' bekering hoorden de omstanders ook de stem niet.
Handelingen 22:7,8,9
7 En ik viel ter aarde, en ik hoorde een stem, tot mij zeggende: Saul, Saul, wat vervolgt gij Mij?
8 En ik antwoordde: Wie zijt Gij, Heere? En Hij zeide tot mij: Ik ben Jezus, de Nazarener, Welken gij vervolgt.
9 En die met mij waren, zagen wel het licht, en werden zeer bevreesd; maar de stem Desgenen, Die tot mij sprak, hoorden zij niet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten