Zegt de bijbel dat Jezus God is?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

schaapje
Generaal
Generaal

Re: Zegt de bijbel dat Jezus God is?

Berichtdoor schaapje » 22 mar 2012 17:18

Bleef de toets hangen?

Ik denk ze hem stuk heeft geslagen :lol:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 mar 2012 17:23

Ewan schreef:Bleef de toets hangen?

Ik kreeg een giga krampaanval, zit er nog steeds in :mrgreen:

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 22 mar 2012 17:29

Ik kreeg een giga krampaanval, zit er nog steeds in :mrgreen:

Als het maar niet 'de' vleselijke krampaanval is hoor! 8)

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 22 mar 2012 19:06

schaapje schreef:@Wilsophie
Lees de bijbelstudie en de brochure van A.K.H maar eens goed, hij dwaalde niet in alle dingen, zo begrijpt hij dat de kruisiging weldegelijk een straf is die de Here Jezus gedragen heeft voor ons.

O dus je hebt dit niet van jezelf?
Je praat een brochure na.
Geef mij die info maar hoor, ik weet niet waar ik dat moet zoeken.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 22 mar 2012 19:23

O dus je hebt dit niet van jezelf?
Je praat een brochure na.

Ik praat geen brochure na wilsophie, maar deze tekst uit Jesaja 53:5 kende ik van het begin van mijn geloof, en ik lees ook wat in de Bijbel :mrgreen:

Maar ik dacht als A.K.H. jouw grote leermeester is dan zal je wel weten waar je het vinden moet, of je hebt het nog niet begrepen, dat kan ook.

Ik lees zo af en toe in de link die jij ooit op dit forum hebt gezet, omdat ik wil begrijpen, waarom jij zo anders denkt en praat over de Bijbel en wat Jezus heeft gedaan voor ons.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 22 mar 2012 19:46

schelpje3 schreef:
Het foldertje van broeder K.H. Je weet wel....

Ik zeg NIET dat Jezus stierf voor Israël, zet je leesbril even recht, maar VOOR HET GEHELE MENSELIJKE GESLACHT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En daar nog aan toegevoegd, de kruisweg is een weg van minder worden, een weg van verloren gaan, om behouden te worden door het bloed der verzoening.

Je gebruikte het woord Israël niet Schelpje , je gebruikte de tekst waarin staat "De Zijnen" en de Zijnen hebben Hem niet aangenomen.
En ik leg uit dat de Zijnen, niet de hele mensheid is.

De kruisweg is een weg van minder worden, zeg jij ... maar weet je wel wat je zegt?
De kruisdood is vreselijk en minder worden is heel wat anders.
De kruisdood is geen weg om verloren te gaan, maar om verzoening tot stand te brengen.

Wat bedoel je met een terriër?

En je opmerking over het foldertje vind ik beneden alle pijl en ook verdrietigeen christen onwaardig.
Een reclameblaadje is rijp voor de vuilnisbak en dat is de Bijbel niet.
Als ik dit zou zeggen over de Dordse leerregels zouden ....
Enfin zo zit ik niet in elkaar.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 22 mar 2012 19:50

Maar ik dacht als A.K.H. jouw grote leermeester is dan zal je wel weten waar je het vinden moet, of je hebt het nog niet begrepen, dat kan ook.

Nee dat was mijn vader, die er niet meer is, en vandaag heb ik het grote genoegen dat mijn moeder van 86 een paar daagjes bij mij logeert.
En ook zij is een kind van de Heer, en wij kijken nu al een paar uur naar een prachtige documentaire van de VPRO over het koor Hallelujah uit Urk.
Ik geniet daar meer van dan de akelige post en verwijten steeds aan mijn adres gelanceerd.
De Here Jezus is natuurlijk mijn grote leermeester en in Hem mag ik rusten en Hij wijst mij de weg, en troost mij als ik verdriet heb.
En zolangzamerhand heb ik meer verdriet van gelovigen op dit forum dan van de wereld.
Ik vind het heel erg wat hier allemaal gelanceerd wordt alleen om het feit dat er een andere visie is op het Woord van God.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 22 mar 2012 19:52

k lees zo af en toe in de link die jij ooit op dit forum hebt gezet, omdat ik wil begrijpen, waarom jij zo anders denkt en praat over de Bijbel en wat Jezus heeft gedaan voor ons.

Dat heb ik niet gedaan, maar Eibert die meende dat ik dat had gekopieerd en mijn post verwijderde zonder pardon.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 22 mar 2012 19:55

Als jij zegt dat je nooit meer zondig, dan houdt dat in dat je zegt volmaakt te zijn.
Dat zijn wij volmaakt IN Christus, maar men leeft niet konstant IN Hem

Dat is dan heel triest Schaapje, dat je niet constant leeft in Christus.
Dan maak je dus een wedergeboorte ongedaan.
Kun je dan zeggen waar de Bijbel leert dat wij af en toe in Christus volmaakt zijn en waarvan is dat dan afhankelijk?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 22 mar 2012 20:04

Dus jouw stelling dat als een mens tot bekering geloof en wedergeboren is, en nooit meer zal zondigen vind ik zeker niet in de Bijbel ook niet in mijn eigen leven en dat van anderen, dus onbewuste en bewuste zonden spelen WEL zeker een rol in het leven van een kind van God.
Ik vraag me af of jij wel eens in de brieven van het NT leest, en of je niet teveel bezig bent met zaken die wat minder belangrijk zijn.

De laatste zin zal ik fatsoenshalve maar negeren.l
Als een mens tot geloof komt en hij wedergeboren wordt zal hij zeker nog zondigen omdat hij nog vast zit aan dit aardse lichaam wat uit de aarde aards is.
Maar in de Bijbel staat wat uit God geboren is kan niet zondigen.
En dan gaat het om de nieuwe natuur die God rekent.
En wat hij niet toerekent is die oude natuur die dood is, en met Jezus in de dood is gebracht omdat Eén voor allen is gestorven en dus allen zijn gestorven.
Natuurlijk zondigt de oude mens, als ik jullie en mijn post lees dan is dat heel duidelijk dat de oude mens daar hoogtij viert.
Er valt veel te belijden vooral de bewuste zonden en de spotpostings in dit serieuze topic.
En ik hoop dat de lachsalvo's voorbij zijn.

Als het maar niet 'de' vleselijke krampaanval is hoor!

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 22 mar 2012 20:43

quote="Wilsophie"
Als een mens tot geloof komt en hij wedergeboren wordt zal hij zeker nog zondigen omdat hij nog vast zit aan dit aardse lichaam wat uit de aarde aards is.

En daar zijn we waren we wezen moeten, dus niet zeggen dat onbewuste en bewuste zonden geen rol meer spelen, want krijg je gelovigen op dit forum over je heen.

Maar in de Bijbel staat wat uit God geboren is kan niet zondigen.

Je zei net dat we nog aan het aardse vast zitten, dus kan het nog wel eens mis gaan.

En dan gaat het om de nieuwe natuur die God rekent.
En wat hij niet toerekent is die oude natuur die dood is, en met Jezus in de dood is gebracht omdat Eén voor allen is gestorven en dus allen zijn gestorven.

Het is puur genade dat de Here God ons aanziet IN Christus, maar er staan niet alleen belofte in de Bijbel, zo van nu is het "klaar" er staat ook ergens, dood de werken van het vlees door de Geest, dus ook voor ons werken geblazen en gehoorzamen aan de Geest.
Elke dag met de Here God is er om te leren.

Natuurlijk zondigt de oude mens, als ik jullie en mijn post lees dan is dat heel duidelijk dat de oude mens daar hoogtij viert.

Wilsophie ik heb nog steeds een scheldtirades in mijn pb-bus staan, ik kan mij niet herinneren dat ik jou met scheldwoorden beledigd heb!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 22 mar 2012 21:11

mohamed schreef:Als de Heer zegt : "Gelooft gij niet dat Ik in de Vader ben en de Vader in Mij is?"
Dan zijn dat de woorden die elke gelovige kan en mag zeggen.
Waar staat dat?

Wilsophie schreef:"Gelooft gij niet, dat Ik in den Vader ben, en de Vader in Mij is? De woorden, die Ik tot ulieden spreek, spreek Ik van Mijzelven niet, maar de Vader, Die in Mij blijft".
Johannes 14 vers 10

Eigenlijk bedoelde ik waar staat dat elke gelovige dat mag zeggen maar toch bedankt! :)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 22 mar 2012 21:22

schaapje schreef:http://www.bijbels-panorama.nl/S03_wie_is_christus_2.html

De leer van wilsophie kunnen we in deze link vinden, even naar beneden scrollen daar staat het in onranje letters!

Ook verward Ab Klein Haneveld de wedergeboorte met de opstanding uit de dood, op een andere pagina.

Ik heb even gelezen en ben geschrokken van het volgende:

Wij als gelovigen en volgelingen van Jezus Christus worden in de vele brieven opgeroepen Hem te volgen, en de loopbaan te lopen die ook Jezus gelopen heeft. Dit betekent dat ook wij ons zouden moeten richten op wat de Schrift ons te zeggen heeft en net als de Heere Jezus zouden moeten gehoorzamen (= geloven) wat God in Zijn Woord wil openbaren. Het lopen van deze loopbaan is echter alleen voor ons mogelijk als de Heere Jezus een mens was zoals u en ik. Indien de Heere Jezus in de dagen Zijns vleses (zijn aardse optreden) de Zoon van God zou zijn geweest dan is het voor ons onmogelijk om deze loopbaan te kunnen lopen. Maar gelukkig was Hij niet God in een menselijke vermomming, maar was Hij een normaal mens zoals u en ik.

Wilsophie, geloof jij bovenstaande?

Ewan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ewan » 22 mar 2012 21:30

maar toch....als Jezus voor zijn dood al God was geweest, zou het geen kunst zijn geweest zonder zonden de wet te gehoorzamen.
is het niet juist het feit dat hij als mens toch de zonde overwon en zich niet heeft laten verleiden tot enige zonde, de hoogst mogelijke prestatie, die geen ander mens ooit kon verrichten?
Ik wil het niet plastisch zeggen, maar weet niet anders dan dat Zijn Vader God was en Zijn moeder mens.
Dan heb je toch de eigenschappen van beiden?
Somebody up there likes you

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 22 mar 2012 21:42

schaapje schreef:
En daar zijn we waren we wezen moeten, dus niet zeggen dat onbewuste en bewuste zonden geen rol meer spelen, want krijg je gelovigen op dit forum over je heen.

Ik heb daar niets van gemerkt, Sch..je...ik krijg alleen maar jou over me heen, via allerlei slinkse postings.

Je zei net dat we nog aan het aardse vast zitten, dus kan het nog wel eens mis gaan.

Natuurlijk dat heb ik ook nooit erkend, maar ik blijf zeggen dat God er niet meer mee rekent, want Hij ziet ons aan in Christus en als jij zegt dat dat niet altijd het geval ik dan vraag ik weer aan jou dat die belofte van God dat Hij ons ziet in Christus afhangt van onze zonden.
En dat lijkt mij niet.

Het is puur genade dat de Here God ons aanziet IN Christus, maar er staan niet alleen belofte in de Bijbel, zo van nu is het "klaar" er staat ook ergens, dood de werken van het vlees door de Geest, dus ook voor ons werken geblazen en gehoorzamen aan de Geest.
Elke dag met de Here God is er om te leren.

Sorry, maar werken geblazen mag jij interpreteren vanuit de Bijbel maar kom dan met een concrete tekst en geen flarden van een paar teksten bij elkaar.
Daar kan ik niks mee.

Terug naar “[Religie] - Open forum”