Bleef de toets hangen?
Ik denk ze hem stuk heeft geslagen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Bleef de toets hangen?
Ewan schreef:Bleef de toets hangen?
Ik kreeg een giga krampaanval, zit er nog steeds in
schaapje schreef:@Wilsophie
Lees de bijbelstudie en de brochure van A.K.H maar eens goed, hij dwaalde niet in alle dingen, zo begrijpt hij dat de kruisiging weldegelijk een straf is die de Here Jezus gedragen heeft voor ons.
O dus je hebt dit niet van jezelf?
Je praat een brochure na.
schelpje3 schreef:
Het foldertje van broeder K.H. Je weet wel....
Ik zeg NIET dat Jezus stierf voor Israël, zet je leesbril even recht, maar VOOR HET GEHELE MENSELIJKE GESLACHT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En daar nog aan toegevoegd, de kruisweg is een weg van minder worden, een weg van verloren gaan, om behouden te worden door het bloed der verzoening.
Maar ik dacht als A.K.H. jouw grote leermeester is dan zal je wel weten waar je het vinden moet, of je hebt het nog niet begrepen, dat kan ook.
k lees zo af en toe in de link die jij ooit op dit forum hebt gezet, omdat ik wil begrijpen, waarom jij zo anders denkt en praat over de Bijbel en wat Jezus heeft gedaan voor ons.
Als jij zegt dat je nooit meer zondig, dan houdt dat in dat je zegt volmaakt te zijn.
Dat zijn wij volmaakt IN Christus, maar men leeft niet konstant IN Hem
Dus jouw stelling dat als een mens tot bekering geloof en wedergeboren is, en nooit meer zal zondigen vind ik zeker niet in de Bijbel ook niet in mijn eigen leven en dat van anderen, dus onbewuste en bewuste zonden spelen WEL zeker een rol in het leven van een kind van God.
Ik vraag me af of jij wel eens in de brieven van het NT leest, en of je niet teveel bezig bent met zaken die wat minder belangrijk zijn.
Als het maar niet 'de' vleselijke krampaanval is hoor!
quote="Wilsophie"
Als een mens tot geloof komt en hij wedergeboren wordt zal hij zeker nog zondigen omdat hij nog vast zit aan dit aardse lichaam wat uit de aarde aards is.
Maar in de Bijbel staat wat uit God geboren is kan niet zondigen.
En dan gaat het om de nieuwe natuur die God rekent.
En wat hij niet toerekent is die oude natuur die dood is, en met Jezus in de dood is gebracht omdat Eén voor allen is gestorven en dus allen zijn gestorven.
Natuurlijk zondigt de oude mens, als ik jullie en mijn post lees dan is dat heel duidelijk dat de oude mens daar hoogtij viert.
mohamed schreef:Als de Heer zegt : "Gelooft gij niet dat Ik in de Vader ben en de Vader in Mij is?"
Dan zijn dat de woorden die elke gelovige kan en mag zeggen.
Waar staat dat?
Wilsophie schreef:"Gelooft gij niet, dat Ik in den Vader ben, en de Vader in Mij is? De woorden, die Ik tot ulieden spreek, spreek Ik van Mijzelven niet, maar de Vader, Die in Mij blijft".
Johannes 14 vers 10
schaapje schreef:http://www.bijbels-panorama.nl/S03_wie_is_christus_2.html
De leer van wilsophie kunnen we in deze link vinden, even naar beneden scrollen daar staat het in onranje letters!
Ook verward Ab Klein Haneveld de wedergeboorte met de opstanding uit de dood, op een andere pagina.
schaapje schreef:
En daar zijn we waren we wezen moeten, dus niet zeggen dat onbewuste en bewuste zonden geen rol meer spelen, want krijg je gelovigen op dit forum over je heen.
Je zei net dat we nog aan het aardse vast zitten, dus kan het nog wel eens mis gaan.
Het is puur genade dat de Here God ons aanziet IN Christus, maar er staan niet alleen belofte in de Bijbel, zo van nu is het "klaar" er staat ook ergens, dood de werken van het vlees door de Geest, dus ook voor ons werken geblazen en gehoorzamen aan de Geest.
Elke dag met de Here God is er om te leren.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten