Zegt de bijbel dat Jezus God is?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Zegt de bijbel dat Jezus God is?

Berichtdoor Wilsophie » 22 mar 2012 15:25

Ewan schreef:David nam ook toonbroden, en nog al liefst op de sabbath ook!

Logisch want de Here Jezus was de Zoon van David en David was een type van de Heere Jezus.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 22 mar 2012 15:31

="Schaapje"In de dood nam Hij niet onze zonden mee, die nam Hij op zich tijdens het sterven aan het Kruis.

Wat betekent dan de tekst : "Eén is gestorven dus zijn allen gestorven".

Jes.53:5
Maar om onze overtredingen werd Hij doorboord, om onze ongerechtigheden verbrijzeld, de STRAF die ons de vrede aanbrengt was op Hem en door Zijn striemen is ons genezing geworden.
Schaapje je geeft een antwoord op een vraag aan Schelpje, die citeerde de tekst en ik vroeg haar wie "de Zijnen" waren.
Denk je dat ik de Bijbel niet kan lezen ofzo?
Het ging om het feit dat Jezus voor de Zijnen kwam "en de zijnen hebben Hem niet aangenomen".
Geef a.u.b. de juiste antwoorden met de juiste teksten en laat iemand dat ook zelf doen.

Goed terug naar je quote waar je zegt dat de Here Jezus niet de zonden in de dood meenam.
Waar zijn ze gebleven dan?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 22 mar 2012 15:32

quote="Wilsophie"
Ik vind een goed mens in de betekenis van wat de wereld zegt, want dat citeerde je, heel iets anders dan wat de Here Jezus was, Hij was in alle dingen volmaakt en dat is een goed mens niet.
Die is niet volmaakt want hij is uit Adam.

Je antwoord schelpje, maar ik had het voorgaande geschreven aan jou.

Ik zeg dat de Here Jezus dingen deed die de wet verbood en noemde de genezing op de sabbath, is dat onjuist?

Dat is juist wat Hij deed, want Hij was de Heer van de sabbath.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 22 mar 2012 15:34

="Schelpje3"De Heere Jezus leed en stierf in de plaats van de Zijnen. Christus droeg de last van de toorn Gods van het gehele menselijke geslacht.
Jezus was als mens zonder zonde. Zelfs ongelovige moeten erkennen: Jezus was een goed mens. Ze verstaan niet de gehele waarheid, maar weten zelfs dat Hij zonder zonde was.

Schelpje wat jij beweert wil zeggen dat Hij leed en stierf voor Israël en niet voor de rest van de wereld, "poor you".
Christus droeg niets, Christus is de Gezalfde Die dat werd bij Zijn opstanding,
Jezus droeg ook geen last van de toorn Gods, maar de zonden van de hele wereld.

En over welk foldertje had jij het?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 22 mar 2012 15:35

Dat is juist wat Hij deed, want Hij was de Heer van de sabbath.

Wie zegt dat?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 22 mar 2012 15:39

De Witte Troon wordt genoemd in Openbaring 20, tijdens het laatste oordeel.

Wordt de Witte Troon alleen daar genoemd?

En Schaapje wat wil de tekst zeggen: "Eén is gestorven dus zijn allen gestorven"
En ik zal een quote zoeken van jouzelf, waar jij zegt dat de Here Jezus wel kon zondigen, maar het niet deed.

Ewan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ewan » 22 mar 2012 15:49

[quote="Wilsophie"]
‘Te dien tijde ging Jezus op de sabbat door de korenvelden en Zijn discipelen kregen honger en begonnen
aren te plukken en te eten. Maar toen de farizeeën dit zagen, zeiden zij tot Hem: Zie, Uw discipelen doen
wat men op sabbat niet mag doen. En Hij zei tot hen: Hebt gij niet gelezen wat David gedaan heeft, toen hij
en die met hem waren honger kregen? Hoe hij het huis Gods binnengegaan is en zij de toonbroden hebben
gegeten, waarvan hij noch die met hem waren mochten eten, doch alleen de priesters? Of hebt gij niet
gelezen in de wet, dat op de sabbat de priesters in de tempel de sabbat schenden zonder schuldig te zijn?
Maar Ik zeg u: Meer dan de tempel is hier. Indien gij geweten hadt, wat het zeggen wil: Barmhartigheid
wil Ik en geen offerande, dan zoudt gij geen onschuldigen hebben veroordeeld.
Want de Zoon des mensen is Heer over de sabbat’.
Matteüs 12:1-8
Somebody up there likes you

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 22 mar 2012 15:53

Schaapje schreef:
Hij werd gedood om de zonde macht te verbreken, die zonden van de mensheid.

Ja maar dat zei jij niet. Je gaat nu draaien
:?:

Hij werd gedood omdat de wet dat eiste en wat eiste de wet dat iedereen die maar 1 wet overtrad de dood schuldig was, en de dood van onze Heiland was dat Hij onze zonden op Zich gelegd werd, en toen waren die zonden niet verbroken want jij beweert dat ik nog kan zondigen en dat is ook zo.
Maar Zijn dood wilde zeggen dat de zonden inclusief de mensen in de dood werden gebracht.

Christus Jezus heeft ons vrij gemaakt van de wet der zonde en des doods.

Is de zonde nu verbroken dan?

Zodat die eis der wet vervuld worden IN ons die niet naar het vlees wandelen maar naar de Geest. Allemaal te lezen in Rom.8

Als ik ja zeg dan krijg ik op mijn lazer omdat ik dan zeg dat ik niet meer zondig.
En als ik nee zeg dan zeg je dat ik dus mijn zonden moet belijden.
Zie je hoe je jezelf overal onderuit draait.

Als jij zegt dat je nooit meer zondig, dan houdt dat in dat je zegt volmaakt te zijn.
Dat zijn wij volmaakt IN Christus, maar men leeft niet konstant IN Hem

De Zonden zijn in de dood gebracht, inclusief de mensen die zondigen.

Onze zonden zijn vergeven en betaald door de Here Jezus, wie dat geloofd mag die GENADE ONTVANGEN.
Maar als jij zegt dat wedergeboorte hetzelfde in als de opstanding van Christus dan vergis je je.
Voor ons is de wedergeboorte genade van God.
Voor Jezus is de opstanding omdat Hij de rechtvaardige was.

Zo ja dan is men dood hartstikke dood zoals het peerd van ome Loeks
Als je zegt nee, dan vraag ik jou en hoe kwam die mens dan tot leven?
En kwam daarmee ook de zonden weer tot leven?
Geef daar nu eens antwoord op.

Nu op dit moment is het voor ons nog een geestelijk gegeven, want wij gaan nog dood.
De dood wordt verzwolgen in openbaring voor de witte troon, wilsophie
Dat wij tot leven zijn gewekt door God is enkel GENADE ...en je weet wel genade is iets wat je niet verdient.

Lees eens in de Bijbel dan zie je dat ook gelovigen nog kunnen zondigen en dwalen,
lees eens de voorschriften van paulus aangaande de tuchtiging voor de gemeente.
Lees eens wat de Here Jezus zegt, aan gelovigen : Heer doe ons open, ...ga weg ik ken u niet.

Dus jouw stelling dat als een mens tot bekering geloof en wedergeboren is, en nooit meer zal zondigen vind ik zeker niet in de Bijbel ook niet in mijn eigen leven en dat van anderen, dus onbewuste en bewuste zonden spelen WEL zeker een rol in het leven van een kind van God.
Ik vraag me af of jij wel eens in de brieven van het NT leest, en of je niet teveel bezig bent met zaken die wat minder belangrijk zijn.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 22 mar 2012 15:55

Gelovigen van de tijd waarin wij nu leven, de Gemeente-bedeling, mensen die dus tot de wedergeboorte gekomen zijn, zullen niet voor de Grote Witte Troon van Gods laatste oordeel verschijnen (Openb. 20 : 11, 12). Daar zullen de doden verschijnen, de mensen die zonder geloof in de Heere Jezus gestorven zijn. Het laatste oordeel is een oordeel op grond van werken, de mensen zullen dan verdwijnen in de poel des vuurs.

De gelovige verschijnt voor de Rechtestoel van Christus (2 Kor. 5 : 9, 10), en zal daar niet zelf door het vuur gaan, maar zijn werken. Daar kan de gelovige loon en kroon ontvangen. Maar al zou hij dat loon niet hebben, zelf is hij behouden (1 Kor. 3 : 15). Jezus Christus heeft het oordeel over de zonde voor hem weggedragen aan het kruis op Golgotha! Zo zijn er nog andere oordelen, niet alles is over één kam te scheren, we moeten Gods Woord verdelen (2 Tim. 2 : 15)!

Nu, voor ons is de keuze duidelijk, wij kiezen voor Jezus en komen voor de Rechterstoel van Christus en zijn behouden, of we kiezen tegen Jezus en we komen voor de Grote Witte Troon en zijn verloren. Maar is daarmee alles over de oordelen gezegd? Nee! We kunnen in verband hiermee namelijk ook kijken naar de Opstanding! Belangrijke Schriftgedeelten die daarover gaan, zijn: 1 Korinthe 15 en Openbaring 20 : 4 – 15.

Bron T.K.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 22 mar 2012 15:59

@Wilsophie
Lees de bijbelstudie en de brochure van A.K.H maar eens goed, hij dwaalde niet in alle dingen, zo begrijpt hij dat de kruisiging weldegelijk een straf is die de Here Jezus gedragen heeft voor ons.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 22 mar 2012 16:01

Inderdaad mensen kunnen kiezen voor Jezus, maar God is het die ze tot leven wekt door de wedergeboorte. d a t is Zijn Werk.

En er zijn heel wat bedriegers en nalopers zelfs in de kerken en gemeenten.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 22 mar 2012 16:12

Wat jij hierboven zegt, over de Here Jezus, dat Hij wel kon zondigen, maar het nooit gedaan heeft.Dat zijn mijn woorden inderdaad.

Omdat Jezus als mens optrad op aarde met de Godheid in zich, maar deze Goddelijk macht heeft Hij nooit gebruikt voor zichzelf, daarom werd Hij verzocht door de satan toen Hij honger had: "als gij de Zoon van God zijt, maak van deze stenen brood.

De Here Jezus is met een vrije wil verwekt door de Vader, en heeft uit vrije wil gehoorzaamheid geleerd uit hetgeen Hij heeft geleden!

Heeft uit vrije wil de gehele wet vervuld tot aan de dood.
Waarom is dat zo moeilijk te verstaan!

Daarom heeft is Hij de OVERWINNAAR.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 mar 2012 17:02

Wilsophie schreef:Schelpje wat jij beweert wil zeggen dat Hij leed en stierf voor Israël en niet voor de rest van de wereld, "poor you".
Christus droeg niets, Christus is de Gezalfde Die dat werd bij Zijn opstanding,
Jezus droeg ook geen last van de toorn Gods, maar de zonden van de hele wereld.

En over welk foldertje had jij het?

Heb jij een terriër als huisdier? :-oo
Het foldertje van broeder K.H. Je weet wel....

Ik zeg NIET dat Jezus stierf voor Israël, zet je leesbril even recht, maar VOOR HET GEHELE MENSELIJKE GESLACHT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En daar nog aan toegevoegd, de kruisweg is een weg van minder worden, een weg van verloren gaan, om behouden te worden door het bloed der verzoening.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 mar 2012 17:03

Race406 schreef:Met enige moeite... Het gevaar is zo groot dat de die discussie dan weer gaan overdoen, en dat is niet de bedoeling lijkt mij!

Race, je bent terecht bezorgd, want deze vraag slaat nergens op in dit topic en ik ga hier verder ook niet op in, anders verzanden we idd voor de zoveelste keer in die zinloze discussie. DIKKE PUNT dus

Ewan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ewan » 22 mar 2012 17:05

Bleef de toets hangen?
Somebody up there likes you

Terug naar “[Religie] - Open forum”