Ewan schreef:David nam ook toonbroden, en nog al liefst op de sabbath ook!
Logisch want de Here Jezus was de Zoon van David en David was een type van de Heere Jezus.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Ewan schreef:David nam ook toonbroden, en nog al liefst op de sabbath ook!
="Schaapje"In de dood nam Hij niet onze zonden mee, die nam Hij op zich tijdens het sterven aan het Kruis.
Schaapje je geeft een antwoord op een vraag aan Schelpje, die citeerde de tekst en ik vroeg haar wie "de Zijnen" waren.Jes.53:5
Maar om onze overtredingen werd Hij doorboord, om onze ongerechtigheden verbrijzeld, de STRAF die ons de vrede aanbrengt was op Hem en door Zijn striemen is ons genezing geworden.
quote="Wilsophie"
Ik vind een goed mens in de betekenis van wat de wereld zegt, want dat citeerde je, heel iets anders dan wat de Here Jezus was, Hij was in alle dingen volmaakt en dat is een goed mens niet.
Die is niet volmaakt want hij is uit Adam.
Ik zeg dat de Here Jezus dingen deed die de wet verbood en noemde de genezing op de sabbath, is dat onjuist?
="Schelpje3"De Heere Jezus leed en stierf in de plaats van de Zijnen. Christus droeg de last van de toorn Gods van het gehele menselijke geslacht.
Jezus was als mens zonder zonde. Zelfs ongelovige moeten erkennen: Jezus was een goed mens. Ze verstaan niet de gehele waarheid, maar weten zelfs dat Hij zonder zonde was.
Dat is juist wat Hij deed, want Hij was de Heer van de sabbath.
De Witte Troon wordt genoemd in Openbaring 20, tijdens het laatste oordeel.
Schaapje schreef:
Hij werd gedood om de zonde macht te verbreken, die zonden van de mensheid.
Ja maar dat zei jij niet. Je gaat nu draaien
Hij werd gedood omdat de wet dat eiste en wat eiste de wet dat iedereen die maar 1 wet overtrad de dood schuldig was, en de dood van onze Heiland was dat Hij onze zonden op Zich gelegd werd, en toen waren die zonden niet verbroken want jij beweert dat ik nog kan zondigen en dat is ook zo.
Maar Zijn dood wilde zeggen dat de zonden inclusief de mensen in de dood werden gebracht.
Is de zonde nu verbroken dan?
Als ik ja zeg dan krijg ik op mijn lazer omdat ik dan zeg dat ik niet meer zondig.
En als ik nee zeg dan zeg je dat ik dus mijn zonden moet belijden.
Zie je hoe je jezelf overal onderuit draait.
De Zonden zijn in de dood gebracht, inclusief de mensen die zondigen.
Zo ja dan is men dood hartstikke dood zoals het peerd van ome Loeks
Als je zegt nee, dan vraag ik jou en hoe kwam die mens dan tot leven?
En kwam daarmee ook de zonden weer tot leven?
Geef daar nu eens antwoord op.
Wilsophie schreef:Schelpje wat jij beweert wil zeggen dat Hij leed en stierf voor Israël en niet voor de rest van de wereld, "poor you".
Christus droeg niets, Christus is de Gezalfde Die dat werd bij Zijn opstanding,
Jezus droeg ook geen last van de toorn Gods, maar de zonden van de hele wereld.
En over welk foldertje had jij het?
Race406 schreef:Met enige moeite... Het gevaar is zo groot dat de die discussie dan weer gaan overdoen, en dat is niet de bedoeling lijkt mij!
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten