Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Het was ook een serieus antwoord. Maar goed on topic. Jezus is het Woord van God (Openbaring 19:13), de Heilige Geest Zijn werkzame kracht (Lucas 1:35) en de Vader is het geheel (Johannes 10:29-30). En deze drie zijn allen God. Één God, meerdere verschijningsvormen (Jakobus 2:19).
hubert schreef:
Met het laatste ben ik het eens, maar het is naar moslims toe bv moeilijk te communiceren. Het leerstuk van de Drie eenheid vind ik niet echt terug in de Bijbel. Wel is ergens sprake van een twee eenheid.
Maar ik vind het een intrigerende gedachte die ik zeker niet aan de kant wil zetten. Er zijn wel meer mysteries in de Bijbel.
Met Jezus als Woord van God wordt toch de Thora bedoeld?
hubert schreef:Ik stel een serieuze vraag en krijg vragen en getuigenissen als antwoord.
Ik ben het ermee eens dat het zo in de Bijbel staat. Ik vind het ook prima het te geloven als een soort wonder.
Mijn verstand zegt echter dat het niet kan. Voor mij blijft het vooralsnog een theologische geboorte. Het wonder van Jezus prediking is daarom geen cent minder waard en het door Hem geboden perspectief van groot belang.
Graag terug naar het onderwerp: Jezus mens en/of God?
schelpje3 schreef: Geloof is een zaak van het hart en niet van het verstand.
Schelpje3 schreef:Het menselijk verstand is verduisterd.
schelpje3 schreef: Het menselijk verstand is verduisterd. Dus wij zullen deze zaken nooit ten diepste kunnen doorgronden. Dat moeten wij ook niet willen. Geloof is een zaak van het hart en niet van het verstand.
Schelpje3 schreef:Het menselijk verstand is verduisterd.
Wilsophie schreef:Misschien dat van jou, maar dat van mij niet.
"Opdat de God van onzen Heere Jezus Christus, de Vader der heerlijkheid, u geve den Geest der wijsheid en der openbaring in Zijn kennis; Namelijk verlichte ogen uws verstands, opdat gij moogt weten, welke zij de hoop van Zijn roeping, en welke de rijkdom zij der heerlijkheid van Zijn erfenis in de heiligen;"
(Efeziërs 1: 17, 18)
"Opdat de God van onzen Heere Jezus Christus, de Vader der heerlijkheid,
mohammed schreef:(Even voor de goede orde: ben je het wel met me eens dat Jezus na zijn verhoging de vader is geworden?)
Wilsophie schreef:
Schelpje3 dumpt maar wat neer en vertrekt op de haar bekende wijze om later weer op te duiken met onbijbelse cliché's.
Dat is geen enkel forumlid waardig.
Je kunt het mis hebben, helemaal niet erg, maar durf de dialoog aan met andere gelovigen en houdt alle vooroordelen en oordelen binnenskamers.
En breng ze bij de Heer en vraag Hem om wijsheid.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten