Berichtdoor JeeWee » 20 mar 2012 15:15
Is dat echt een vraag voor je?
Ga dan eens de wetten uit Leviticus lezen en leg mij dan maar uit waarom jij zo vast houdt aan dit gebod en niet aan de volgende willekeurige voorbeelden uit leviticus:
U mag totaal geen vet eten van een rund, een schaap of een geit.
Kijk even naar de dieren: laten we struisvogelbiefstuk staan? Varkensvlees?
Iedere man die uit zijn geslachtsdeel vloeit, is onrein vanwege zijn vloeien.
Elk bed waarop hij ligt die de vloeiing heeft, is onrein, en elk voorwerp waarop hij zit, is onrein.
Wanneer een man een zaadlozing heeft gehad, moet hij zijn hele lichaam met water wassen; en hij is onrein tot de avond.
En als een vrouw met een man geslapen heeft en er heeft een zaadlozing plaatsgehad, moeten zij zich met water wassen; en zij zijn onrein tot de avond.
Wanneer een vrouw vloeit en de vloeiing in haar lichaam bestaat uit bloed, dan moet zij zeven dagen in haar afzondering zijn. En ieder die haar aanraakt, is onrein tot de avond.
U mag geen bloed eten van wat voor vlees dan ook, want het bloed is het leven van alle vlees. Wie dat eet, moet uitgeroeid worden.
Wanneer u nu de oogst van uw land binnenhaalt, mag u de rand van uw akker niet helemaal afmaaien, en wat van uw oogst is blijven liggen, mag u niet oprapen.
U mag de zijkanten van uw hoofd niet afscheren en de randen van uw baard mag u niet weghalen.
Wanneer een man met een vrouw slaapt die ongesteld is, en hij haar schaamdelen ontbloot, de bron van haar bloeding, en zijzelf voor hem de bron van haar bloeding ontbloot, dan moeten zij beiden uit het midden van hun volk uitgeroeid worden.
Moet ik nog verder gaan?
Is jouw overhemd niet van katoen en polyester gemaakt? Foute boel, mag niet.
Geef jij tienden? Zou ik wel doen!
Hoeveel slaven heb je nog?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...