="Wilsophie"Kan dat Wilsophie? Mensenoffers waren voor God een gruwel. Dan moet naar mijn idee Jezus ook al God zijn geweest bij Zijn kruisiging, anders had God Zijn offer niet kunnen accepteren.
Woorden zijn een beetje beperkt, maar begrijp je wat ik bedoel?
Ik begrijp het.
En mensenoffers zijn de Here ook een gruwel, daarom zeg ik er altijd achter dat Jeftha zijn dochter niet offerde in de zin van vermoorden of slachtte, maar in de zin van "apart zetten bestemd voor de Heere".
God haat mensenoffers.
De Here Jezus stierf ook niet als God, dat kan echt niet, want God is Geest en bovendien zou God Zichzelf niet vernederen, daarom zond God Zijn Zoon als plaatstvervangend Mens, om naar de eis van de wet te sterven voor de zonden van de hele wereld.
De Here Jezus werd uitermate verhoogd niet aan het kruis, maar bij de opstanding, dat was al een verhoging vanuit de dood, maar dan volgt er nog een uiterste verhoging tot in de hemel en zit Hij aan de Rechterhand van de Vader ( 1 troon en geen 3)>
En bij die gelegenheid ontving de Heere een aantal titels en werd aangesteld tot Zoon of Erfgenaam en tot HEERE en tot Christus en tot Hogepriester.
De Here Jezus kon niet verlaten worden door Zichzelf en kon niet roepen tot Zichzelf: "Mijn God , Mijn God waarom hebt Gij Mij verlaten.
Hij was uiteraard uit God verwekt en uit de Maagd geboren i.v.m. de rechthebber op de troon van David, maar zoonschap ontvangt men na wedergeboorte en de Heere was de Eerst( weder) Geborene van een Nieuwe Schepping.
Als we eerder stelden dat de Here Jezus 100 % mens was tijdens Zijn rondwandeling op aarde met een bepaalde bediening dan verandert Hij niet ineens in God aan het kruis.
Dat kan niet.
Hij was de Zoon des Mensen en ja een bloedig offer waarvan Jesaja zelfs zegt dat Het de Heere Behaagd heeft om Hem te verbrijzelen.
Uit liefde voor de wereld.
En uit respect voor de wet die God Zelf gegeven had en daarom ook een Rechtvaardig God is.