Werken in de zorg... (4)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mw
Moderator

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor mw » 16 mar 2012 11:02

nita schreef:zaterdag is het banenmarkt!!!! :-oo nu de fysio morgen even lief aankijken, of ik al zonder kruk mag lopen, dat vind ik dan weer niet zo leuk als dat niet mag. Maar ik ga es kijken of ik iets vinden kan!!

Spannend!! Zeg maar tegen de fysio dat het van mij mag :mrgreen: 8) Maar serieus: suc6!Ik hoop dat je snel een baan vind!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 mar 2012 12:53

Vannacht heeft mijn vader het weer gehad... Mijn ma is gelijk zijn bloeddruk gaan meten en die was maar 70/45 mijn ma denkt dat het door de bloeddruk verlagende medicatie komt. (mijn pa slikt 2 verschillende soorten)
Na de aanval is het gelijk allemaal over en is mijn vader gewoon weer normaal...
Net toch het ziekenhuis gebeld en overleg met de neuroloog gehad hij zei ja zou weleens goed kunnen dat het daardoor komt (dat ze daar dan zelf niet aan denken maar goed) Nu mag er 1 tablet gestopt worden jammer genoeg heeft mijn pa ze vanmorgen nog wel alle twee geslikt.

Hopelijk is dit het en kunnen mijn ouders snel weer lekker slapen want dit werkt echt niet...

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 16 mar 2012 13:05

... maar dan is het wel vreemd dat het zo kortdurend is. Als het door de tensieverlagende medicatie komt dan moet de tensie langere tijd laag zijn. En daarbij zou ik verwachten dat de tensie in het ziekenhuis ook laag had moeten zijn. Lijkt me dat die daar minimaal 1x perdag gemeten is.
Maar wel erg vervelend liefie!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 mar 2012 13:11

Na de ''aanval'' heeft mijn ma de bloeddruk weer gemeten en toen was hij 125/82 mijn ma gaat het nu gewoon even bij houden vandaag.
In het ziekenhuis is hij ook 1/2 keer per dag gemeten en was hij gewoon goed maar wat wel heel goed kan dat hij het daar 's nachts ook gewoon gehad heeft je merkt er niet super veel van alleen mijn ma valt het direct op omdat mijn pa dan anders is als anders.

Ik hoop gewoon dat het hierdoor komt want zo krijgt mijn ma niet veel nachtrust en deze week is ze nog vrij maar volgende week heeft ze ook weer nachtdiensten is niet echt prettig op deze manier.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 16 mar 2012 13:22

Dat er even iemand goed naar de medicatie moet kijken is wel duidelijk, maar of de neuroloog daar je goede persoon voor is vraag ik mij af. Huisarts misschien? Wellicht 1 tablet in de avond nemen ipv beide 's morgens.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 mar 2012 16:17

@MW HA is geen optie... Hoezo vind je de neuroloog niet de goede persoon dan? Wat zou jij aanraden dan? Als mijn pa die ene tablet 's avonds inneemt heb je het probleem toch nog 's nachts of zie ik dat verkeerd? Het is echt alleen in bed deze aanvallen als mijn pa in rust is. Overdag nergens last van en is zijn bloeddruk super netjes.

*Annette*
Majoor
Majoor

Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor *Annette* » 16 mar 2012 17:10

Wat schrikken datn steeds Liefie, sterkte verder!

@ Nita; en wat zei de fysio? Succes morgen!
@ Meribel; wat ontzettend moeilijk!
Wat de toekomst brengen moge........

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 17 mar 2012 22:29

@ mw, ik heb het gezegd hoor, en ze was het helemaal met je eens :lol:

zonder gekkigheid, ik mag mijn krukken laten staan! dus ben idd vandaag naar de banenmarkt geweest, ik ben het gelukkig nog niet verleerd. Ik weet wat ik wil, en wat ik niet wil. Ik heb zelfs ergens mijn cv achter gelaten, en ze zouden kijken wat er mogelijk was. Verder ga ik het roc nog mailen, over de BBl verpleegkundige, ik ben namelijk wel benieuwd hoe lang die opleiding voor mij zou duren, omdat doktersassistente ook niv 4 is. Verder heb ik nog wel andere dingen die ik graag wil maar ik vertrouw erop dat het goed komt. Ik maak me er niet zo heel druk om.

vanmiddag belde een vriendin, en ben ik naar de intratuin geweest oooh wat heerlijk zeg om weer te kunnen lopen, zit nu wel met mn benen omhoog, maar ik heb gewoon geen pijn gehad zo vreemd voormij, maar zo heerlijk!

@annette de fysio zei dat ik dus geen krukken meer nodig heb, maar dat ik wel nog mn oefeningen iets braver moest gaan doen :lol: er staat te veel spanning op de spieren, waardoor mn knie als het ware te weinig zuurstof krijgt waardoor die snel blauwig wordt. Dus vanaf maandag ofzo ga ik weer braaf 100 :!: oefeningen per dag doen :-oo

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 25 mar 2012 19:34

Fijn zeg zonder krukken! Leuk een nieuwe uitdaging, succes!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 apr 2012 10:57

Liefie Hoe is het met je vader? En jullie natuurlijk :wink:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 apr 2012 11:24

@AJL Mijn vader heeft de dag nadat hij gestopt is met 1 bloeddrukverlagende tablet het nog 1 keer heftig gehad en 2 dagen later alleen nog 1 keer 20 min een raar gevoel in zijn hoofd en een soort kramp in zijn rechterhand.
Daarna is mijn vader zich weer beter gaan voelen gelukkig hij is sinds deze week ook weer aan het werk. Het lijkt er op dat het dus toch door een te lage bloeddruk kwam (bloeddruk is nog steeds niet heel hoog maar wel een stuk beter als eerst)

Mijn moeder heeft wel erg slecht geslapen omdat het vaak 's nachts gebeurde... Ze heeft nu ook weer nachtdiensten gedraaid en dat is allemaal goed gegaan. Dat geeft wel weer vertrouwen!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 20 apr 2012 18:07

Soms heb je van die dagen dat je je collega's wel zou willen zoenen en enorm trots ben op mijn vak & collega's! Vandaag was zo'n dag voor mij! =D>

Afhankelijk van of de thuiszorg geregeld kon worden vandaag kon een ptnt of morgen en anders dinsdag pas naar huis. Het was zo'n 'zielig'verhaal en we zouden de ptnt er zo zielsgelukkig mee maken als het geregeld kon worden. 1 telefoontje en het halve ziekenhuis is aan de slag gegaan om het te regelen en een paar uur later was echt alles tot in de puntjes geregeld. Dan kan ik dus echt een gat in de lucht springen!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 20 apr 2012 19:12

super is dat hè? dan ga je na je dienst echt met een lekker gevoel naar huis!
hoe is het met jullie afdelingsperikelen? dat overgaan naar het anders z'huis?

het gaat bij ons ook gebeuren dat de afdeling wordt opgesplitst... :cry:
de oncologische dvp gaat apart van de rest omdat een een oncologisch centrum van de grond moet komen.. en we hebben zo'n superteam.. echt heel jammer..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 21 apr 2012 13:25

Ja, echt super! Werd er helemaal vrolijk van.

Afdelingsperikelen zijn nu wel aardig rustig. We zitten nu nog op onze oude vertrouwde plek. De verhuizing staat nu gepland voor ongeveer juli/augustus. Ben erg benieuwd! Heb nu net een curus afgerond voor de acuteopname bedden die wij er straks bij gaan krijgen. Leren denken volgens de ABCDEmethodiek. Erg leuk, interresant en leerzaam!

Balen dat jullie afdeling wordt opgesplitst. De onco.centra's lijken wel een hotitem momenteel...(niet dat ik er negatief tegenover sta hoor). Welke kant ga jij op? (algemene of mee met de onco)

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 21 apr 2012 13:45

wat houdt dat in, de abcde-methodiek?

tja, daarom willen ze er bij ons ook in mee.. ik weet het nog niet. per 1 okt moet het allemaal gerealiseerd zijn maar ze weten helemaal nog niet waar in het z'huis de onco dvp moet komen. :-k als dat allemaal bekend is en ook welke consequenties er aan je beslissing vastzitten dan gaat iemand van p&o met iedereen gesprekken voeren..
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”