Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 mar 2012 23:27

Heb tot op heden geen spijt dat juul met ruim drie en half nog in dr ledikantje lag. Heerlikk veilig. Wegens.omstandigheden hadden we een logee, die is op juul dr bed geweest, juul int campingbedje en geen.problemen met slapen terwijl die er anders.wel zijn . Ze voelt zich dus veiliger in een kleiner bedje. Kan je niet evt campingbedje neerzetten en haar laten kiezen??

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 mar 2012 09:10

@ jpc Volgens mij hoort het er gewoon bij hoor dat ze er nog een paar keer uitkomen. H is het eerste jaar er helemaal zijn bed niet uitgeweest, maar wandelt nu ook wel een paar keer langs. Meestal meldt hij dat hij moet plassen en dat rustig 3 keer in een half uur of hij heeft het koud/warm etc, maar dat is meestal toch om een praatje te kunnen maken. Ik maak mij er niet zo druk om. Gewoon weer terugbrengen.

@ jannoek Ik moet zeggen dat ik het weinige slapen beter volhoud dan ik zelf had kunnen vermoeden. Normaliter kan ik er helemaal niet tegen. Afgelopen week was ik wel een keer helemaal op ( na 2 nachten er 6 keer uit en nog een voeding gegeven), ben toen 's avonds gelijk met ze naar bed gegaan en manlief heeft de laatste voeding gedaan ( dan scheelt fv toch wel). Toen 's nachts 4 maal er uit, maar dan scheelt het wel dat je al een aardige ruk hebt gemaakt. Ik kijk ook niet eens meer op de klo.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 mar 2012 09:34

Sterkte met alle zorgen meiden! Is niet niks...

Wij hebben hier de laatste 2/3 dagen een mega jengelend meisje (ken ik helemaal NIET) en heb er echt moeite mee pffff... Ik denk zelf dat ze in een sprong zit want gisteren liep ze een eind langs de bank (grote hoekbank) en ze pakte zo over naar de tafel en liep zo verder :lol:
Hopelijk is het snel over! En ik ben erg blij dat ze over een 1,5uur naar mijn ouders gaat :oops: Ga een vriendin helpen poetsen in hun huis na een grote verbouwing.

Weet iemand of er nog van die bedklemmen te krijgen zijn om een slaapzak aan vast te maken? (ik weet dat het verboden is maar het zou heel veel rust voor Nina geven en voor ons ook)
Nu ligt ze nog geen seconde in bed en ze staat al weer en loopt huilend haar bedje door terwijl ze wel super moe is....

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 15 mar 2012 10:05

liefie schreef:Sterkte met alle zorgen meiden! Is niet niks...

Wij hebben hier de laatste 2/3 dagen een mega jengelend meisje (ken ik helemaal NIET) en heb er echt moeite mee pffff... Ik denk zelf dat ze in een sprong zit want gisteren liep ze een eind langs de bank (grote hoekbank) en ze pakte zo over naar de tafel en liep zo verder :lol:
Hopelijk is het snel over! En ik ben erg blij dat ze over een 1,5uur naar mijn ouders gaat :oops: Ga een vriendin helpen poetsen in hun huis na een grote verbouwing.

Weet iemand of er nog van die bedklemmen te krijgen zijn om een slaapzak aan vast te maken? (ik weet dat het verboden is maar het zou heel veel rust voor Nina geven en voor ons ook)
Nu ligt ze nog geen seconde in bed en ze staat al weer en loopt huilend haar bedje door terwijl ze wel super moe is....

koop een safe-t-sleep! die is wel veilig en handig ook te gebruiken als je ergens anders slaapt

@ajl hier sliepen ze ook tot 4 jaaar in het ledikant

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 mar 2012 10:51

Gempa kan ze dan nog wel op haar buik slapen?

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 15 mar 2012 11:07

De oudste sliep bij ons tot drieënhalf jaar in het ledikant en de jongste tot vier jaar. Toen paste het echt niet meer... :mrgreen: Ze komen allebei echt nooit uit hun bed! Ze zijn allebei op de één of andere manier erg bang in het donker, dus dan durven ze gewoon hun bed niet uit te komen. Maar ook 's morgens, als het al licht is, roepen ze eerst of ze uit bed mogen, voordat ze naar ons toe komen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 mar 2012 11:09

Wat vervelend Liefie, en ze kunnen natuurlijk ook niet vertellen wat er is. Lastig. Wel knap dat ze al zo goed loopt!

Met Jurian in de kerk was niks :mrgreen: Zoals verwacht. Meestal preekt onze dominee maximaal een half uur, dus ik dacht dat het met een kinderdienst wel maximaal 20 a 25 minuten zou zijn. Preektie ie 35 minuten :shock: Veel te lang voor Jurian. Hij heeft een berg snoepjes op, wilde graag Jezus is de Goede Herder en Lees je Bijbel zingen, maar dat gebeurde niet (sowieso zingen wij alleen psalmen, maar van mij hadden ze voor en na de zegen best een kinderliedje mogen zingen). Het was in een andere kerk, wij hebben met 2 gemeentes 1 dominee, dus het was in de andere plaats, gelukkig niet zoveel mensen, en best wat kinderen. En mijn vader zat aan zijn andere kant, en die vond het helemaal niet erg, al dat gedraai enzo. Na een uur begon hij te huilen en zei: Nu wil ik echt naar huis mama.

Maar achteraf is hij trots :D Mooi om zo eens kennis mee te laten maken :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 mar 2012 11:22

Grappig dat het zo'n verschil maakt per kind. Zoonlief gaat al sinds zijn 2e jaar mee naar de kerk en dochterlief staat nu bijna elke week te stampvoeten dat ze ook mee wil. Ik ben van plan haar met pasen mee te nemen.
Missf; IS het een optie om hem bv wel mee te nemen, maar bij het lied voordat de preek begint naar de oppas te brengen? Dat wordt bij ons veel gedaan om de kinderen toch te laten wennen aan de dienst.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 mar 2012 12:00

Nou, van mij hoeft hij nog niet echt mee, ik vind hem nog wel erg jong. Ook is het altijd heel stil in onze kerk, een hele geconcentreerde gemeente, het schijnt zelf dominees op te vallen :D Maar dan stoort het zo als hij zit te springen en draaien, en ook als ik hem naar de creche breng voor de preek. Maar dit soort diensten vind ik wel goed om eens te proberen. Met dankdag gewoon weer :D
Gaan bij jullie meer kinderen zo jong al mee? Bij ons is dat niet echt gewoontje. Vanaf 4 jaar soms, en vanaf 5 ofzo elke zondag een keer denk ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 mar 2012 12:36

Bij ons gaan kindjes vanaf de geboorte mee. Michael valt soms in slaap op schoot en soms zit hij een beetje te klieren. Ik vind het wel belangrijk dat hij ook leert dat hij weleens stil moet zijn ;) Op school werd er gezegd dat hij als een van de weinige kindjes echt stil is en stil zit op de mat ;)
M was nog geen 2 toen hij in een kinderbedje lag. Ik had een traphekje voor de deur, dan had ik wel het idee dat hij het kon bekijken :oops: :-oo

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 mar 2012 12:55

MissF schreef:Nou, van mij hoeft hij nog niet echt mee, ik vind hem nog wel erg jong. Ook is het altijd heel stil in onze kerk, een hele geconcentreerde gemeente, het schijnt zelf dominees op te vallen :D Maar dan stoort het zo als hij zit te springen en draaien, en ook als ik hem naar de creche breng voor de preek. Maar dit soort diensten vind ik wel goed om eens te proberen. Met dankdag gewoon weer :D
Gaan bij jullie meer kinderen zo jong al mee? Bij ons is dat niet echt gewoontje. Vanaf 4 jaar soms, en vanaf 5 ofzo elke zondag een keer denk ik.

Meestal gaan de kinderen gedeeltelijk mee en voor de dienst als de andere kinderen naar de zondagschool gaan, worden ze naar de oppas gebracht. Onze kinderen hebben echter een gruwelijke hekel aan de oppas en bleven liever bij ons zitten. Ik heb hem een keer meegenomen met dankdag en dat ging prima. Hij hoefde van mij zeker niet elke week mee, maar ik moest dan elke keer een discussie gaan voren 'ah, deze keer niet etc' dat wij hem vanaf toen gewoon elke week meegenomen hebben en hij heeft het er niet meer over. Met pasen is het bij ons toch veel zingen en dan wil ik C eens meenemen en wil het niet, ook prima.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 mar 2012 13:32

hier binnen de hhk verschilt het. Het ene gezin gaat het kind met twee jaar al mee. Juul gaat af en toe mee, vaak bij diensten zoals biddag end ankdag, en aangepaste dienst. Deze zijn korten en begrijperlijker.

zelf vind ik het erg vervelend als andere mensen zich storen aan mijn kind. Dus.. tja... voorlopig nog niet iedere zondag en nu vind ze het ook erg leuk als ze eindelijk weer mee mag!

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 15 mar 2012 13:50

Ik denk dat het meenemen naar de kerk erg verschilt per kind.
Onze oudste ging met 2,3 jaar mee naar aangepaste dienst. Met 2,5 jaar naar kinderkerstfeest. Daarna eens naar een zangavond en hij gaat nu al een half jaar elke zondag mee (is nu bijna 3,5jaar). Bij ons duurt een dienst ong. 1,5uur en het is gewoon heel stil in de kerk. Niet draaien, praten. Gaat prima en hij wil gráág mee!
De jongste is nu 2,1 jaar maar die zie ik nog lang niet mee gaan! Heeft minder zitvlees maar hij kan soms ook gewoon niet luisteren... :oops: Dat werkt niet in de kerk.

SafeTsleep is heel veilig! Kan je ook in draaien. Ik zou nóóit iets ''zelfgemaakts'' doen in bed; levensgevaarlijk!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 15 mar 2012 17:47

liefie schreef:Gempa kan ze dan nog wel op haar buik slapen?

ja daarom hebben wij hem toen der tijd ook gekocht , om dat dl een buikslaper was

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 mar 2012 18:22

oooh idd.. ga alsjeblieft niet met klemmen aan het rommelen! die dingen zij niet voor niks uit de handel genomen. Vele kindjes mee omgekomen. Dan zou ik liever tienduizend keer naar boven lopen om mijn kind neer te leggen dan haar vinden.

MOet zeggen als ze hier lichamelijk gezond waren liet ik ze gewoon huilen. Of erheen gaan, niet aankjiken niet praten, neerleggen en weglopen. Maar vooral aandacht negeren.

Terug naar “Archief”