learsi schreef:
Je plaatsts het in een bepaalde context. Dat mag .
In de bekering van personen zijn we volkomen afhankelijk van De Heere, Die met Woord en Geest al de Zijnen zal bekeren. Dat geldt voor Jood en Heiden. Daarom bid ik ook of de Heere mijn kinderen bekeert. Dat kan ik niet, ik kan ze het leven niet geven. En als vader heb ik, voor zover ik daartoe in staat was, mijn kinderen met het evangelie bekend gemaakt. Ook dat dit evangelie oproept tot bekering en geloof.
Door het geloof in Christus, is een gelovige nageslacht van Abraham en gelden de beloften gedaan aan Abraham ook voor de gelovige en dus ook voor mijn kinderen. De Heere werkt binnen de Gemeente ook in de lijn der geslachten, net als Hij bij Abraham deed.
h.g.
Learsi
Ondanks dat het natuurlijk een voorrecht is om in een christelijke familie geboren te worden, denk ik toch niet dat er nog in de bloedlijn gewerkt wordt, Joh 1;12,13:
Allen die hem aangenomen hebben, die heeft Hij macht gegeven om kinderen van God te worden, hun, die in Zijn naam geloven , die NIET UIT DEN BLOEDE, etc etc...
geloof is de toegangskaart.Zoals Abraham geloofde.
geestelijke zegeningen voor geestelijke nakomelingen.
En ik denk wel dat een mens kan bidden voor een andermans bekering, maar dat is dan niet de bekering die lijdelijk wordt afgwewacht, zoals ik eerder beschreef.
God kan zeker iemand de ogen openen, maar de persoon zal zich daarop nog wel moeten bekeren, lijkt me.
maar goed, da's off topic