Targetses schreef:Dat is zo, helaas vergeet je in welke plaats en hoedanigheid je bent als je wedergeboren bent. In je aardse bestaan kan je niet wedergeboren zijn.
Graag een Bijbelse onderbouwing.
1 Pet.2:2 En verlang vurig, als pasgeboren kinderen, (wedergeboorte) naar de zuivere melk van het Woord, opdat u daardoor mag opgroeien. Je bent dus wel wedergeboren in dit aardse bestaan.
Targetses schreef:Lees nu eens wat je hier naar voren brengt. De nieuwe mens is wel volmaakt. De nieuwe mens is ook een beetje volmaakt. Je spreekt jezelf dus tegen.
Zelfs Paulus schrijft niet wedergeboren te zijn. Hij heeft het nog niet verkregen.
Ben jij meer dan Paulus?
De Kol.brief al gelezen?
Ik heb op grond van de Bijbel gezegd dat nieuwe mens volmaakt is, en niet een beetje volmaakt.
De wedergeboren gelovige heeft OOK de oude mens nog, en die is zeker niet volmaakt en zal dat ook nooit worden.
Dus ik spreek mezelf helemaal niet tegen, net zo min als Paulus in zijn Kol. brief.
Paulus schrijft helemaal niet dat hij niet wedergeboren is, maar dat hij nog niet volmaakt is. Dat is iets heel anders hoor!
En nee, ik ben niet meer dan Paulus. We zijn allemaal mensen van gelijke beweging staat er in de Bijbel. Allemaal geboren uit de eerste Adam en Goddank kunnen we wedergeboren worden door het geloof in Jezus, en dan zijn we in de tweede Adam: Christus!