Nou, ik wil even positief verder gaan.
En dat doe ik met een vraag.
Heeft iemand die zich wederom geboren weet de Heilige Geest nog nodig?
Zo ja, waarom dan? Zo nee, waarom niet dan?
Moderator: Moderafo's
Targetses schreef:Nou, ik wil even positief verder gaan.
schaapje schreef:
Kan een mens zichzelf veranderen dan, een mens kan zich verbeteren, maar blijft toch die oude mens die geen kontakt heeft met God. Jezus is de Weg tot God, alleen door het ontvangen door Zijn HG heeft mens vrede met God. .
schaapje schreef:De natuurlijke oude mens is niet instaat te gehoorzamen aan wat Jezus ons zegt in Zijn Woord, daarom
zie ik de grote liefde van God, Hij z e l f wil het allemaal in ons uitwerken, als wij ons maar volledig aan Hem overgeven en dat is de strijd die we in alle kleine dingen zovaak dagelijks tegen komen.
Ons lichaam is dood voor de zonde, staat er in de Rom.brief, maar ons denken moet veranderd worden, onze wil om gebogen, zodat wij instaat zijn alles aan Hem over te geven.
1a2b3c schreef: Ja een wedergeborene heeft de Heilige Geest nodig.
Joh.16:13 Maar wanneer Die komt, de Geest van de waarheid, zal Hij u de weg wijzen in heel de waarheid,....
Rom.8:13 Als u echter door de Geest de daden van het lichaam doodt, zult u leven.
De Heilige Geest doet dat niet door je met de zonden te laten knokken want de nieuwe mens is dood voor de zonde Rom. we moeten ons dood houden voor de zonden.
De Heilige Geest richt je blik op Jezus, en dan wordt je vol van Hem zodat er geen plaats is voor de zonden.
Zonden is duisternis en Hij is het licht. Je kunt alleen de duisternis met het licht verdrijven, en niet door met de duisternis te vechten.
Ik bedoel niet dat een gelovige nooit geen zonden meer doet, helaas is hij niet altijd vol van Hem. En waar het één is kan het ander niet zijn.
Als een gelovige de Heilige Geest niet nodig had zou God Hem niet gegeven hebben, want de Heilige Geest woont in de harten van de gelovigen.
Targetses schreef:Vind je het echt zo dat de natuurlijke oude mens zit in de mens die wedergeboren is? Jij wel dus. Vind het echt zo dat je wedergeboren zou zijn en dan toch de strijd tegen de dagelijkse kleine dingen moet voeren? Jij wel dus. Vind je het dus echt zo dat je jezelf maar aan Hem moet overgeven om wedergeboren te zijnen dat God dan daar niets over te vertellen zou hebben. Jij wel dus.
En dan nog, als je lichaam dood is voor de zonde maar nog wel kan denken aan de zonde, is je lichaam dan dood? Ik dacht toch van niet.
Als dat inderdaad zo is, ben je echt niet wedergeboren.
..Als dat echt zo zou zijn dat je alleen al door het ontvangen van de Heilige Geest vrede met God zou hebben, dan heeft wedergeboren worden geen nut.
Vind je het echt zo dat de natuurlijke oude mens zit in de mens die wedergeboren is? Jij wel dus. Vind het echt zo dat je wedergeboren zou zijn en dan toch de strijd tegen de dagelijkse kleine dingen moet voeren? Jij wel dus. Vind je het dus echt zo dat je jezelf maar aan Hem moet overgeven om wedergeboren te zijnen dat God dan daar niets over te vertellen zou hebben. Jij wel dus.
En dan nog, als je lichaam dood is voor de zonde maar nog wel kan denken aan de zonde, is je lichaam dan dood? Ik dacht toch van niet.
Als dat inderdaad zo is, ben je echt niet wedergeboren.
Targetses schreef:Een wedergeborenen 'heeft' de HG niet nodig, maar 'had' de HG nodig als wegwijzer. En op de plaats van bestemming heb je geen wegwijzer nodig.
En op de plaats van bestemming is er geen gevecht nodig tegen de duisternis zoals je schrijft dat die er wel is.
schaapje schreef:Ik heb de indruk dat jij niet goed leest wat ik schrijf of dat ik het niet goed uitleg, ...het zal wel het laatste wezen.
Targetses schreef:Een wedergeborenen 'heeft' de HG niet nodig, maar 'had' de HG nodig als wegwijzer. En op de plaats van bestemming heb je geen wegwijzer nodig.
En op de plaats van bestemming is er geen gevecht nodig tegen de duisternis zoals je schrijft dat die er wel is.
benefietdiner schreef:
Wat is de werking van de Heilige Geest in de wederom geborenen?
De vraag te stellen is hem beantwoorden.
Een wederom geborenen ziet direct of in eerste instantie niet dat de Geest in hem werkt maar daar komt hij/zij wel achter zoals een klein kind leert lopen in struikelen en opstaan.
benefietdiner schreef:Zoals je misschien nu al reeds bemerkt spreek ik uit de zekerheid van het geloof.
De zekerheid van het geloof die u nog niet bezit- zoals u zelf meedeelt niet wederom geboren te zijn - is een onterechte want een ieder kan die zekerheid ontvangen zo leert de Bijbel als we worden als een kind, uiteraard in struikelen en opstaan M.vr.gr. Benefietdiner
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten