Maar wat ik mij eigenlijk nog meer afvraag is, waar is (de plaats van) het gebed - Heere, wat wilt U dat ik doen zal?- gebleven? Al onze talenten, al onze wensen, al onze zorgen (al dan niet voor de toekomst) mogen we voor Hem neerleggen en dat Hij een plaats zal wijzen is iets wat ik vast&zeker geloof!
En of je dan een plaats krijgt alleen in je gezin, in gezin en kerk, in gezin en baan, of in gezin & wat dan ook die plek mag je dan met vreugde, trots en dankbaarheid vervullen! En dan zal jij en alles wat je doet gezegend worden.
Graag zou ik er op door willen praten, gezien ook de reacties in het topic.
Hoe neem jij beslissingen aangaande beroepskeuze, baankeuze, wel/niet werken naast je gezin (man/vrouw). Welke plaats heeft het gebed - Heer, wat is Uw doel met mijn leven?/ Heer, wat wilt U dat ik doen zal?/ Heer, wat/waar is de plek dat U mij hebben wilt?- in je leven? . Hoe leer je luisteren naar Gods wil? Hoe weet je dat het juist is wat je doet? Enz. Enz.
Behalve discussie lijkt het me ook fijn als je ervaringen wilt delen, zoals Cornelia deed:
Toch geloof ik wel dat de Heere soms heel duidelijk de weg kan wijzen. Dat heb ik zelf wel zo ervaren. Ik ben op een gegeven moment gestopt met werken, omdat ons gezin dat op dat moment nodig had. Met het idee: als de kinderen naar school gaan, ga ik weer werken. Maar dat liep wel anders. Onze kinderen zijn regelmatig ziek en hebben nogal wat medische problemen. Toen heb ik het wel aan de Heere voorgelegd. Ik wil graag gaan werken, maar heb geen idee hoe dat dan moet. Wat is Uw wil hierin? De Heere heeft me toen heel concreet op een gedeelte uit de bijbel gewezen, wat voor mij heel duidelijk een antwoord was op mijn vraag. Ik ben niet gaan werken, en heb nu heerlijk tijd voor mezelf (stille tijd), voor ons gezin, om anderen te helpen, enz. Ik geniet er nog van ook...En wellicht is dat over een poosje weer heel anders. Dat zie ik dan wel weer.
Barst maar los!