Homo met relatie oprecht christen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor Wilsophie » 13 mar 2012 14:13

, terwijl je vindt dat dat ieders eigen zaak zou moeten zijn?

Dat zijn mijn woorden niet.
Ik bemerk dat je mij niet begrijpt en gelukkig maar.
Ga rustig verder.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 13 mar 2012 14:15

Anderzijds zijn we natuurlijk nog lang niet klaar met de discussie of een homo met relatie een oprecht en bijbelgetrouw christen kan zijn en dus ook op een christelijke werkplek kan werken. Binnen onze kringen is deze discussie nog maar net op gang gekomen.

Dat vind ik tamelijk laat, als er al een discussie nodig is.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 13 mar 2012 14:26

Wilsophie schreef:Misschien is het gek dat ik deze opmerking maak, maar ik heb alle reden om dan vervolgens te weten dat bepaalde homo's een doelgroep zoeken om mee "verder" te gaan en dat is de opzet niet van deze discussie.
Dus vind ik vragen of suggereren van "geaardheid" niet echt relevant.

Welke doelgroep zouden 'bepaalde homo's' zoeken? Je spreekt in raadselen, waardoor ik niets begrijp van wat je zegt.
Wat bedoel je?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 13 mar 2012 14:47

Laat het dan maar een raadsel blijven tante Pollewop, een goed verstaander heeft maar een half woord nodig.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 13 mar 2012 15:02

Ik zou me nu heel druk kunnen gaan maken over je insinuaties, maar dat lijkt me verspilde moeite.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 13 mar 2012 15:06

ja vooral omdat ik denk dat maar weinig mensen het snappen,

ik snap er iig helemaal niets van.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 13 mar 2012 15:26

Ik denk dat Wilsophie denkt dat er hier homo's rondwaren op zoek naar avontuur.
1.: :lol:
2.: Waarom zouden homo's dat op refoweb doen, terwijl er elders op internet mogelijkheden te over zijn.
3.: Dikke onzin dus. En insinuerend.

Oeps, nu heb ik me toch druk gemaakt. :roll: :-oo

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 13 mar 2012 16:25

Misschien is het gek dat ik deze opmerking maak, maar ik heb alle reden om dan vervolgens te weten

weten, zeker weten? alle reden? vervolgens? misschien een rare opmerking? :shock:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 13 mar 2012 16:53

citaat gravo: ten eerste is er op dit moment veel meer en ook andere informatie beschikbaar over wat homoseksualiteit is.

Ik kan het voor het grootste deel met je eens zijn Gravo. Ik pak er een zin uit die ik nuttig vind voor het topic.
Een aantal schrijvers geeft blijk van een visie die er op neerkomt dat het antwoord op de vraag 'nee' is. Zij zeggen dan te geloven van kaft tot kaft etc. en baseren zich op Bijbelteksten die niet op homoseksualiteit slaan, maar op seks tussen hetero mannen. Dat gedoe veroordeelt de schrift. Dat is nu wel duidelijk.
De informatie die wij nu hebben kan onmogelijk bekend geweest zijn in bijbels tijden. Aangeboren geaardheden etc.
Je zou dus verwachten dat ook de strenge Bijbellezers, (zoals Maaarten op dit forum) inmiddels (na eeuwen) meer begrip zouden kunnen opbrengen voor homo's, hun relatievorm (in liefde en trouw) etc.. Maar nee, er worden nog steeds vreselijke oordelen afgeroepen over homo's. Men is blijkbaar ergens bang voor of men is te trots om toe te geven dat men fout dacht. Ik kom er niet achter wat dat is. Ik begrijp ook niet dat men zo star blijft. Het wordt toch tijd voor een bekering! Het lijkt erop alsof men plezier schept in het moedwillig kwetsen van anderen. Want dat is wat er in feite gebeurt als je iemand niet accepteert. Ik vraag mij af of men dan zelf nog wel oprecht christelijk bezig is. Hier wordt toch geen enkele homo blij van? Het lijkt een beetje (cru gezegd) op het wegpesten van homo's uit de refokerk. Ik beluister zo weinig echte betrokkenheid en compassie. Wel veel vroomheid en wettisisme (weinig geest), maar daar koopt iemand met homogevoelens niets voor. Die wil gewoon horen: je bent evengoed een kind van God en je hoort er gewoon bij! Dan heeft hij het als minderheid nog moeilijk genoeg om zichzelf te accepteren en een levensvorm te vinden die bij hem past. Hopelijk blijft hij in de lichtkring van het Evangelie.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 13 mar 2012 17:43

Dank Hubert! Je hebt me op een zeer positieve manier geraakt!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 13 mar 2012 19:37

@Jeewee, wat ik lastig vind te begrijpen is dat je zeer positief bent telkens over visies van bijv. gravo en hubert, maar zelf heb je al eerder aangegeven niet open te staan voor een relatie.
Hoe zit dat dan? ( als je het niet wil vertellen ook goed, maar ik vraag het me af )

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 13 mar 2012 21:14

meribel schreef:@Jeewee, wat ik lastig vind te begrijpen is dat je zeer positief bent telkens over visies van bijv. gravo en hubert, maar zelf heb je al eerder aangegeven niet open te staan voor een relatie.
Hoe zit dat dan? ( als je het niet wil vertellen ook goed, maar ik vraag het me af )

Ik begrijp je vraag.
Mijn keuze is een persoonlijke. Die heeft nog niet eens zozeer te maken met de vraag of ik nou wel of niet geloof dat God ruimte biedt aan gelijkgeslachtelijke relaties in liefde en trouw.

In tegenstelling tot veel anderen hier wil ik mijn keuze aan niemand opleggen.
Ik denk ook dat het niet goed is om een visie op te leggen.
Ik heb man/man relaties gezien waar ik niet over wil oordelen. Dat laat ik liever aan God over.

Onze eerste zorg zou moeten zijn of we een levende relatie met de Heere Jezus hebben. En dan wil je ook Zijn wil doen.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 13 mar 2012 22:43

ok dank voor je antwoord.

Als ik het goed begrijp is jouw keus dus een persoonlijke overweging die los staat van je mening over een homoseksuele relatie in liefde en trouw. Eigenlijk te vergelijken met Paulus; hij persoonlijk heeft de gave om alleen te zijn, vind dat ook beter maar is niet tegen een relatie tussen man en vrouw.

is dat een goede vergelijking?

Dus je vind op basis van de bijbel dat een homoseksuele relatie in liefde en trouw wél kan en mag alleen voor jouw persoonlijk is het niet weggelegd?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 13 mar 2012 23:15

meribel schreef: Dus je vind op basis van de bijbel dat een homoseksuele relatie in liefde en trouw wél kan en mag alleen voor jouw persoonlijk is het niet weggelegd?

Ik ga daar geen oordeel over geven. Ik zou willen dat iedere homo die een relatie aan wil gaan (of juist niet), die keuze samen met God maakt. En niet met goed bedoelende maar vaak betweterige medegelovigen.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 13 mar 2012 23:25

Ik ga daar geen oordeel over geven. Ik zou willen dat iedere homo die een relatie aan wil gaan (of juist niet), die keuze samen met God maakt. En niet met goed bedoelende maar vaak betweterige medegelovigen.

Na 30 pagina's over en weer, al dan niet selectief, bijbelteksten smijten is het verfrissend om een quote te kunnen plaatsen van de kern van het hele verhaal.... :mrgreen: Chapeau!
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Terug naar “Archief”