Dat staat er niet hoor, er staat gewoon geschreven dat ze het gingen kopen (mat 25:10)
Inderdaad en met succes? Nee de winkels waren om 6 uur pm dicht. Dat geloof je toch niet, de winkels zijn in Israël dag en nacht open. Nee , het is een tijd dat men niet kopen kan wat Openbaringen zegt.
wilsophie ik vraag mij een beetje af waarom je zulke scherpe speculerende zinnen gebruikt aan de hand van een stukje tekstgedeelte...er staat niet geschreven dat Hij NIET komt als een dief in nacht! dat is een conclusie van mensen en een aanname. Paulus zegt in thes 5 dat je verwachting moet hebben dat Hij komt i.p.v dat je overvallen wordt als die leeft in duisternis en geen weet heeft dat HIJ komt. Niemand weet het tijdstip dan alleen de vader! daarom komt hij ALS een dief in de nacht
Er staat dat Hij komt als een dief in de nacht, maar niet voor de gelovigen, daar is niets scherps aan en al helemaal niets speculerends. Er is geen sprake van conclusie van mensen of aanname.
Je hebt het over 2 zaken.
Even naar 1 Thess. 4 het laatste vers..."Daarna wij, die levend overgebleven zijn zullen tezamen met hen ( zij die opstaan uit de graven n.l. de gelovigen van nà de opstanding) opgenomen worden in de wolken, de Heere tegemoet, dus hier komt de Heer niet op aarde, wij gaan Hem tegemoet in de wolken en Hij komt ons tegemoet en dan staat er dat wij altijd met Hem zullen wezen.
Dan naar het punt van nà de opname dus naar hoofdstuk 5 vers 1 "Maar van de tijden en gelegenheden ( deze term slaat niet op de opname maar is een citaat uit Mattheus en uit 2 Petrus 3 vers 10 ) waar de Heer komt als een dief in de nacht op de dag des Heeren en dat is de jongste dag wanneer de hemelen en de aarde voorbij zal gaan. Dat is ver nà de duizend jaar, die tijden en gelegenheden broeders daarvan heb gij niet node dat men u schrijve, dat zegt Paulus namelijk en is gericht aan de gelovigen.
Zij kunnen weten uit de Schrift wanneer dat is.
Daniël staat vol met de uitleg in jaren van de 70e week die nog moet komen.
62 jaarweken zijn voorbij als die 70 e jaarweek aanbreekt gaat de klok weer lopen voor Israël.
Paulus gaat verder:
"Gij weet zelven zeer wel dat de dag des Heeren zal komen als een dief in de nacht " want dat lezen we in 2 Petrus 3 vers 10. Dat is geen conclusie of aanname dat is zoals de Bijbel dat verklaart.
Nu de tegenstelling, nu gaat het niet over "Gij broeders" maar over "zij" en gezien het zinsverband gaat dit over Israël want hen zal een haastig verderf overkomen niet "ons" maar "zij"
Dan komt wat ik bedoel.
.."Maar Gij broeders gij zijt NIET in duisternis dat u die dag als een dief zou bevangen, ( over welke dag gaat het nu?) Gij broeders ( wij gelovigen) zijn zonen des lichts en zonen des daags wij zijn niet des dags wij zijn ook niet van de duisternis.
Heel Mattheus 24 schrijft over de periode die vooraf gaat aan tekst 24 vers 36 waar staat "Doch van die dag en die ure weet niemand ook niet de engelen en die dag zegt het vers ervoor is de dag dat de hemel en de aarden zullen voorbijgaan.
Dat is de Jongste Dag.
Voor gelovigen uit deze bedeling komt de Here Jezus "on a clealy day" en niet als een dief.
Hij komt ons niet stelen, Hij komt ons tegemoet.
Dan gaan we verder
1 Tess 5,2 immers, gij weet zelf zeer goed, dat de dag des Heren zó komt, als een dief in de nacht.
2 Petr 3,10 Maar de dag des Heren zal komen als een dief. Op die dag zullen de hemelen met gedruis voorbijgaan en de elementen door vuur vergaan, en de aarde en de werken daarop zullen gevonden worden.
Op 16,15 Zie, Ik kom als een dief. Zalig hij, die waakt en zijn klederen bewaart, opdat hij niet naakt wandele en zijn schaamte niet gezien worde.
Dus Christenen verwachten de bruidegom wel, alleen Hij komt nog niet, Hij komt ALS een dief in de nacht waar je goed aan doet om op voorbereid te zijn.
Dat de bruid de gelovige is??
Ik zou zeggen lees de link eens.
Dat had ik uitgetypt als uitgangspunt, maar dat is weggehaald.