learsi schreef:De vraag (althans in mijn ogen) is bedoeld om de lezer na te laten denken.
Dan ontstaat er een vraag. Waarom heeft de Heere dat nu niet gedaan, Adam laten kiezen op dat gebied. Waarom schiep Hij man en vrouw? Was dat enkel bedoeld opdat er nageslacht zou komen, en als dat er eenmaal was, was dan een ieder vrij om zélf te kiezen op dat gebied? Wat vindt de Heere van dit(ons) kiezen buiten het paradijs. Is er een grens overgegaan op het moment dat Adam en Eva het paradijs uit gedreven worden? Is er een verschil tussen het geschapen worden van Adam in het paradijs en ons geboren worden in deze wereld? Zo nee, waarom niet en zo ja, waarom wel? Wat bedoelt de apostel Paulus met het woordje "huwelijk" als hij zegt:..Houdt het huwelijk in ere....Bedoelt hij daar het huwelijk tussen partners van hetzelfde geslacht? Hoe kom ik er achter, wat Gods definitie van het huwelijk is? Hoe gaat dat eigenlijk, dat onderwezen worden door de Geest? Kan ik dat ergens aan merken, of het eigen gedachten zijn, of onderwijs van de Heere?
En zou het zo zijn dat de Heere tegen de één zegt ..........het mag .......en tegen de ander........het mag niet?
En steekt het probleem eigenlijk niet in hoe en wat wíj geloven? In hoeverre maken wij zelf uit wat we geloven? Komt ons geloof op uit onszelf?
In hoeverre is ons geloof afhankelijk van de Heere en begrijpen wij dit woord ook werkelijk? Heeft het feit dat de een zegt dat het wel kan en dat de ander zegt dat het niet kan, niet zijn oorsprong in de mens, in ons onvermogen om voor te kunnen stellen, dat de Heere iets zou kunnen vragen, waartoe wij ons zelf niet in staat achten? En is de Heere daar nu niet juist voor gekomen?
Waarom heeft de Heere niet nog een man en een vrouw geschapen, zodat Adam had kunnen kiezen?
h.g.
Learsi
iemand die homo is, kan niet kiezen, dat is nu juist het probleem.