Gaat Iran in 6 minuten doen wat Hitler in 6 jaar deed?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elbert
Moderator

Re: Gaat Iran in 6 minuten doen wat Hitler in 6 jaar deed?

Berichtdoor elbert » 06 mar 2012 21:16

RogierV schreef:En als alle Joden Ariers waren zou hij dan nog de holocaust opstarten? Adolf dus
Nee dus.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 08 mar 2012 12:27

henkie schreef:Je vindt het vast ook hypocriet dat een agent een wapen heeft en een vent met dwangbuis in een psychiatrische instelling niet... :roll:

Wat een kromme vergelijking. Bij een psychiatrisch patiënt is er vastgesteld dat hij ziek is. Het is niet vastgesteld dat de leidinggevende van Iran psychisch gestoord zijn.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 08 mar 2012 12:40

Gezien de uitspraken die worden gedaan, neem ik liever niet dat risico.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Ewan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ewan » 08 mar 2012 12:45

Jesaja 34

Het gericht Gods over Edom
Jesaja
34
1 Nadert, gij volken, om te horen; en gij natiën, merkt op! De aarde hore en haar volheid, de wereld en al wat daaruit ontspruit. 2 Want de HERE koestert toorn tegen alle volken en grimmigheid tegen al hun heer; Hij heeft hen met de ban geslagen, hen ter slachting overgegeven. 3 Hun verslagenen liggen neergeworpen en de stank van hun lijken stijgt op, ja de bergen versmelten van hun bloed. 4 Al het heer des hemels vergaat en als een boekrol worden de hemelen samengerold; al hun heer valt af, zoals het loof van de wijnstok en zoals het blad van de vijgeboom afvalt.
5 Want mijn zwaard is in de hemel dronken geworden; zie, het daalt neer op Edom en ten gerichte op het volk dat door mijn banvloek werd getroffen. 6 De HERE heeft een zwaard vol bloed, het druipt van vet, van het bloed der lammeren en bokken, van het niervet der rammen; want de HERE richt een offer aan te Bosra en een geweldige slachting in het land van Edom. 7 Woudossen vallen met hen, stieren met buffels, en hun land wordt dronken van bloed en het stof wordt met vet gedrenkt; 8 want de HERE houdt een dag van wraak, een jaar van vergelding in Sions rechtsgeding. 9 Zijn beken verkeren in pek, zijn stof in zwavel en zijn land wordt tot brandend pek, 10 dat dag noch nacht uitgaat; voor altijd stijgt zijn rook op, van geslacht tot geslacht ligt het woest, tot in alle eeuwigheden trekt niemand daardoor. 11 Pelikaan en roerdomp nemen het in bezit, uil en raaf huizen daar; Hij spant daarover het meetsnoer der woestheid en het paslood der ledigheid
Somebody up there likes you

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 08 mar 2012 14:23

Gezien de uitspraken die worden gedaan, neem ik liever niet dat risico.

Welk risico neem je eigenlijk?
Je woont toch hier?
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Kereltje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kereltje » 08 mar 2012 14:33

Sjaak84 schreef:Wat een kromme vergelijking. Bij een psychiatrisch patiënt is er vastgesteld dat hij ziek is. Het is niet vastgesteld dat de leidinggevende van Iran psychisch gestoord zijn.

Dan vervang je psychiatrische patiënt door crimineel. Ik ben alleen bang dat er niemand bij jou in aanmerking komt voor de nominatie crimineel. Vandaar dat er ook zo opvallend veel rond kunnen lopen zolang Opstelten geen minister was.
Laatst gewijzigd door Kereltje op 08 mar 2012 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Essentieel voor iemands gevoel voor humor is of hij altijd bereid is om zichzelf te lachen. - G. Bradford

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 mar 2012 14:42

RogierV schreef:Welk risico neem je eigenlijk?
Je woont toch hier?

Van een atoomoorlog zijn we allemaal slachtoffer.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 08 mar 2012 15:24

Ik woon hier ja, maar ik verplaatste mij even naar de gemiddelde burger in Israël. Als we puur sec afgaan op het gegeven dat "ik hier woon"....dan kan het mij allemaal geen bal interesseren wat er in het Midden-Oosten gebeurt. En wat heb ik met arme negertjes in Afrika te maken? Ik woon toch hier? Ik zie ze niet en heb er geen last van, dus laat ze maar lekker verhongeren. En aangezien ik dan helemaal geen last heb van het Midden-Oosten, kan ik wel heel mooi zeggen dat we hypocriet bezig zijn door Iran een kernbom te weigeren. Zolang ze geen raket hebben om die bom hier af te leveren, kan mij het interesseren? Ik maak me drukker over mijn bonuskaart dan om de mensen die daar wonen. Toch?

Targetses
Mineur
Mineur

Berichtdoor Targetses » 08 mar 2012 16:27

Katlheen schreef: En wat heb ik met arme negertjes in Afrika te maken? Ik woon toch hier? Ik zie ze niet en heb er geen last van, dus laat ze maar lekker verhongeren. Toch?

Je hebt niet de bewogenheid die uit Mat. 14 spreekt;

15 Bij het vallen van de avond kwamen de discipelen tot Hem en zeiden: De plaats (hier) is eenzaam en de tijd is reeds verstreken; zend dan de scharen weg, dan kunnen zij naar de dorpen gaan om spijzen voor zich te kopen. 16 Maar Jezus zeide tot hen: Zij behoeven niet weg te gaan, geeft gij hun te eten. 17 Zij zeiden tot Hem: Wij hebben hier niets dan vijf broden en twee vissen. 18 Hij zeide: Brengt Mij die hier. 19 En Hij beval de scharen, dat zij in het gras zouden gaan zitten, nam de vijf broden en de twee vissen, en Hij zag op naar de hemel, sprak de zegen uit, brak de broden en gaf ze aan zijn discipelen en de discipelen gaven ze aan de scharen. 20 En zij aten allen en werden verzadigd en zij raapten het overschot der brokken op, twaalf manden vol. 21 Zij, die gegeten hadden, waren ongeveer vijfduizend mannen, vrouwen en kinderen niet medegerekend.

Maar ja, dit zijn dan ook geen negertjes.
Als je hard fietst heb je altijd wind tegen.

Kereltje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kereltje » 08 mar 2012 17:06

Targetses schreef:Je hebt niet de bewogenheid die uit Mat. 14 spreekt;

15 Bij het vallen van de avond kwamen de discipelen tot Hem en zeiden: De plaats (hier) is eenzaam en de tijd is reeds verstreken; zend dan de scharen weg, dan kunnen zij naar de dorpen gaan om spijzen voor zich te kopen. 16 Maar Jezus zeide tot hen: Zij behoeven niet weg te gaan, geeft gij hun te eten. 17 Zij zeiden tot Hem: Wij hebben hier niets dan vijf broden en twee vissen. 18 Hij zeide: Brengt Mij die hier. 19 En Hij beval de scharen, dat zij in het gras zouden gaan zitten, nam de vijf broden en de twee vissen, en Hij zag op naar de hemel, sprak de zegen uit, brak de broden en gaf ze aan zijn discipelen en de discipelen gaven ze aan de scharen. 20 En zij aten allen en werden verzadigd en zij raapten het overschot der brokken op, twaalf manden vol. 21 Zij, die gegeten hadden, waren ongeveer vijfduizend mannen, vrouwen en kinderen niet medegerekend.

Maar ja, dit zijn dan ook geen negertjes.

Misschien is het goed om eerst het woordje ALS te lezen.
Essentieel voor iemands gevoel voor humor is of hij altijd bereid is om zichzelf te lachen. - G. Bradford

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 08 mar 2012 17:30

Gelukkig....iemand leest nog... :mrgreen:

Targetses
Mineur
Mineur

Berichtdoor Targetses » 08 mar 2012 17:33

Kereltje schreef:
Misschien is het goed om eerst het woordje ALS te lezen.

Dat had ik wel en begreep de strekking best. :mrgreen:

Kereltje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kereltje » 08 mar 2012 21:46

Targetses schreef:
Dat had ik wel en begreep de strekking best. :mrgreen:

Hé, nu maak je wel gebruik van een smiley...

Ewan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ewan » 09 mar 2012 09:54

hoe dan ook, Iran gaat dus helemaal niets doen, wat Hitler deed, want Israels herstel zal binnenkort komen, en als een land vernietigd is en nucleair besmet, zou dat niet kunnen.
Ik denk ook niet dat Israel de laatste decennia zo wonderlijk bewaard is gebleven, (ondanks haar zonde, maar zijn wij beter?) dat het nu ineens vernietigd zou kunnen worden.
Bovendien zal Israel eerder collectieve zelfmoord plegen en alles en iedereen om hen heen meenemen in hun ondergang, dan ooit nog/weer slaaf te worden van een ander volk.(ware dat menselijkerwijs gesproken, een optie)
Somebody up there likes you

Targetses
Mineur
Mineur

Berichtdoor Targetses » 09 mar 2012 18:29

Telegraaf schreef:vr 09 mrt 2012, 16:12
Israël vraagt VS om wapens TEL AVIV

- Israël heeft de Verenigde Staten gevraagd om bommen en tankvliegtuigen. Het land wil de wapens gebruiken voor een eventuele aanval op nucleaire gebieden in Iran, zo meldt het persbureau Reuters.

Het Israëlische verzoek zou zijn ingediend in de periode dat premier Benjamin Netanyahu een bezoek bracht aan Washington, vorige week.

De anonieme Israëlische functionaris die dit bericht heeft bevestigd, laat bovendien weten dat het onrealistisch zou zijn als de VS niet zou helpen met een aanval op Iran.

Het verzoek is opmerkelijk, omdat premier Netanyahu met de Amerikaanse president Barack Obama af heeft gesproken dat er geen militaire actie wordt ondernomen. Wel willen de landen de diplomatieke druk op het nucleaire programma van de islamitische republiek blijven opvoeren.

Westerse landen vermoeden al langere tijd dat Iran in het geheim werkt aan kernwapens. Iran blijft volhouden dat haar nucleaire programma bedoeld is om energie op te wekken.

Dat was te verwachten.

Terug naar “Archief”