coupe soleil schreef:Verder ben je wel heel erg stellig. Je mag heus wel vinden dat een relatie tussen twee mensen van hetzelfde geslacht in jouw optiek niet is zoals God het bedoeld heeft. Natuurlijk mag dat. Maar om dan op basis van aannames een oordeel te vellen over anderen vind ik op zijn minst respectloos.
Ik ben zo stellig, omdat de Bijbel minstens net zo stellig is. Maar ja, daar willen sommigen hier ook niet aan. Elke Bijbeltekst wordt zo verdraaid en doodgecontextualiseert, dat er niets meer van over blijft, dan wat de mensen zelf willen zien. Nu homoseksualiteit in onze cultuur ineens geaccepteerd is, lezen we onze Bijbel plots anders. Passages die eerst stellig homoseksualiteit leken te veroordelen gaan ineens eigenlijk stiekem over tempelprostitutie en losbandigheid.
Wanneer we zo de Bijbel aanpassen aan wat wij zelf allemaal wel en niet kunnen accepteren, ja, dan hebben we het Christendom achter ons gelaten. Iedereen maakt zich wel eens schuldig aan zijn eigen mening en vooronderstellingen in de Bijbel lezen, ik ook, maar met betrekking tot homoseksualiteit is de Bijbel tot zo duidelijk, dat ik dit mensen erg kwalijk neem. Wanneer er staat In Leviticus 20:13 dat een man die slaapt met een andere man, zoals met een vrouw, een gruwel begaat, dan voegen we zelf ineens toe dat het hier over losbandigheid of in ieder geval iets anders dan enkel de homoseksuele daad gaat. Dit is onverantwoord Bijbelgebruik. Wij kunnen, onder invloed van onze cultuur, niet accepteren dat de Heere God homoseksualiteit onacceptabel vindt, en het zelfs met de dood bestraft. Dan doen we maar alsof deze tekst over iets anders gaat. Maar dat doet hij niet: er staat 'wanneer een man slaapt met een andere man, zoals met een vrouw'. Het gaat hier dus om precies hetzelfde contact, als wat God tussen een man en een vrouw wel goed vind. Maar ja, dat willen we niet horen.
Als we zo met de Bijbel omgaan, dan kunnen we wel alles uit de Bijbel halen. Maar wanneer puntje bij paaltje komt, en je eerlijk kijkt naar de teksten in de Bijbel over homoseksualiteit, dan kun je er niet omheen dat God het een gruwel vind, en ten strengste verbied. Maar hoe kan dat toch? Is niet 5-10% van de mensen homoseksueel? Kan God dan zomaar van al die mensen vragen, dat zij zichzelf dag aan dag loochenen? 100% van de mensen heeft een zondige natuur, en wordt door God gevraagd zichzelf dag aan dag te loochenen, ook de homoseksueel. Ik ben geen bioloog, dus aan de discussie of het aangeboren is of niet waag ik me niet, maar de uitkomst van die discussie zou mijn standpunt ook niet beïnvloeden. Wanneer God zegt in zijn Woord: wanneer een man met een andere man ligt, zoals met een vrouw, dan is het een gruwel; dan is het een gruwel. Een zinnige andere lezing van deze tekst, heeft zich tot op heden nog niet aan mij voorgedaan. Dus tot iemand mij uit kan leggen hoe je die tekst op een verantwoorde manier, dus zonder je eigen hersenspinsels over losbandigheid of tempelprostitutie of weet ik veel wat, op die tekst te projecteren, die tekst op zo een manier kan interpreteren, dat een homosexuele relatie acceptabel is, tot dan blijf ik stellig beweren, dat homoseksualiteit een gruwel is in Gods ogen, en dat één ieder die zich in een homoseksuele relatie begeeft, geen waarzaligmakend geloof kan hebben, voor zover ik mij aan de hand van Gods Woord kan voorstellen. Niet uit respectloosheid voor mijn medemens, maar vanwege ontzag voor Gods Woord.
Maar ook de homoseksueel, wiens geaardheid een gruwel is in Gods ogen, hoeft niet te wanhopen, want onze God is een genadige God, die iedereen, ook de homoseksuelen, roept tot inkeer en een leven met Hem. Iedereen is van nature namelijk een gruwel, doodschuldig in de ogen van God, maar door het bloed van onze Heiland kunnen we gerechtvaardigd worden en hoeft er niets meer in te staan tussen ons en Hem, of we nou homoseksueel zijn, of andere zonden bedrijven. Maar wanneer onze Heiland ons tot Zich neemt, dan vind er wel een verandering plaats: we krijgen een hekel aan de zonden die we eens liefhadden. Niet dat we gelijk zonder zonden zijn, maar op zijn allerminst krijgen we toch berouw over onze zonden, dus ook over de homoseksualiteit. Dan proberen we ons dus niet aan de zonde te binden, zoals een homoseksueel, met een homoseksuele relatie dat wel heel bewust doet. Willen we niet die vrijheid in Christus van onze zondige natuur? Geloof dan in Hem, maar ook in Zijn Woord, of het nu dingen zegt die we leuk vinden, of dingen die we niet leuk vinden. Iemand die in God gelooft, met een waarzaligmakend geloof, zal ook Zijn Woord geloven, en niet alle teksten verdraaien, zodat het hem uitkomt....