Moderator: Moderafo's
Tante Pollewop schreef:Ik dacht al dat het aan mij lag.
Kereltje schreef:Hoe vaak heb jij het gelezen...?
Wilsophie schreef:Het zou een stuk duidelijker worden als men wel iets zou weten van het dualisme
en wat is dat?Wilsophie schreef: en wat God in de schepping heeft gelegd als zijnde mannelijk en vrouwelijk.
En omdat ik geloof dat een homo een oprecht Christen kan zijn in de zin van wat het woord betekent, zou kennis van het dualisme wat tot een éénheid gebracht wordt heel zinvol zijn en een hoop helderheid verschaffen.
De verwijten en beschuldigingen kunnen achterwege blijven en men kan als Eén zijnde in Christus deze zaken onderzoeken.
schelpje 3: Als een bepaald woord niet in de Bijbel staat, betekent dat niet dat het geoorloofd is!
Drugs worden ook niet vermeld. Pedofilie en travestie ook niet!
hubert schreef:Maar het omgekeerde toch ook niet?
hubert schreef:Doen ze er iemand kwaad mee?
hubert schreef:Ik lees ergens dat 'kereltje' (ben je echt zo klein?) van mening is dat homo's (en lesbo's) met een relatie geen oprechte christenen kunnen zijn.
Ik begrijp niet hoe hij dat kan zeggen want de teksten die hij daarbij aanhaalt kunnen niet slaan op gelijkgeaarde relaties, zoals die heden ten dage gebruikelijk en (in het algemeen) geaccepteerd zijn. Je kunt zelfs een burgerlijk en kerkelijk huwelijk aangaan.
Ik snap werkelijk niet dat je überhaupt zo'n aanmatigende mening kunt hebben over andere mensen en hun relatie(s). Doen ze er iemand kwaad mee?
Volgens mij gaat zo'n negatieve opvatting gewoon ontzettend in tegen alle Bijbels noties zoals het liefdesgebod.
Ik denk dan eerder dat degene die zich daaraan niet wenst te conformeren geen oprechte christen is. Zelf hanteer ik als stelregel dat je een ander niet aandoet wat je zelf ook niet prettig zou vinden als het jou aangedaan werd. Bovendien zie ik om mij heen genoeg homorelaties (ook in mijn kerk) die van een grote kwaliteit zijn. Die mensen passen toch echt niet in het rijtje van Timoteüs. Persoonlijk zou ik nooit in een kerk willen zijn waar zulke negatieve gedachten gemeengoed zijn over andere mensen. Daar zou ik mij echt voor schamen.
maaarten schreef:[quote="hubert"Doen ze er iemand kwaad mee?/quote]
Ze doen Gods scheppingsorde geweld aan. De Heere heeft het huwelijk geschapen voor man en vrouw, dat lezen we in Genesis 2:18-25. Wanneer dus twee mensen van hetzelfde geslacht een dergelijke relatie aan willen gaan, dan breken ze met Gods bedoeling. Ze verdraaien iets moois en goeds wat de Heere de mensheid gegeven heeft. Dat is een vreselijke zonde. Vandaar ook dat de Bijbel de homosexuele praktijk sterk veroordeelt.
Wanneer je oprecht Christen bent: wanneer je de Heere mag kennen, dan kun je je toch niet overgeven aan je driften en zo rechtstreeks tegen Gods schepping indruisen? Of ja, misschien kun je dat wel, maar dan zou je daar toch op zijn minst berouw van moeten hebben, niet vrolijk die verdraaiing van Gods schepping burgelijk en kerkelijk willen laten bevestigen in een 'huwelijk'. Ja, misschien als je je Bijbel met een korreltje zout neemt, en liever met je cultuur meegaat als dat je beter uitkomt, dan wel. Maar ja, dan ben je ook geen oprecht Christen.....[/quote][/quote]
coupe soleil schreef:Vooropgesteld dat ik ieder zijn mening gun, zeg je hier toch wel hele rare dingen.
- God heeft ook homo's geschapen.
Kereltje schreef:[quote="coupe soleil"
Vooropgesteld dat ik ieder zijn mening gun, zeg je hier toch wel hele rare dingen.
- God heeft ook homo's geschapen. /quote]
God heeft ook gehandicapten geschapen.
God heeft ook schizofrenen geschapen.
Waren er voor de zondeval ook gehandicapten?
Waren er voor de zondeval ook schizofrenen?
Waren er voor de zondeval ook homo's?[/quote]
coupe soleil schreef:Wat wil je daarmee zeggen? Nee, ik geloof niet dat er voor de zondeval gehandicapten en homo's waren. Maar een tegenwoordige heterorelatie is ook 100% anders dan voor de zondeval.
Als iemand met slechte ogen een bril neemt, zeg je toch ook niet dat dat tegen de schepping in gaat? Slecht voorbeeld wellicht, maar dat sluit geheel aan bij jouw zienswijze blijkens bovenstaande post.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 61 gasten