Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor vpk » 05 mar 2012 21:34

wat een zorgen toch weer met de kindertjes..sterkte allemaal!

mooie foto tj..en dan vooral dat 'Hi!' op zijn shirt erbij :lol:
oei wat schrikken haai! gelukkig valt het allemaal mee..

schipje, ben jij nog met L. bij de ha geweest? en?
ajl, gaat het een beetje met J? lijkt me zo naar, zo'n kindje zo benauwd te zien... spannend ook om volgende week weer te beginnen..geniet van je laatste weekje!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 06 mar 2012 17:23

Beterschap hoor voor alle zieke kindertjes! Het heerst volgens mij nog steeds erg want hoorde gisteren van een kleuterklas waar er 10 zieke kinderen waren.

@ haai; dat zal echt schrikken geweest zijn!! Heeft ze nu nergens geen last meer van?

@ ajl; hopelijk is iedereen volgende week weer beter als je weer gaat beginnen met werken!

@ ajl en dippie; om de hoeveel tijd krijgen J. en V. nu de fles? Nog steeds 3 uur of ondertussen al minder vaak? Hier trekt M. het echt niet langer dan drie uur. Geef nu nog volledig bv maar maandag op het CB maar overleggen of hij er wel genoeg aan heeft. Hij sliep door maar nu weer vanaf 4 á 5 uur wakker en steeds om speentje vragen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 mar 2012 20:17

@ juffiejuf Ik geef om de 4 uur de fles, maar ben daar niet zo heel strikt in. Meestal geef ik 's morgens rond 7 uur een fles en daarna meestal rond 10 uur weer. Hij heeft gewoon veel honger 's morgens. Zo rond 14 uur krijgt hij weer, maar ook die fles geef ik wel eens iets eerder. Het nadeel is wel dat hij echt tot 18 uur moet wachten voor de volgende fles, omdat ik anders met het eten en de andere kids zit. Wel krijgt hij 'maar' 5 flessen op een dag ( vorige week toen hij ziek was uitgezonderd)en dat heeft echt wel een week of 5 nodig gehad voordat hij daaraan gewend was. Vooral 's nachts was het rekken en veel honger, maar nu is hij er wel aangewend.
Het kan heel goed hoor dat M toe is aan wat anders. Ik wil volgende week ook met fruit beginnen, want ik merk dat J de fles al wat beu aan het worden is en ik hoop dan eigenlijk dat hij wat minder hongerig is.

J is trouwens weer bijna de oude. Hij rochelt nog wel veel, maar hoest mbv ventolin goed op. Hij moest trouwens bij de ka op de weegschaal. Gelukkig groeit hij minder hard. Hij is nu 7700 gram :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 mar 2012 20:35

Hoe oud is M ook alweer, juffiejuf? want misschien is hij idd toe aan iets anders. Hier was het ook met 5 maanden echt op, ze had echt behoefte aan meer. Maargoed, ik gaf natuurlijk flesvoeding, daar zit officieel wel een max aan (al heb ik me daar bij beiden niet aan gehouden, maar echt veel te veel is ook weer niet handig).
Fijn dat J opknapt ajl!

Vanmiddag haalde ik mijn neefje van 4 op van school. Stond ik daar met al die moeders bij school te wachten, waar Jurian in januari, misschien in augustus al, naartoe gaat. Heel vreemd. Ik was toch wel erg blij dat het mijn neefje was die aan de hand van de juf naar buiten kwam in plaats van mijn kereltje. Moet er echt nog niet aan denken :oops: Hij wel, en dat stimuleer ik maar. zo meteen een huilend kind bij het naar school gaan omdat mama er tegenop ziet :mrgreen: Maar gelukkig duurt het nog even. Want ik denk dat augustus ook niks wordt, omdat we dan met opvang zitten, dat geeft alleen maar meer onrust, en vind ik niet zo nodig eigenlijk. Daarnaast vermaakt hij zich nog prima meestal.

Frederiek maakt opeens een sprong lijkt het wel. Ze is heel lang echt een baby geweest. Wel kruipen enzo, maar als ik dan lees wat andere kindjes doen, dan was Frederiek toch nog een echte baby, maar sinds een week of 2 is dat opeens over. Ze kletst de hele dag, zo praatte ze nooit, maar nu opeens is het de hele dag 'mama, papa, jaja, dada (en zwaaien), ooh' enzo. En lachen, geweldig, helemaal dubbel kan ze liggen.
Vorige week voor het eerst gefietst met haar. Naar mijn ouders, tien minuuten ofzo, maar eigenlijk was het net te lang. Heen ging nog, terug zat ze op de helft al scheef. Dus nog maar niet te vaak doen, al is het wel heerlijk :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 06 mar 2012 21:48

Juffiejuf, het is eigenlijk heel normaal bij bv dat er nog niet al te veel tijd tussen de voedingen zit. Hier is het ook vaak nog wel minder dan drie uur. Hoort er bij :)
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 06 mar 2012 22:36

parkiet schreef:Juffiejuf, het is eigenlijk heel normaal bij bv dat er nog niet al te veel tijd tussen de voedingen zit. Hier is het ook vaak nog wel minder dan drie uur. Hoort er bij :)

Of misschien je borsten wat 'opwaarderen' dmv kolven?
Ik zit om de 3 a 3,5 uur, en 's nachts 1 keer 6 uur ertussen. (ik voed 1 borst per keer)
Time flies when you have none!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 07 mar 2012 09:02

@ ajl; heerlijk joh dat J. weer opgeknapt is! Echt al een heel kereltje hoor als hij 7700 gram weegt. Welk maatje kleren draagt hij nu? M. heeft gisteren pas voor het eerst maatje 62 aan.

@ missF; M. was afgelopen zondag drie maanden. Leuk hoor dat Frederiek ineens zoveel doet. Lekker van genieten!

@ parkiet; overdag vind ik het prima als er maar drie uur tussenzit maar s nachts.... Afgelopen nacht wilde hij om 12 uur al weer zuigen. Dat zou betekenen dat hij dan weer om 3 uur en 6 uur weer zou willen. Terwijl hij eerst tevreden was met een laatste voeding rond 10 uur en dan pas om 6 uur. Nu zit ik hele tijd s nachts z'n speen erin te doen om het half uur. Heb dus het idee dat hij niet genoeg heeft aan de avondvoeding.
Is het dan met kolven wel 'op te waarderen' als hij overdag er wel genoeg aan heeft wat ik geef (moet altijd al wel twee borsten geven)

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 07 mar 2012 10:38

@juffiejuf: Vianne komt nu meestal om de 4 uur! Kan ook nog weleens 3,5 zijn, maar de 3 uur is ze denk ik echt vanaf. Smorgens kan er nog weleens 4,5/5 uur tussen zitten omdat ze dan nog erg veel slaapt. En snachts zit er ongeveer 8 uur tussen. Vannacht zelfs 9,5 uur! Ik had ze gisteraaf laat gegeven, tegen kwart over 11. Toen presteerde ze het om dr luier vol te doen met als gevolg dat ze er helemaal onder zat :wink: Ik heb dr toen maar weer in bad gedaan en daarna weggelegd, waar ze werkelijk binnen 2 minuten onder zeil was :) Vanmorgen kwam ze om kwart over 7, dus ik gaf even dr speentje zodat ik nog even kon plassen. maar voodat ik dr kamertje uit was sliep ze alweer en toen werd ze om kwart voor 9 pas wer wakker om te eten! Kwart over 9 sliep ze weer, en nu nog steeds.
Ik zit alleen een beetje savonds te rekenen met voeden enzo, omdat ik wel wil dat ze tijdens de late avondvoeding echt honger heeft zodat ze mn borsten goed leeg drinkt, want die staan dan echt op knappen :wink: Dus dan laat ik zelf nog weleens 3 uur tussen zitten als dat beter uitkomt. Ze zit nu op 5 voedingen per dag, 2bv en 3kv.
Ik kan trouwens echt niet wachten om d;r eerste fruithapje te gaan geven, dus dat gaan we met Pasen gelijk proberen :D

Sorry, is volgens mij beetje offtopic hier :wink:
Afbeelding

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 07 mar 2012 12:53

Juffiejuf, tja, mijn meiske slaapt s nachts ook echt niet door. Ik heb geen idee hoe laat ze komt, maar zeker één voeding echt in de nacht (en een keer als ik naar bed ga en dan ook nog zo tussen 6-7 uur s ochtends).
Door te kolven kun je je productie wel verhogen, maar of dat voor jou helpt? Het meest effectief is naar mijn idee kolven op het moment dat je meer voeding wilt hebben, ik zou bij jou dan zeggen: even nakolven na de late avondvoeding. Maar dat hoeft niet te betekenen dat dat helpt. Als hij nu al gewoon zijn buikje volheeft, dan helpt het misschien niet om meer voeding te hebben, als hij dat dus niet opdrinkt.
Ik hoop voor je dat het kan schelen, maar denk dat de kans echt aanwezig is dat de nachtvoedingen er gewoon in blijven... Slaapt hij nog bij jullie op de kamer? Dat is in elk geval wel lekker makkelijk, voor icm nachtvoedingen.

Pfff, hier even balen, M is waarschijnlijk gevoelig voor brood, de laaste tijd de nodige nachtelijke jammerbuien plus overstrekken. Gisteren een dagje geen brood gegeven en s avonds was ze veel relaxter. Dus nog maar een paar dagen zonder brood en dan eens uitproberen welke soort ze wel kan hebben :?

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 07 mar 2012 13:31

vpk schreef:schipje, ben jij nog met L. bij de ha geweest? en?

Leuk dat je daarnaar vraagt!
Idd geweest en vanmorgen bloed wezen prikken. Ach wat zielig. Hard huilen maar toen het voorbij was lied ze iedereen in de wachtkamer haar cadeautje zien die ze gekregen had en haar prachtige verbandje om d'r arm en vertelde ze vol trots dat het niete pijn deed! :lol: Terwijl haar wangen nog nat waren van haar tranen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mar 2012 14:12

aaah vindt het ook altijd zo sneu om te zien als ze kleine kindjes prikken. Krijgt ze nog meer onderzoeken?

Hier is het nog steeds drama met huilen. Heftig allemaal.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 07 mar 2012 15:08

Sterkte Evelien! Slaapt hij snachts wel een beetje goed?
Afbeelding

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 07 mar 2012 15:25

Sterkte Evelien! Heb je al wat hulp kunnen krijgen om je heen? Kun je jezelf daar een beetje toe zetten? Ik vond dat erg moeilijk, had steeds het gevoel dat ik zelf altijd voor haar moest zorgen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mar 2012 16:06

Tsja slapen 's nachts, hij wordt nu elke keer zo rond half 2/2 uur wakker. En dan rond half 7. Het is heel verschillend hoe hij slaapt. Overdag heeft hij iets van 4 slaapjes. 's ochtends 1 van een half uurtje (soms 20 min.) en 1 van drie kwartier. 's Middags is het heel verschillend.
We hebben het CB gevraagd om hulp, we moeten nu een soort huildagboek bij gaan houden voor een week. Maar wat is dat pittig zeg.. Je wordt echt geleefd. Wat wel fijn is om te horen dat je het goed doet.
Om mij n beetje te ontlasten hebben we een KDV ingeschakeld, eerst maar eens kijken (dus een periode van proef) hoe S. het vindt. Mocht hij het leuk vinden en fijn dan wil ik iets van werk gaan zoeken. Hij is dinsdagmiddag 3 uurtjes geweest, maar heeft ook daar wederom gehuild (zullen vast ook veel prikkels zijn geweest voor hem). Morgenmiddag weer 3 uurtjes. Ik ben benieuwd. Het is misschien niet leuk maar het is wel fijn om te horen dat hij op het KDV ook (veel) huilt en dat de leidsters het ook zien. Je staat er dan niet alleen in. Het is echt hartverscheurend om te moeten horen dat hij daar ook zoveel huilt.
Maandag komt een wijkverpleegkundige (weer) langs om weer even te kletsen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 mar 2012 17:13

parkiet schreef:Pfff, hier even balen, M is waarschijnlijk gevoelig voor brood, de laaste tijd de nodige nachtelijke jammerbuien plus overstrekken. Gisteren een dagje geen brood gegeven en s avonds was ze veel relaxter. Dus nog maar een paar dagen zonder brood en dan eens uitproberen welke soort ze wel kan hebben :?

Hoe oud is M?

Terug naar “Archief”