n Rom.8:3 betekent, dat Hij in werkelijkheid in ons eigen 'zondige vlees' was Hij nam dat vlees aan, niet het vlees van de zondeloze Adam, waarom? Opdat Hij de zonde in het vlees veroordelen zou.
Wat je allemaal zegt ontken ik helemaal niet. De Here Jezus kwam om de mens (die uit Adam was en is) te verlossen van de zonde en de zonden om verzoening tot stand te brengen met God.
Hij had Zijn Godheid afgelegd. Werd de mens gelijk echter zonder zonde!!!
Had de Heer nu een zondige natuur of niet"
Hij nam wel het vlees van Adam aan want dat is ons vlees.
Ik vind dit wat tegenstrijdig.
Inderdaad door Zijn dood is die zonde in het vlees veroordeeld, dat is juist, niet door Zijn leven!
Voor God tellen die zonden nu niet meer anders is de kruisdood zinloos en dus telt die zondige natuur niet meer die is dood.
De gelovige mens heeft nieuw leven ontvangen in Christus, dat is wedergeboorte.
De ongelovige mens blijft dood in misdaden en kan ook niet door het rode verkeerslicht rijden.
Pas als hij tot leven dus tot geloof komt krijgt hij deel aan Christus maar zijn zijn zonden nog steeds dood voor God.
Hij, de Here Jezus nam het vlees aan wat aan de mens gelijk is en dat is inclusief Adam want wij allen zijn uit Adam dus die stelling van zondeloze Adam wiens vlees hij niet aan zou nemen begrijp ik niet.