Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 feb 2012 21:36

LauraC schreef:Wij gingen vanmiddag bij een vriendje van M thee drinken. Hoor ik ineens 'Mama, Michael zit op het dak' :shock: Was meneertje uit het slaapkamerraam van het kindje geklommen zo op de aanbouw. O, o, o. De volgende keer doet mijn vriendin de ramen op slot als M komt :mrgreen: En wat ben ik blij als manlief morgenavond er weer is ;)

fijn... heeerlijk dat je man morgenavond weer eindelijk thuis is!! kan je wel slapen vannacht??

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 feb 2012 21:41

paprikameisje2 schreef:fijn... heeerlijk dat je man morgenavond weer eindelijk thuis is!! kan je wel slapen vannacht??

Van de opwinding :mrgreen: ? Helaas is 'ie maar 3 dagen thuis :( maar dat is beter dan niks he ;) Ach, ik denk maar zo: als Michael niet zeker had geweten dat hij op het dak kon klimmen, had hij het ook niet gedaan. Hij heeft bij ons namelijk nog nooit uit de ramen gehangen. Tis een gelegenheidsdier 8-[

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 29 feb 2012 22:08

Haai schreef:We hebben hier al dagenlang geen meisje meer in huis, maar een kikker. Sylke zit helemaal in haar rol, zodra ik haar naam noem word ik terechtgewezen: 'ik ben niet Sylke, ik ben een kikker!' Ze loopt dus ook de hele dag al kwakend en kikkersprongen makend rond :mrgreen:

:muhahaha: Wat een figuur!

@Laura, pffffffft gelukkig goed afgelopen! Fijn dat je man bijna thuiskomt! Geniet van jullie gezinsmoment even!

@ajl, bizar :shock: wat een vragen stelt jullie zoon! Kan me voorstellen dat je antwoorden te weinig hebt!
Boek van Sarina Brons zal ik eens onthouden. Komt hier misschien ook nog wel van pas over een jaartje.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 feb 2012 22:35

Wow, wat veel geschreven in korte tijd.

Sterkte dames!

@lammetje, ik herken veel van jouw situatie... Ik ben eind vorige week ook weer 3x bij de hap geweest en voelde me zo onbegrepen... De temperatuur van Floris schommelde enorm. Ene moment bijna 40 graden koorts, dan weer 36. Donderdag voelde ik me nog wel serieus genomen bij de HAP, maar vrijdag.... :S
Kreeg ik van de huisarts een brief mee wanneer je moet bellen met koorts. Tss... Ik voelde me echt voor l.l staan.. Terwijl met de kinderarts was afgesproken dat als hij koorts krijgt, hij direct die dag gezien moet worden door een huisarts, en bij geen keel/oorontsteking naar het ziekenhuis moet voor 'clean catch' urine opvangen.
Dat heb ik aangegeven maar was volgens de huisarts blijkbaar niet nodig. En ik durfde niet genoeg op m'n strepen te gaan staan. Heel vervelend...
Nu geen koorts meer, maar nog wel heel jengelig, huilen, slecht eten/drinken en lichte verhoging (tussen 36.1 en 38.2). Vandaag geprobeerd urine op te vangen, maar dat gaat steeds mis, heel irritant!
Als hij morgen nog zo is nog maar weer 's de huisarts bellen, en anders desnoods de kinderarts.

@evelien hier ook een mannetje dat heel veel wilde en dat rond 5 maanden nog niet kon. Kon ook echt geen 5 minuten in de box zitten. Toen hij met 6mnd ging kruipen veranderde al veel, al wilde hij toen helemaal niet meer in de box. Sinds een paar weken kan hij zich zelf (soms ;-)) wel vermaken in de box, wat een verademing is dat! Succes met het maken van een keus hoe jullie verder moeten.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 01 mar 2012 08:58

Hier heeft dochter van 6 totaal geen belangstelling voor voortplanting. Moet ik dat nu dan toch bespreekbaar gaan maken, zodat ze het eerder van mij hoort dan "van de straat"? Ik heb daar nooit zo over nagedacht.....

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 mar 2012 09:49

Volgens het boek 'Blozen mag' van Sarina Brons moet je het wel eerder vertellen, omdat het beeld dat tot ze komt via de media over seksualiteit vaak verkeerd is. Zij is psychologe en legt de voorlichting uit op grond van de bijbel. Zij geeft ook tips hoe je het kan vertellen en ook noemt ze praktijkvoorbeelden, waarin ouders 'te laat'zijn begonnen en de dingen waar de ouders dan tegenaan liepen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 01 mar 2012 10:40

Jannoek: snap je dat onze kinderarts tegen mij zei, een van de eerste keren: als hij ooit nog een keer blaasontsteking heeft of als je denkt dat hij er eentje heeft MOET je EISEN dat je naar de SEH mag om gezien te worden door de kinderarts, want bij de HAP zitten vaak artsen die ingehuurd zijn en hun diploma bij een pakje boter kregen....
Nu is dat natuurlijk erg kort door de bocht, maar bij sommige artsen kan hij wel eens helemaal gelijk hebben. Helaas heeft hij het niet voor me zwart op wit gezet, maar eigenlijk heb je dat gewoon nodig wil je doorgestuurd worden... Al is zn urine nu schoon, hij heeft wel weer koorts en huilt bijna de hele dag. Vanmiddag mag mn moeder op hem passen en kan ik met de meiden wat leuks gaan doen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 01 mar 2012 12:02

Wat klinkt dat herkenbaar lammetje... Ook hier hoge koorts dus met schone urine.
Maar ook geen oorontsteking of keelontsteking oid. Dus zeiden ze bij de HAP 'stille koorts'. Tja, daar kan je dus niks mee he...

Hij blijft nu verhoging houden (rond 38). Maar is vandaag voor 't eerst weer een beetje m'n vrolijke mannetje, zoals net:
Afbeelding

Ga zo even naar de apotheek voor meer plaszakjes, de laatste 4x mislukte het opvangen van urine. En als hij morgen nog verhoging heeft ga ik aan de bel trekken en enorm op m'n strepen staan, zo net voor 't weekend...

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 01 mar 2012 12:43

Over voorlichting: De oudste is bijna 4 en stelt wel eens vragen. Bijv. 'hoe er een babytje in de buik komt'. Ik geef dan bijv. als antwoord: 'als een papa en een mama elkaar heel erg lief vinden kan de Heere God een babytje in de buik geven'. Zulke antwoorden zijn nog prima voor hem. Ik vind het belangrijk om altijd eerlijk te antwoorden op hun vragen maar wel op hun niveau. Vind niet antwoorden echt niet kunnen en er niet over praten is natuurlijk ook geen open en christelijke opvoeding. En als je geen eerlijke antwoorden geeft ben ik bang dat dat het begin is van het feit dat sexualiteit toch als iets 'raars' word gezien. En dat wil je toch niet?

Volgens zijn veel kindjes ziek/ hangerig/ koortsig. Hier in mijn naaste omgeving in ieder geval wel. Sommige inderdaad al weken. Mijn inziens hoort dat er soms ook een beetje bij aan het eind van de winter. Onze zoon had van het weekend ook steeds 40 graden, nu begint hij weer op te knappen. De andere is ook hangerig, verkouden, koortsig.
HEB ZIN IN DE ZOMER!!!!!!! :D

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 01 mar 2012 16:21

Heb vanmiddag weer urine ingeleverd van zoonlief, en daar kwam niks uit.
Assistente had met de huisarts overlegd en die wil hem hoe dan ook morgen zien, ook als de uitslag van de kweek negatief is. Vanwege zijn voorgeschiedenis, het feit dat hij nog steeds verhoging heeft en omdat zijn urine erg sterk ruikt (om dat te ruiken hoef je weinig moeite te doen aldus de assistente ;-)).

We wachten het maar weer af...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 02 mar 2012 10:41

tóch weer blaasontsteking dus :(
Vanmiddag naar de huisarts en dan waarschijnlijk naar het ziekenhuis, gaan ze met een katether urine afvangen en moeten we door voor verder onderzoek...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 mar 2012 11:12

Bah jannoek, sterkte hoor! Hier ging de katheter gelukkig vrij goed en zonder 1 kik te geven.... hopelijk valt het allemaal mee maar kunnen ze nu wel een oorzaak vinden!
Hebben ze al verteld wat voor onderzoeken ze gaan doen?
Wel snel de uitslag van de kweek trouwens, netjes hoor! hier duurde het soms gewoon een week (terwijl de kinderarts zegt dat het met 2 dagen bekend moet zijn)

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 02 mar 2012 11:19

Wat vervelend Jannoek! Zo sneu voor hem hé? Sterkte vanmiddag in de medische molen.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 02 mar 2012 11:30

Wat vervelend Jannoek, hopelijk komt er niets ernstigs uit het onderzoek.

Evelien, hoe gaat het nu met S?

Laura, fijn dat je man even thuis is, kun jij nu even je rust nemen terwijl je man op M let. Geniet ervan!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 02 mar 2012 11:34

Dankjulliewel!

@lammetje ik vond het ook snel, vorige keer duurde het ook bijna een week, maar toen konden ze met de snelle check al zien dat het blaasontsteking was, en dat was nu niet zo.

Ben benieuwd wat er verder gaat gebeuren... Vandaag overleg tussen huisarts en kinderarts, en ze gaan ons vanmiddag de procedure vertellen. Gelukkig ben ik dan vrij, kunnen manlief en ik samen gaan, geeft me wel een fijn gevoel!
Kinderarts gaf vorige keer aan dat bij nog een keer blaasontsteking ze in elk geval 'clean catch' urine willen, er een echo gemaakt wordt en bloedonderzoek gedaan wordt. Denk dat dat dus te wachten staat nu.

Terug naar “Archief”