Het gaat in dit topic zoals jullie weten niet om de restitutieleer.
Ontopic dus maar weer.
Moderator: Moderafo's
schaapje schreef:We blijven verschillen van mening, en moeten er maar mee stoppen, maar wat mij opvalt dat jij dingen blijft verkondigen die niet in het woord staan, en dat neem ik je kwalijk.
Zij (?)verkondigt geen dingen die niet in de Bijbel staan maar ze interpreteert anders. Dat mag, en over interpretaties mag gediscussieerd worden. Lijkt mij. Maar dat vergt kennis en de kunst van het argumenteren. Ik oefen ook bijna dagelijks![]()
Nu even in het algemeen: wat ik mensen vaak kwalijk neem is dat ze weigeren zich ergens in te verdiepen en geen poging doen om de opponent te begrijpen.
Aan de andere kant begrijp ik dat ook wel weer, het is de angst voor 'allerlei wind van leer'. Dat leidt dan weer tot polariseren.
Iets anders interpreteren wordt hier niet gedaan met deze leer.
Er wordt duidelijk gezegd dat God de mens NIET heeft geschapen naar Zijn beeltenis.
Er wordt duidelijk gezegd dat God de mens NIET zondeloos geschapen heeft.
Dit zijn maar twee voorbeelden, en gaat tegen het woord van God in.
k ga het opnemen voor Wilsophie.
Zij (?)verkondigt geen dingen die niet in de Bijbel staan maar ze interpreteert anders. Dat mag, en over interpretaties mag gediscussieerd worden. Lijkt mij. Maar dat vergt kennis en de kunst van het argumenteren. Ik oefen ook bijna dagelijks
Nu even in het algemeen: wat ik mensen vaak kwalijk neem is dat ze weigeren zich ergens in te verdiepen en geen poging doen om de opponent te begrijpen.
Aan de andere kant begrijp ik dat ook wel weer, het is de angst voor 'allerlei wind van leer'. Dat leidt dan weer tot polariseren.
Goed idee elbert.
Gen.3: 8
Toen zij het geluid van de Here God hoorden, die in het hof wandelde in de avondkoelte,
verborgen de mens en zijn vrouw zich voor de Here God tussen het geboomte in de hof.
Hier zie je al het geweten van de mens in werking, de mens verbergt zich in duisternis
omdat niet de zonden niet aan het licht komt.
Maar de 1e Adam wel, want hij had een besmette natuur die niet volmaakt was en ook niet volgens Gods Beeld, en dus viel Eva en Adam voor de verleidingen van de slang.
De mens verborg zich helemaal juist, en waarom?
Omdat hij naakt was. zie vers 10, en vers 11 stelt God de vraag wie hem dat wijs had gemaakt?
Kon God hem niet vinden dan?
Riep God: "Spook wat heb je uitgevreten?"
Nee Hij riep: "Mens waar ben je?"
Weet je waarom God die zin uitsprak?
quote="Wilsophie"
Ik ben een "zij" hoor.
De kunst van discussiëren is inderdaad beargumenteren en de discussie opbouwen, dat is een kunst en dat heeft vaak bij mij het uitgangspunt dat ik niet al mijn kruit verschiet want dat is een zwakte van mij, dus probeer ik het langzaam op te bouwen,
dat dat overkomt als een verborgen agenda is de achterdocht van iemand,
maar dat is helemaal gekoppeld aan je laatste zin dat er angst is voor wind van leer.
Maar de 1e Adam wel, want hij had een besmette natuur die niet volmaakt was en ook niet volgens Gods Beeld, en dus viel Eva en Adam voor de verleidingen van de slang.
En God zag alles wat Hij gemaakt had, en zie het was zeer goed. Gen.1:31
Ik denk dat je zelf niet meer weet wat je nou aan het verkondigen bent, ga er even niet van uit dat je glashard aan het liegen bent.
jij weet heel goed dat deze leer op dit forum niet aan gehangen wordt,
quote="Wilsophie"]
schaapje schreef;
Ik denk dat je zelf niet meer weet wat je nou aan het verkondigen bent, ga er even niet van uit dat je glashard aan het liegen bent.
Vreemde zin: 'ga er even niet van uit dat je glashard aan het liegen bent.
Heb je het over jezelf en ben je het woordje ik vergeten of is het gebiedende wijs enkelvoud?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten