Dat is een uitlegging die jij er in ziet, maar die ik niet zie staan.
bewaren en bewaken is niet hetzelfde.
Dat klopt dat is niet goed geformuleerd en onderwerping heb ik al uitgelegd aan 1abc.
Moderator: Moderafo's
Dat is een uitlegging die jij er in ziet, maar die ik niet zie staan.
bewaren en bewaken is niet hetzelfde.
quote="Wilsophie
Wat ik probeer te zeggen is heel bekend hoor, maar ik zit met teveel onderwerpen in mijn hoofd.
Wat probeer je dan te zeggen?
Ik heb het idee dat jij denkt dat er al een schepping was, voor dat Adam in beeld kwam?
En dat die schepping vernielt is door de satan.
Zoiets?
Ja zoiets, als God schept dan doet Hij dat goed en God schept geen chaos maar kosmos.
Dus wat God in den beginne geschapen heeft namelijk 2 hemelen en de aarde dan staat er dat deze aarde woest en ledig was ( geworden) vanwege de duisternis.
We weten vanuit andere gedeelten in de Bijbel dat er oorlog was in de hemel tussen Michaël en Zijn engelen en satan als de hoogste cherub.
En die satan werd op de aarde gegooid waardoor die aarde duister werd.
Vervolgens werd die aarde opnieuw toebereid, een andere betekenis dan scheppen, er staat ook een ander woord in de grondtekst.
Niettemin was het een aarde die vanouds was ( 2 Petrus) en die vol liep met water vanwege het oordeel.
Adam werd uit die aarde genomen.
De schepping is niet vernield door satan, maar wel besmet want satan is geen licht maar duisternis, hij is wel lichtombuiger, maar dat is niet positief.
Dus de schepping is onder water gelopen van Godswege.
Wilsophie schreef:
Ja zoiets, als God schept dan doet Hij dat goed en God schept geen chaos maar kosmos.
Dus wat God in den beginne geschapen heeft namelijk 2 hemelen en de aarde dan staat er dat deze aarde woest en ledig was ( geworden) vanwege de duisternis.
We weten vanuit andere gedeelten in de Bijbel dat er oorlog was in de hemel tussen Michaël en Zijn engelen en satan als de hoogste cherub.
En die satan werd op de aarde gegooid waardoor die aarde duister werd.
Vervolgens werd die aarde opnieuw toebereid, een andere betekenis dan scheppen, er staat ook een ander woord in de grondtekst.
Niettemin was het een aarde die vanouds was ( 2 Petrus) en die vol liep met water vanwege het oordeel.
Adam werd uit die aarde genomen.
De schepping is niet vernield door satan, maar wel besmet want satan is geen licht maar duisternis, hij is wel lichtombuiger, maar dat is niet positief.
Dus de schepping is onder water gelopen van Godswege.
Als je gelooft dat er een oordeel van water over de geschapen wereld is gekomen dan is die aarde en hemelen onrein geworden vanwege de val van satan en dat opvolgende oordeel.
Maar de 1e Adam wel, want hij had een besmette natuur die niet volmaakt was en ook niet volgens Gods Beeld, en dus viel Eva en Adam voor de verleidingen van de slang.
quote="Wilsophie"Nee absoluut geen verborgen agenda, ik werd teveel weggeroepen bij mijn laptopje vandaan en was de draad kwijt, als ik het nu teruglees dan is het heel warrig.
Wat ik probeer te zeggen is heel bekend hoor, maar ik zit met teveel onderwerpen in mijn hoofd.
Ooit stelde iemand mij de vraag: "Als Adam net zo perfect was als de Here Jezus dan hoefde die toch niet te komen? Want hoe kon Adam zondigen als hij een zondeloze natuur had.
En zo is het gekomen.
Snap je?
Ik voel me toch een beetje "beet genomen" Wilsophie, ik vroeg je op de man af of je een verborgen agenda had, en dat ontkende je.
Nu begrijp ik al jou vragen die jij op mij afvuurde, en waarom je alles zo uit Gen. verdraaide wat betreft de schepping van God en zoveel aan inlegkunde deed, want dat moet je doen, met wat jij er van maakt, dat alles staat niet in het Woord van God.
Je blijft nu weg op dit forum en hebt geen weerwoord meer, eigenlijk hoop ik dat je gaat twijfelen in de dingen waar je hierboven een applaus voor geeft.
Ik hoop dat van harte.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten