Maar de Here Jezus is als mens geboren en had in Zijn vlees wel degelijk de mogelijkheid om te zondigen. Want als je zegt dat Hij zondeloos geboren is en niet instaat om te zondigen, dan heeft
wat Hij gedaan heeft voor ons en voor God geen waarde.
Er moest een Mens optreden die in alles God gehoorzaam was.
En ergens staat geschreven, dat Hij gehoorzaamheid heeft geleerd, door hetgeen Hij heeft geleden.
Dus Hij leefde als Mens met al zijn beperkingen in volkomen afhankelijkheid van de Vader en uit vrije Wil.
O dat ben ik voor 200 % met je eens, voor het eerst dat iemand het zo ziet in mijn" forumcarrière. "
Maar even ter verduidelijking. De Here Jezus was uit God verwekt en uit Maria geboren, en de Bijbel leert : "Wat uit God geboren is kan niet zondigen".
Je ziet het gesprek krijgt een wending, maar dat geeft niet.
De zondelijn wordt dus vererfd via de moeder ( moeder aarde) dat Hij de wet kon overtreden zou heel goed kunnen maar als je de stelling neemt dat zonde je doel missen is dan gaat de vlieger niet op want juist Hij was een Gelovige bij uitstek.
Hij is tot zonde gemaakt dat is helemaal correct , maar als je stelt dat dat al bij Zijn geboorte is, dan heb jij gelijk, maar kun je ook niet stellen dat dat pas gebeurde toen Hij naar het kruis ging.?
De Heer is volledig aan de mensen gelijk geworden echter zonder zonde.
Ik weet niet hoe het in de Bijbel staat, maar als het in het enkelvoud staat dan is het de zondige natuur staat het in meervoud dan is het het product ervan en is het je doel missen.
Hij heeft gehoorzaamheid geleerd ( ik meen Hebr.) door hetgeen Hij heeft geleden is voor mij een eyeopener.
Natuuurlijk leerde Hij alles vanuit de Schriften en in samenspraak met Zijn Vader
En deed niets uit eigen Kracht.
Even de draad oppakken de Here Jezus had niet dezelfde natuur als Adam omdat Hij "uit de hemel was" en ook daarheen terugkeerde.
Zijn oorsprong was ook Zijn bestemming, en bij Adam was de oorsprong de aarde en daar is hij nu nog.
HIj wacht op de Jongste dag en diens opstanding.
Daarmee blijft overeind dat Adam een anti-type is van Christus.