Geloof jij dat goed en volmaakt hetzelfde is? Als er staat dat "gij volmaakt bent in Christus Jezus" dat dat gelijk staat aan "goed"?
Hele moeilijke vragen wilsophie, maar als God zegt dat het goed is hoef ik daar niet aan te twijfelen.
Hij gaf de "goede" mens geschapen naar Zijn beeltenis een keuze eten van de boom des levens en niet van de boom van kennis van goed en kwaad, een gebod dus, met de waarschuwing gij zult sterven als gij die overtreedt.
En volmaakt is God alleen, en als die mens had gegeten van de andere boom was die mens ook volmaakt.
En geloof je dat scheppen uit niets en scheppen uit iets hetzelfde effect heeft.
Daar heb ik geen verstand van, want ik kan niet iets scheppen,
Ken je de begrippen van scheppen en maken die later in Genesis gebruikt worden?
Denk je nu echt dat als God een volmaakte schepping had gemaakt in de zin van een mens zonder zonde, dus een zondloze natuur zoals de Here Jezus dat het dan nodig was om Zijn Zoon te sturen?
Het lijkt alsof je bedoelt dat de eerste zondeval de bedoeling was van God?
Leg me dan eens uit zonder dat men weer gaat roepen dat iets godslasterlijk is, want wie bepaalt dat, waar de verleiding vandaan kwam..
Een simpele vraag lijkt me.
Zo simpel is die vraag niet wilsophie, er zijn dingen die boven ons verstand gaan, en die vragen blijven oproepen, maar ik denk dat wij hier op aarde niet op alles een antwoord krijgen.
Wat ik wel weet is dat er een wezen in opstand is gekomen die toch eerst volmaakt geschapen was, en veel wijsheid had, maar hij werd trots op zijn uiterlijk en zijn wijsheid, en wilde zijn troon boven die van de Allerhoogste hebben.
Deze in instaat geweest zich in het paradijs voor te doen als de slang, en heeft leugens verteld over God, letwel de leugen was gij zult als God zijn kennende het goed en kwaad.
De tegenstander zelf wilde zich b o v e n God verheffen, en in alles God dwarsbomen en vernielen wat Hem lief was, ook heeft hij de mens door deze leugen in zijn macht gekregen en voert hij heerschappij over deze mens.
En nu komen we bij de vraag; als God alwetend is hoe kon dit dan gebeuren ?
Ik weet het niet en niemand kan daar een zinnig antwoord op geven, dan alleen iets menselijks in te vullen.
Laten wij het houden op Gods liefde voor de mens, en zijn woorden alle zielen behoren Mij toe.
En Gods liefde is bewezen door Zijn Zoon Jezus, die ons uit de heersschappij van deze tegenstander heeft gered.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.