Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Appel
Verkenner
Verkenner

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Appel » 23 feb 2012 10:40

AikonGirl schreef:Een brood voor E2,75?!

Ik bak eens in de week 6 broden in de oven. Kost me bij elkaar denk ik 3 euro.

He, ik ken jou! Jij bent Teunie Luijk! :lol:

Wel superleuk dat je dat doet joh. Wij bakken misschien twee broden per maand, in het weekend. Lekkere appelkanneel- of cranberrynotenbrood. :yum:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 feb 2012 10:53

AikonGirl schreef:Een brood voor E2,75?!

Ik bak eens in de week 6 broden in de oven. Kost me bij elkaar denk ik 3 euro.

waar bak je dat van? koopmans is ook al best duur? daar kan je niet zes broden voor drie euro van bakken.

EN... heb iddn iet helemaal goed gelezen :oops:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 23 feb 2012 11:18

Even kijken of ik jullie vragen kan beantwoorden....

Tijd om 6 broden te maken: slechts 15 minuten.
Maar dan helpt mijn moeder (bak brood bij haar, want in mijn oven kunnen geen 6 broden.:))

Dan 1 uur rijzen in de oven. De oven heeft een stand van 35 graden.
Maar gewoon op de vensterbank/verwarming zetten kan ook.

Dan 30 minuten bakken op 225 graden.

Ingredienten:
225 volkoren meel (AH) (20 cent)
275 bloem (Euroshopper) (9 cent)
10 gr zout
10 gr (riet)suiker
6 gr droge gist (8 cent)
10 gr roomboter (4 cent)

Prijs van zout en suiker zou ik even niet weten, maar dat is niet veel.
Zo is het 41 cent per brood. 41*6 =E2,46.
Dan nog wat elektriciteit er bij (Tip: bak bij je moeder of iemand anders :puh:)
En wat zout en suiker natuurlijk.

Maar ik zat wel aardig in de richting met m'n E3,- voor 6 broden. :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 feb 2012 12:21

Waar ik heel veel op bespaar is kinderkleding. Ik koop zeer zelden iets voor het volle pond. Nu heb ik in de uitverkoop al een hele garderobe voor frederiek gekocht, in haar volgende maat. De bekende site van Liefie ;) vind ik geweldig, en ook een spijkerbroekje of spijkerrokje voor 4 euro bij een kinderkledingboetiek of Scapino, omdat het bij de winter hoorde, koop ik gewoon voor de zomer.
Ook voor mezelf heb ik afgelopen tijd 3 spijkerbroeken gekocht, die draag ik toch zomer en winter, maar waren nu met heel veel kortingen. Schoenen voor Jurian koop ik tot nu toe altijd in de uitverkoop, want bij de wintersale zitten altijd wel leuke half open schoenen, en in de zomersale zitten wel dichte schoenen. Scheelt dat hij niet zo hard groeit, dus hij heeft de hele winter op dezelfde schoenen gelopen die ik vorig jaar in de zomersale heb gekocht. Afgewisseld met een paar oude schoenen van zijn neef, ging best.

Wij moeten nu gewoon even een poosje wat opletten, omdat we binnenkort een flinke verbouwing aan ons huis krijgen, maar zelfs al zouden we niet meer op hoeven te letten, vind ik het nog een sport om kleding zo goedkoop mogelijk te kopen, maar wel van een redelijk of goed merk.

En luiers, altijd in de aanbieding. Staan nu nog 5 pakken te wachten :mrgreen: Net als shampoo, dat gebruiken we alleen van Andrelon, maar altijd in de aanbieding, stonden er een keer 10 flessen van beide soorten, belachelijk :D Maar ach, dat gaat niet over de datum, en uiteindelijk was het vorige week toch echt helemaal op :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 23 feb 2012 19:37

Ik vind wel dat je moet uitkijken met goedkope kleding; je koopt vaak meer dan je echt nodig hebt. Ik zorg nu echt voor 3 á 4 leuke/ mooie stelletjes, dat is voldoende. Ze hebben het toch maar 1 seizoen aan.
Ik koop ook graag in de uitverkoop. De schoenen van de vorige uitverkoop gingen precies mee tot 2 weken geleden. Dus nieuwe schoenen gekocht; nu 20euro ipv. normaal 90euro. Wat lichtere kleur gekozen met oog op de zomer.
Ook nieuwe winterjas voor de oudste gekocht voor volgend jaar, 75% korting . Echt een mooie, hing aan etalagepop, de andere waren allang verkocht.

Waar wij ook flink op hebben bezuinigd is op frisdrank/ sap. Nu doen we bij ontbijt verse sinaasappelsap (fruit moet toch), bij lunch melk. Verder water, thee, roosvicee of ranja. Het scheelt ons ong. 5 pakken sap en 5 flessen frisdrank in de week...

Hier brood van de bakker; 3 voor 5 euro.

Verder kun je autostoeltjes (hoes erom), fietsstoeltjes (nieuwe bekleding erin) zeker kopen op marktplaats.

En volgens mij is aardappels en groenten goedkoop warm eten. Vlees: gehakt, worst, visticks en ook wel eens rundvlees (is duur). Maar bij stamppot (met spekjes, worst) of bij witlof (met ham/kaas) doe ik niet ook nog eens ander vlees er bij. En 1 dag in de week slaan we vlees over.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 23 feb 2012 23:22

Dat volkorenmeel van de AH ga ik ook eens naar kijken! Heb nu meergranenmeel van de molen, maar dat is (als ik 25 kg tegelijk koop, en daar doe ik wel heel lang mee dus staat het zo'n tijd in de weg) E1,- per kg.

@654321: frisdrank ed gebruiken we hier ook zelden, bespaart idd een heleboel. Warm eten gaat hier net zoals bij jou: veel aardappels en groenten (groenten hier vaak de restantjes van de groenteboer, krijgen we korting ;)) en weinig vlees. Aardappels kopen wij altijd met 25 kg tegelijk, en dat delen we dan met mijn ouders.

Maar 3 of 4 stelletjes kleding? Daar kom ik bij mijn kids echt niet mee uit. Of ik moet veel vaker gaan wassen, maar ik was pas als de trommel echt vol is, dat is ook weer besparing ;) Hier veel kringloopkleding, vind het altijd leuk om daar te neuzen en betaal voor de kids vaak niet meer dan E1,- per kledingstuk.

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 24 feb 2012 09:34

Bedankt voor alle tips! Van dat brood ga ik eens bekijken, klinkt aantrekkelijk! Andere tips doe ik eigenlijk allemaal al.

Alleen ben ik het niet eens met de tip om fietsstoeltjes en autostoeltjes aan te schaffen via MP. Dat doen wij echt zelden of nooit omdat je dan gewoon niet weet wat er met zo'n stoeltje gebeurd is, wie weet heeft iemand er een ongeluk mee gehad. Na een ongeluk zijn ze gewoon niet meer betrouwbaar en dat vind ik echt wel heel belangrijk! Ik heb zelf een keer een behoorlijk ernstig auto-ongeluk gehad, misschien dat ik er daarom extra voorzichtig mee ben. Maar ik heb pok een keer een gesprek gehad met een hulpverlener en toen gehoord wat het voor verschil maakt of het autostoeltje goed is of niet, dat wil je echt niet weten...Pas daar echt mee op!!!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 feb 2012 09:42

@Pluk Wat betreft autostoeltjes/fietsstoeltjes ben ik het helemaal mee eens (zwager en broer zitten in de hulpverlening en je krijgt kippenvel als je sommige verhalen hoort)

Hier is het leuk boodschappen doen mijn man krijgt voedselbonnen van zijn werk 7 euro per dag. Als ik boodschappen doe ben ik altijd minder dan 7 euro kwijt (ze geven niet terug vandaar dat je altijd een klein bedrag moet betalen daar kun je geen bon op inleveren)
Maar de boodschappen zijn wel duurder geworden en ik vind de lidl ook echt niet meer goedkoop hoor. Ging de laatste tijd naar de Emte (is wel erg voordelig) maar daar moet ik te ver voor rijden. Sinds gisteren weet ik dat ik de voedselbonnen ook kan inleveren bij de c1000 in het dorp waar ik elke week wel een keer werk veel voordeliger want die km moet ik toch maken en is op de kosten van de baas.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 feb 2012 10:54

Ik kijk altijd wel naar eerlijk/biologisch voedsel en dan ben je wat meer kwijt. Ik bezuinig liever op kleding en meubels dan op voedsel. Alleen bij feestjes/verjaardagen komt er sap in huis. Heel af en toe haal ik weleens biologische sappen.
Qua pampers voor S.imon. Pas had ik twee bonnen van 10.00 euro korting (bij aankoop van 3 pakken pampers). Dat scheelt toch.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 feb 2012 11:01

4 setjes kleding zou hier ook niet werken. Ik was als de mand vol is (en dus de trommel ook), en ik heb geen droger (ook een hele goeie besparingstip, per keer draaien kost dat tegen de 2 euro aan energie...), dus hang alles op. Daar moet je natuurlijk wel de ruimte voor hebben. Ik moet wel een beetje opletten wanneer ik was, omdat er maximaal 4 wassen op mijn rekjes kunnen, maar eigenlijk gaat het prima tot nu toe. Het droogt ook wel goed nu de verwarming 's nachts niet lager dan 16 graden gaat, raam een beetje open.
Strijken doe ik eens per week, dus heb ik sowieso al 7 setjes kleding nodig voor de kids, ik heb geen tijd om vaker te strijken.
En natuurlijk de houtkachel :D Waarschijnlijk besparen wij enorm aan energie nu. Hout kost ook wat, maar met een beetje goed zoeken is er best goedkoop hout te vinden. Wij stoken dat ding eigenlijk de hele dag, al de hele winter. Ben benieuwd wat we terugkrijgen :D

Luiers vind ik van pampers voor Frederiek heel fijn (bij Jurian vond ik ze enorm stinken), maar ik weiger ze nog te kopen, wat ontzettend duur :shock: Dus ze krijgt gewoon Kruidvat luiers om haar gat, gaat prima :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 24 feb 2012 16:25

Wij gebruiken ook nog pamper voor Vianne, maar na het eerste pak waren ze vernieuwd ofzo en nu stinken ze onwijs! Heel het pak stinkt al gewoon. En aan manlief hoef ik dan niet te vragen of ze een keer dr broek vol heeft gedaan, want daar antwoord ie standaard ja op als ie die luiers ruikt :wink:
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 feb 2012 16:27

De kleinste maatjes pampers zijn nu heel goedkoop op de wehkamp site (is de actie van de 9maandenbeurs) en ze worden gratis thuisbezorgd.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 24 feb 2012 16:46

Dank je wel voor de tip, heb even 2 pakken besteld!
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 feb 2012 16:49

Die pampers, wij hadden het ook. Maar nu geen last meer van een geur.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 feb 2012 16:52

@Dippie geen dank alle beetjes helpen :D

Active fit van pampers stinken wel heel erg! Ik ruik het als Nina zit te plassen (alleen als ik ze vast heb hoor) maar dan ruik je een hele vieze chemische geur. Dit is niet bij de gewone en de simply dry stinkt ook niet.

Terug naar “Archief”