Optimatus schreef:Het is al enkele malen gezegd, maar in het Nieuwe Testament staat dat bij de doop van Lydia en bij de doop van de stokbewaarder niet alleen zij, maar ook hun familie (of woorden van gelijke strekking) werden gedoopt. Daar zullen uiteraard kinderen bij geweest zijn. Er staat immers niet, dat hun familie, met uitzondering van de kinderen, (of woorden van gelijke strekking) werd gedoopt.
Het was common sense dat er GEEN kinderen bij waren, want iedereen destijds wist dat de doop een belijdenis inhield van de pas geopenbaarde Waarhied.
Zowel Lydia 's hart werd eerst geopend, en de cipier's bekering volgde ook op een krachtdadig wonder, hetwelk hen overtuigde.
bovendien staat er letterlijk dat zij gedoopt werden, NADAT zij tot geloof gekomen waren.
Dus nu kun je er wel heel veralgemeniserend ''uiteraard'' tussen voegen, maar dat is een toevoeging aan de Schrift.Iets wat niet bewezen kan worden , blijft een verzinsel.
met ''huis'' wordt trouwens personeel bedoeld.
Lydia was eigen baas dus was waarschijnklijk niet getrouwd(niets staat er over kinderen), en de stokbewaarder zat op de romeinse kazerne, waar vrouwen en kinderen niet eens in de buurt van mochten komen.
maar ik ga niet mee in de rol van grammofoonplaat, want ik heb dit geloof ik al eens geschreeven , als antwoord op precies dezelfde vage aannames..