Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Jannoek » 16 feb 2012 10:02

@schipje ben gestopt met kolven, maar geef s ochtends en/of savonds nog bv, en als t nodig is snachts ;-)

Wat moeheid betreft, ik ben ook ontzettend moe nog...maar goed, ik weet niet of dat aan de bv ligt.. Die gebroken nachten zijn ook geen pretje ;)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 16 feb 2012 12:07

Zo, het overdag niet-borstvoeden gaat goed.! :)

Ze krijgt dan nog 3-4 keer BV. Afhankelijk of ze doorslaapt of niet.
Meestal dus gewoon 4 keer. :/ :puh:

Ik ben ook zó moe, daarom wilde ik ook (gedeeltelijk) afbouwen.
Maar inderdaad, wat Jannoek ook zei, dat kan ook komen door gebek aan nachtrust.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 feb 2012 12:37

Ik heb beduidend meer energie gekregen na het stoppen van de bv. Aan de ene kant bijft het knagen dat ik gestopt ben, want is is toch wel bijzonder, maar ik merkte dat ik mijn moeheid op de andere kids ging afreageren en dat mag/kan niet de bedoeling zijn.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 16 feb 2012 21:00

Ik ben nooit moe eigenlijk. Als het 's avonds heel laat is ben ik moe en dat is nieuw voor me.
Overdag ben ik wel behoorlijk energie-loos soms. Gewoon geen fut om wat te doen. (valt dat onder moeheid?) De oudste vraagt ook heel veel aandacht. Ik vind de peuterpubertijd best zwaar. :(

De jongste is echt heel makkelijk, maar wil nog geen bijvoeding. Ze is motorisch nog niet toe aan bijvoeding volgens rapley methode, dus toch maar gepureerd en daar eet ze met een heel erg vies gezicht maar 3 hapjes van, en dan nog veel kokhalzen. Lichamelijk is ze er wel aan toe want ze kwam weer drie (!) x 's nachts. Ik heb vorige week de LK gebeld en zij adviseerde om dubbel zo vaak te voeden, als je vaak voed met korte tussenpozen dan schijnt je voeding voedzamer te worden zodat ze toch even genoeg heeft aan bv alleen zonder bijvoeding. Nu voed ik haar als ze uit bed komt en als ze naar bed gaat, en eerst voedde ik alleen als ze uit bed kwam en het werkt! Ze kwam alleen nog een keer 's avonds laat en de afgelopen twee avonden/nachten heeft ze doorgeslapen! Vind het echt een superadvies! Alleen kost het wel wat van mij maar die avonden/nachten vind ik ook erg belangrijk.

Als de meiden 's middags liggen kan ik wat in het hh gaan doen maar soms moet ik echt even zitten met als gevolg dat ik niet meer opsta tot ze wakker worden. Ik heb het gevoel dat andere moeders altijd maar doorstuiven?

Over haaruitval: bij de oudste heb ik het heel erg gehad. Met drie maanden begon het en met zes maanden werd het minder en nu bij de jongste hetzelfde tijdsbestek maar minder erg gelukkig.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 16 feb 2012 21:06

Hier gaat het voeden vanaf minuut een super goed.
Hij kreeg alleen op dag 5 spruw, maar doordat we er direct bij waren hebben we er allebei geen last van gehad. Hij komt nu om de drie uur. Dus dat is netjes.
Wat is wel lastig vindt, is dat hij midden in de nacht na de nachtvoeding geen zin meer heeft in slapen. Klaarwakker, en krijssen als hij in bed moet.
Bij manlief op de borst zakt hij rustig in slaap, maar zodra je hem dan weer in bed legt: krijssen. Dit 'wakker' zijn duurt ongeveer een uur en dan slaapt hij weer goed. Maar jah, hij is nu 11 dagen oud, dus ritme moet er nog komen. Ga hem nu zo in de Tummy Tub doen, kijken of het werkt en hopen dat hij er slaperig van wordt voor heel de nacht;-) Want 's ochtends na de TTub en het voeden slaapt hij vaak wel 4 uur voor hij weer komt.
Time flies when you have none!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 17 feb 2012 12:33

Sterretje schreef:Hier gaat het voeden vanaf minuut een super goed.
Hij kreeg alleen op dag 5 spruw, maar doordat we er direct bij waren hebben we er allebei geen last van gehad. Hij komt nu om de drie uur. Dus dat is netjes.
Wat is wel lastig vindt, is dat hij midden in de nacht na de nachtvoeding geen zin meer heeft in slapen. Klaarwakker, en krijssen als hij in bed moet.
Bij manlief op de borst zakt hij rustig in slaap, maar zodra je hem dan weer in bed legt: krijssen. Dit 'wakker' zijn duurt ongeveer een uur en dan slaapt hij weer goed. Maar jah, hij is nu 11 dagen oud, dus ritme moet er nog komen. Ga hem nu zo in de Tummy Tub doen, kijken of het werkt en hopen dat hij er slaperig van wordt voor heel de nacht;-) Want 's ochtends na de TTub en het voeden slaapt hij vaak wel 4 uur voor hij weer komt.

En? Hielp het om hem 'savonds in bad te doen?

V komt ook meestal nog steeds om de 3 uur, mits ze slaapt. Had toch wel gedacht en gehoopt dat ze nu inmiddels om de 4 uur zou komen? Het maakt jammergenoeg ook niet uit of ze de borst of fles krijgt. Maargoed...misschien als ze straks helemaal over is op de fles dat ze naar de 4 uur gaat? Zolang ze snachts nog steeds doorslaapt vind ik het prima :wink:
Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 feb 2012 20:17

Met Manoël een gesprek gehad... gezegd dat de "tieta" nu na anderhalf jaar op is... zijn antwoord was duidelijk.. ik kreeg een bak water over mij heen... whaha .. geloof dat dat zijn manier was om duidelijk te maken dat hij het niet met me eens is :wink:
maar goed hij slaapt nu zonder gedronken te hebben.. nu de nacht nog door en dan hoop ik dat we door het ergste heen zijn.

heb maar gekozen voor cold turkey stoppen, ben bang dat het anders nooit wat wordt..

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 17 feb 2012 20:21

Het gesprek kwam voor hem als een koude douche.... :wink: :lol:

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 17 feb 2012 20:52

trijntjejohanna schreef:Met Manoël een gesprek gehad... gezegd dat de "tieta" nu na anderhalf jaar op is... zijn antwoord was duidelijk.. ik kreeg een bak water over mij heen... whaha .. geloof dat dat zijn manier was om duidelijk te maken dat hij het niet met me eens is :wink:
maar goed hij slaapt nu zonder gedronken te hebben.. nu de nacht nog door en dan hoop ik dat we door het ergste heen zijn.

heb maar gekozen voor cold turkey stoppen, ben bang dat het anders nooit wat wordt..

spannend en succes

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 feb 2012 21:32

sterkte vannacht!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 17 feb 2012 22:15

Sterkte vannacht!

Vianne drinkt meestal rond half 11 savonds en valt dan meestal rond half 12/12uur in slaap en slaapt dan door tot een uur of 6/7. Nu kwam het zo uit dat e net gedronken heeft, half 10 en heb haar nu maar neergelegd voor de nacht... Ben benieuwd hoe het dus gaat vannacht, maar heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ze rond 4/5 uur wel komt vanancht :( We zullen zien :wink:
Afbeelding

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 17 feb 2012 22:58

Schipje schreef:Ik ben nooit moe eigenlijk. Als het 's avonds heel laat is ben ik moe en dat is nieuw voor me.
Overdag ben ik wel behoorlijk energie-loos soms. Gewoon geen fut om wat te doen. (valt dat onder moeheid?) De oudste vraagt ook heel veel aandacht. Ik vind de peuterpubertijd best zwaar.

dit vind ik heel erg herkenbaar!

Schipje schreef:Als de meiden 's middags liggen kan ik wat in het hh gaan doen maar soms moet ik echt even zitten met als gevolg dat ik niet meer opsta tot ze wakker worden. Ik heb het gevoel dat andere moeders altijd maar doorstuiven?

Over haaruitval: bij de oudste heb ik het heel erg gehad. Met drie maanden begon het en met zes maanden werd het minder en nu bij de jongste hetzelfde tijdsbestek maar minder erg gelukkig.

het is maar net hoe m'n pet staat of ik 'doorstuif' of niet. soms heb ik ineens ff de gang te pakken als ze allebei slapen want juist dan kun je lekker ff wat doen. maar als ik er één keer bij ga zitten is het bekeken want dan kom ik niet weer in de benen voor er 1 wakker is 8-[ . als ik eerlijk ben vind ik dat ook wel lekker hoor, ff momentje voor mezelf. helemaal omdat ze hier 's avonds ook meestal niet zo heel vroeg liggen dus de avonden heb ik eigenlijk weinig aan.

die haaruitval jah, vreselijk! heeft dat ook met bv te maken? ik had het over m'n schouders maar was zo zat van al dat haar overal dat ik het vanavond helemaal kort heb laten knippen 8) .

heel veel succes TJ!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 17 feb 2012 23:19

@vpk staat het leuk je nieuwe coupe? ik ben mijn haar nu juist aan laten groeien. had het altijd heel hip, maar moet je ook bijhouden. wil na jaren nou eens lang haar. alst niet bevalt gaat sowieso meteen de schaar er weer in.uitval heeft niks met bv té maken. iedereen krijgt het. uitzonderingen daargelaten.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 17 feb 2012 23:48

off topique-smile tsja, dit moet je bijhouden indd, maar lang haar heb ik ook werk mee want ik houd niet echt van los lang haar dus dan (half) opsteken en dat kost ook tijd en moeite..en ik heb heel stijl haar, permanent was er weer zo'n beetje uitgegroeid en het zat niet meer naar mijn zin dus de schaar er maar in..
vind het wel weer leuk. ben altijd wel wispelturig met mijn haar, als ik het kort heb wil ik het laten groeien en als het dan lang is knip ik het weer kort.. allebei staat het mij ook wel. maar echt, het valt momenteel verschrikkelijk uit, als ik alles van de afgelopen weken had opgespaard kon ik er wel een pruik van maken..
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 18 feb 2012 11:07

@ vpk; je haren kan je inleveren hé, voor mensen die een pruik nodig hebben? Vriendin van mij stuurt het af en toe op.

@ dippie; heeft V. nog een beetje goed geslapen vannacht? M. zit ook nog op drinken om de drie uur maar dat laat ik lekker los.

@ TJ; hoe is het vannacht gegaan??? Ben heel benieuwd!

@ sterretje; lekker joh dat de BV zo goed loopt vanaf het begin. Dat s nachts een uur wakker zijn hadden wij hier ook de eerste drie weken. Daarna snapte hij dat hij gelijk weer moest gaan slapen :-)

Hier weigerde M. gisteren ineens de borst. Echt heel bizar. Krijsen als hij mn borst al zag. Vanmorgen pakte hij hem gelukkig weer. Weer van geleerd; zorgen dat ik kunstvoeding in huis moet hebben voor geval dat hij echt niks wil en ik niet genoeg voeding gekolfd krijg.

Terug naar “Archief”