JeeWee schreef:Het eerst wat bij me opkwam toen ik de topicvraag las: waarom willen we met alle geweld een antwoord geven op een vraag waarop de Bijbel géén antwoord geeft?
God's Geest vond het kennelijk niet nodig om zo'n antwoord toe te voegen. Blijf er dan af.
Ik vind zo'n antwoord eigenlijk nog veel gevaarlijker dan de openingspost. Hier wordt er op subtiele wijze iets aan een bijbeltekst geknaagd. Als je dat maar vaak genoeg doet, ga je er aan wennen en is de weg vrij voor een bijbelvisie zoals Mohammed promoot. Zo is het ook gegaan met de homorelatie in liefde en trouw.
Zoals hier al eerder aangegeven, is er geen enkele aanleiding om vraagtekens te zetten bij David en Jonathan. Dus ook niet om het in het midden te laten. Stel je eens voor dat we altijd alles open laten waar de bijbel zich niet expliciet over uitspreekt. Dat heeft al veel laster opgeleverd. de Heere Jezus zou homo zijn, Maria Magdalena Zijn minnares etc.
Net zoals ik geloof dat God het kennelijk ook niet nodig vond om een eenduidig antwoord te geven op de vraag of een homorelatie nu wel of niet mag.
Deze opmerking volgt daarop en heeft daar alles mee te maken inderdaad.
Weet je, ik gun iedere homo, maar ook ieder ander zijn 'Jonathan', een hartsvriend, iemand die je enorm na staat. Veel homo's die alleen (willen) blijven zouden een enorme steun hebben aan zo'n Jonathan.
Eens.