Haha, geweldig Haai, hier zei Jurian pas ook:' Mama, wil je even helpen mijn schoenen van mijn pootjes te doen?

Ik heb geen idee hoe het straks met Jurian gaat op school. Hij is ook van januari. Volgens mij doen ze het op zijn toekomstige school dan 'slimmer'. Want hij start of in augustus al of gewoon in januari in groep 0, en gaat dan in augustus 2013 pas naar groep 1. Dus kan hij lekker 2,5 jaar kleuteren. Als het nodig is. Ik hoop het eigenlijk wel. Al kent hij ook wel de cijfers van 0 tot 10, kan ze overal van oplezen, hij wil ook steeds alle letters weten en alle leeftijden van iedereen en alles (zelfs van de bomen, hmmm, die weet ik helaas niet

). Maar ik denk dat een kind van (straks) 4 gewoon 4 moet kunnen zijn. En al kan hij al snel lezen ofzo, ik vind dat niks zeggen over emotionele ontwikkeling. Mijn man is van september, en heeft altijd gebaald dat hij de jongste was. Verstandelijk kon hij het prima aan, maar emotioneel was het niet leuk. Mijn zusje is ook van september, heeft een half jaar in groep 3 gezeten, allemaal ontzettend goede cijfers, maar is, op aandringen van mijn ouders, en een geweldige juf die daar helemaal mee instemde, weer terug naar groep 2, omdat ze het emotioneel gewoon niet trok. Ik heb liever dat hij dan 2,5 jaar kleutert, en dat ze hem daar wat extra's geven (als het nodig is natuurlijk, want het zegt nog niks

), en de volgende jaren ook op de basisschool, zodat hij gewoon 12,5 is als hij naar de middelbare gaat, dan dat hij op zijn tenen moet lopen qua ontwikkeling t.o.v. zijn klasgenootjes die ouder zijn. Maar misschien loopt het allemaal wel helemaal anders, je weet maar nooit, doet hij gewoon 3,5 jaar de kleuterschool
Maargoed, hij is nog niet eens officieel aangemeld voor zijn school, dat eerst maar af wachten (of we aangenomen worden

)
Over nog een kindje erbij 'willen', mijn collega vroeg dat pas. Of wij nog een derde zouden willen. En was totaal verbaasd toen ik zei dat we dat zeker niet uitsluiten. Dat we het nu best vinden zo, maar dat ik me niet kan voorstellen dat ik dan nu nooit meer een kindje zou krijgen. 'je hebt toch een jongen en een meisje?' Haha, ja, dus? Apart hoor, hoe 'de wereld' daar allemaal over denkt

Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...