Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Memmem » 15 feb 2012 21:16

PPM, sterkte voor vrijdag.
Wij gaan ook altijd naar M, vandaag nog weer geweest met onze M. Het is voor ons maar 5 min. rijden, we gaan lekker binnendoor. Wanneer trouwt je zusje ook alweer?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 feb 2012 22:05

paprikameisje2 schreef:
Las ergens gewichtg van iemand, bedacht dat die bijna net zo zwaar en lang is als marijn! :oops:

Ik denk dat je mijn zoon bedoelt? Qua gewicht zou het kunnen ja. Hoelang is M? ik neem aan geen 64 cm?

Maar goed als ik zo hoor om me heen dat sommige kindjes onder het gemiddelde zitten van S.imon z'n leeftijd en S.imon zit boven het gemiddelde, hier een kleintje van kennissen is 1 maand ouder. Die zit echter onder het gemiddelde. Maar dat komt omdat ze geen goede start heeft gehad en echt twee maanden hebben getobt met de borstvoeding (ze dronk amper etc.).
S.imon echt dronk direct, 1 uur naar de bevalling. Hij klokte het naar binnen.

Ach... t zij zo. Kan me dr niet druk om maken. Ik wordt alleen n beetje geïrriteerd door bepaalde opmerking van mensen in m'n omgeving. :roll: :roll: Zucht... t is gewoon niet leuk om alsmaar te horen dat hij dik is. ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 feb 2012 22:32

@Evelien: lekker laten praten joh!

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 15 feb 2012 22:53

@Evelien; niets van aantrekken hoor. Juist trots op zijn en van genieten. Mijn jongste is ook zo'n dikkerd geweest ( sinds ze vanaf haar 2e eindelijk begon te lopen kwam het wel wat meer in verhouding helaas ) , en als mensen daar wat van zeggen ( ja, en dat zijn vaak ook maar mensen die gewoon iets leuks willen zeggen en het gewicht is ook wel het eerste wat opvalt ) lach ik en bevestig ik dat het inderdaad een vrij uit de klauwen gegroeide baby is en dat ik weleens wat Pokon roer door haar flesvoeding :mrgreen:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 15 feb 2012 23:09

ach AG, wat ontzettend verdrietig...heel veel sterkte!

jij ook sterkte voor vrijdag met je man ppm2. fijn dat die kno-arts zo goed doorpakt met M!

haha, pokon.. tja. mensen hebben allemaal wel wat te zeggen, of ze zijn te dik, en anders wel te mager.

wie heeft het boek oei ik groei? zit er rond 5 mnd gemiddeld een sprongetje? ben erg benieuwd..

ze wil al een aantal dagen bijna niet slapen overdag/'s avonds, alleen maar hazenslaapjes als ze echt moe is.. mijn man opperde vanavond dat ze misschien niet kan slapen als het licht is.. dat zou best vervelend zijn maargoed. morgen maar eens proberen om haar overdag op haar (donkere) slaapkamer te leggen ipv beneden in de kinderwagenbak.. kijken of dat beter gaat
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 15 feb 2012 23:46

@Evelien, ik voel het eerder als een compliment als iemand zegt dat onze jongste een lekkere dikkert is ;-)
@Vpk, hoeveel weken is ze en hoeveel dagen is ze eerder/later dan uitgerekend datum geboren? Dan zal ik even kijken. Gaat per week nl.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 16 feb 2012 09:37

Wanneer gingen jullie kinderen in een groot bed slapen? H. moet zowiezo er van de zomer uit haar ledikant. Dan gaat E erin. We hebben gisteren een bed voor haar gekocht bij de ikea. Hij was deze 4 dagen afgeprijsd, dus hebben we het nu al gedaan. Maar nu zit ik met 3 grote dozen in mijn huis. Is het niet een beetje vroeg om 'm al neer te zetten?
Ben bang dat ze er dan elke keer uit komt. Maarja dat zal over een paar maanden wel niet anders zijn.
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 16 feb 2012 09:45

Timon was net 2 toen hij in een 'groot' bed ging (meegroeibedje). Dit ging eigenlijk best goed. Hij heeft wel periodes gehad dat hij er veel uit kwam, maar dat is inmiddels gelukkig ook weer voorbij. Sylke ligt nog lekker in haar ledikantje, haar kennende kunnen we nog heel wat strijd gaan hebben om haar in bed te houden als ze in een groot bed moet ;)

Gisteren hebben we het eerste oudergesprek gehad op school over Timon, en volgens de juffen doet ie het geweldig :D Das altijd leuk om te horen natuurlijk!

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 16 feb 2012 09:54

Ach AG wat vreselijk verdrietig! Heel veel sterkte voor de hele familie!

@ppm: jij ook sterkte voor vrijdag! waaraan wordt je man geopereerd als ik vragen mag?

Hier ging Levi in een groot bed toen hij ruim 2 was, het gaat over het algemeen goed, hij komt er niet vaak uit. Soms heeft hij wel periodes dat hij dat doet, maar dan leggen we hem meteen terug en geven duidelijk aan dat hij er pas uit mag als wij dat zeggen en dat hij eerst moet roepen als er wat is. Het gaat eigenlijk wel heel goed.

@Haai: leuk dat Timon het zo goed doet! Wij hebben de knoop inmiddels ook doorgehakt en Levi ingeschreven op een basisschool een plaats verderop. Het is ongeveer 20 min rijden, maar deze school sprak ons het meest aan qua visie en leersysteem etc. Dus toch maar gekozen om wat verder te gaan rijden. We hopen tzt ook wel in die plaats te gaan wonen, dus nu maar hopen dat het huis voor die tijd verkocht wordt!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 feb 2012 10:10

Wat verdrietig ag! :(

net op t cb geweest, vind het echt verschrikkelijk, maar ja :) alleen zn lengte en gewicht vind ik leuk om te weten, maar verder.... floris is nu 78 cm en 10,3 kg. lang en zwaar, maar goed in verhouding. dat is dan wel weer fijn om te horen :-)

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 16 feb 2012 11:38

jeepeecee schreef:Wanneer gingen jullie kinderen in een groot bed slapen? H. moet zowiezo er van de zomer uit haar ledikant. Dan gaat E erin. We hebben gisteren een bed voor haar gekocht bij de ikea. Hij was deze 4 dagen afgeprijsd, dus hebben we het nu al gedaan. Maar nu zit ik met 3 grote dozen in mijn huis. Is het niet een beetje vroeg om 'm al neer te zetten?
Ben bang dat ze er dan elke keer uit komt. Maarja dat zal over een paar maanden wel niet anders zijn.

Hier ging zoon met 2 jaar (25 maanden) naar een groot bed. Hij vond het heel leuk, ook naar een nieuwe kamer.
Gelijk gezegd dat hij er écht niet uit mag komen, dat hij moet roepen als hij wakker word. Hij is bijna 4jaar maar hij is er nog nooit 1 keer uitgekomen, roept nog altijd als hij wakker is. Hij heeft ook altijd prima geslapen in het grote bed, beter dan de laatste tijd in ledikantje. Was er denk ik aan toe; ook zonder slaapzak en met een kussen.

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 16 feb 2012 11:57

Jannoek schreef:net op t cb geweest, vind het echt verschrikkelijk, maar ja :) alleen zn lengte en gewicht vind ik leuk om te weten, maar verder...

Zijn ze bij jou zo erg dan? Hier denken ze altijd prima met je mee, gelukkig. Bij jou dus meer een consternatiebureau???

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 16 feb 2012 12:14

Hier pas met 3.5 jaar in een groot bed! Haha!
Toen had haar zusje het ledikantje nodig namelijk.

Ze is maar één keertje zelf uit 't ledikantje gekomen, (toen ze jarig was...),
en ook nu komt ze echt niet zelf haar grote bed uit.
Moeten haar nog altijd halen. :)

Haai, wat fijn dat het zo goed gaat met T. op school!
Ik sprak de juf laatst, en die was ook zo positief.
Het enige wat haar nu zou weerhouden om haar na de zomervakantie naar groep 2 te laten gaan,
was dat ze misschien niet weerbaar genoeg was. Maar ja, ze zit ook nog maar een maandje op school.

Ben benieuwd. Anders moet ze ook wel lang kleuteren hoor!
Is dat bij jullie scholen ook zo? Sommige kindje zitten zowat 2 jaar in groep 1.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 feb 2012 12:30

Wij hebben H voor zijn 2e jaar al in een groot bed gedaan. Hij kwam er eigenlijk nooit uit. Nu af en toe. C ligt nog in het ledikant, maar dat heeft meer met ruimte te maken. Zij slaapt namelijk nog bij haar broer op de kamer en er pas gewoon geen 2e bed.

@ AG sterkte met het verdriet. Het lijkt mij vreselijk om zoiets mee te maken. Hadden ze dit op eerdere echo's niet gezien?

@ Jannoek Een grote knul heb jij! Hij is ongeveer zo lang als mijn kids ook waren rond die leeftijd. Alleen zij blijven rond deze leeftijd qua gewicht stagneren en eindigden rond een jaar onder de 10 kg.

Ik denk dat dat bij J niet gaat gebeuren. Ik moet dinsdag weer naar het cb, maar ik verwacht dat hij rond de 7,5 kg is ( met 3 mnd toch wel aan de maat), maar eigenlijk is hij niet dik. Hij is vooral heel groot, broeken maat 68 passen hem nu best goed en truitjes zijn maat 68/74 :shock:
En ik moet eerlijk zeggen dat ik mij er toch wel altijd zorgen maak of ze niet te dik zijn. In mijn familie zijn toch wel een aantal mensen met overgewicht en dat is gewoon niet gezond en zorgt toch voor problemen. Er is recent een onderzoek geweest waaruit naar voren is gekomen dat kinderen die als baby al overgewicht hebben een veel grotere kans hebben om als volwassene ook overgewicht te krijgen/houden. Vetcellen bouw je toch in je jeugd op.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 16 feb 2012 13:00

ag: ik dacht dat de grens op de meeste basisscholen bij 1 oktober ligt? kindjes die voor 1 oktober jarig zijn gaan mee naar groep 2 en die na 1 oktober jarig zijn blijven nog een jaar in groep 1. zo was het tenminste altijd wel, maar het lijkt mij dat ze toch ook naar het kind zelf kijken..?

Schipje schreef:@Vpk, hoeveel weken is ze en hoeveel dagen is ze eerder/later dan uitgerekend datum geboren? Dan zal ik even kijken. Gaat per week nl.

dank je :wink: . ze is morgen 22 weken en ze is precies een week na de uitgerekende datum geboren.
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”