Onbegrijpelijk dat men na de wijze woorden van Columbus toch verder blijft twisten.
Iemand leerde mij eens:
Erger u niet, verwonder u slechts.
En dat zal ik doen.
Moderator: Moderafo's
TheKeimpe schreef:Onbegrijpelijk dat men na de wijze woorden van Columbus toch verder blijft twisten.
Iemand leerde mij eens:
Erger u niet, verwonder u slechts.
En dat zal ik doen.
schaapje schreef:Ik vind de woorden van Columbus ook heel wijs gezegd.
En boer alhoewel ik zelf van de "volwassendoper" ben, beginnen jouw berichten mij zeer tegen te staan. Jij hebt het in een topic over de werken van het vlees, ben jij daar nu niet mee bezig door alsmaar het twisten op te zoeken, anderen denominaties als niet goed genoeg af te serveren, want ze weten het niet zo goed als jij kennelijk! Is dat ook niet een vorm van verhoging zoals jij de vrouwen veroordeeld die zich opmaken?
Je hebt nu "de gemeente" gevonden, zeg je, ik hoop dat jou daar wat bij gebracht wordt over verdraagzaamheid en broederliefde.
Echt ik wordt er doodmoe van!
Mijn posts nie meer lezen dan.
Ik ben niet van de volwassendoop, maar van de geloofsdoop, trouwens.
het gaan mij ook totaal niet om het twisten, maar om wat de bijbel nu eigenlijk zegt.
Ik discussier hier om iets te leren, en ik wiil nog wel eens ''advocaat van de duivel'' -rol spelen.
je moet het niet zo persoonlijk opvatten.
Ik kan helemaal niet mezelf verhogen (of verlagen) wanthet is een anoniem forum.
Misschien is een van mijn ''tegenstanders'' zoals jij het ziet, wel familie van me, of een goede vriend, met wie ik in het echt heel goed overweg kan.
Niet te persoonlijk worden hoor.
En jezelf al helemaal niet ergeren.
Please..
Race406 schreef:Waarvan akte en daarom: einde discussie? Anders komen 23x dezelfde argumenten langs...
mijn vraag wat mensen nu eigenlijk belijden, is eigenlijk bedoeld om na te denken, ipv voor je laten denken.Katlheen schreef:Mijn uitspraak over het klaar zijn met geloven komt mede door de toon over en weer. En daarnaast boer, bespeur ik bij jou dezelfde mentaliteit als bij bepaalde "evangelische" stromingen. Fundamentalistisch pushen op bepaalde zaken, waarbij meningen, overtuigingen en emoties van een ander grofweg met voeten worden getreden. (ik spreek uit ervaring). En daar begin ik inmiddels schoon genoeg van te krijgen. Die bijbel die je in je hand placht te houden, heb je inmiddels als een centimeters dikke plaat voor je hoofd, en dat vind ik kwalijk. Dat je ergens anders over denkt, prima, er zijn echter genoeg mensen die gefundeerd een andere mening kunnen hebben. Jouw uitspraak met de vraag of hier iemand op dit forum belijdenis heeft gedaan volgens geloofsmaatstaven, en niet als antwoord op leer van een kerk, vind ik bijzonder aanmatigend. Ik ga toch zeker ook niet aan jou vragen wat de vruchten van jouw geloof inmiddels zijn?
Ik ken er die later tot geloof zijn gekomen en in plaats van Gods Woord aan mensen aan te reiken, mensen heel hard weg jagen met de bijbel in de hand. En ik zeg het nogmaals, ik ben in het verleden zeer diep gekwetst geraakt door dit soort mensen. Klaar en basta.
Optimatus schreef:Wat ik belijd?
Lees de geloofsbelijdenissen van Nicea en Athanasius er maar op na alsmede de Twaalf Artikelen. Dan heb je een redelijk idee van wat ik geloof.
Optimatus schreef:Juist.
Het is ook geen ‘belijdenis’ maar een ‘verweerschrift’.Optimatus schreef:niet om de auteur, maar om de tekst gaat.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 19 gasten