Boekenlezer schreef:Je kan globaal drie groepen onderscheiden.
1. Christenen die menen dat het niet te combineren is. Vertegenwoordigers: JHM, antoon, Filosofical, Boekenlezer (ikzelf dus).
2. Christenen die menen dat het te combineren is. Cicero, blijblij, Cathy, Trajecto, Jozo.
3. De evolutionistische atheïsten. Zij zitten hier voornamelijk de evolutietheorie te promoten, maar met het christelijke geloof hebben zij weinig of niks. Het lijkt er een beetje op alsof zij niet helemaal begrijpen waarvoor deze discussie is. Vertegenwoordigers: Mortlach, RogierV, Sjaak84, Iznogoodh.
(In het noemen van vertegenwoordigers is niet naar compleetheid gestreefd.)
Ik doe mee met groep 2. Ik maak een groot onderscheid tussen een geestelijke en een wetenschappelijke benadering van "het zijnde". Ik denk dat alle mogelijke vondsten voldoende aantonen, dat het leven zich ontwikkeld heeft en zich nog ontwikkelt. Juist de geraffineerdheid van de evolutie toont Gods grootheid aan. Het is niet "poef" en het is er, nee, juist de finesses en de genialiteit van hoe het leven in elkaar steekt, versterkt mijn geloof in de Drievuldig God, +Vader, +Zoon en +Heilige Geest.