@ Esther Hopelijk heb je al iets aan de adviezen hier gehad..
Ik zit zelf in een soort gelijke situatie, al zijn het bij mij mijn (misschien toekomstige) schoonouders die de regels hebben opgelegd.
Ik probeer mezelf altijd zo veel mogelijk aan hun regels te houden als ik bij hun ben. Dat wil zeggen: netjes een rok aan en een hoed op naar kerk ed. Aangezien mijn vriend en ik na zitten te denken over trouwen, hebben we het natuurlijk ook gehad over het geloof en naar welke kerk we nu willen.
Hierover hebben we ook een gesprek met zijn ouders gehad want een van de dingen waar ik het niet mee eens was (en ben) is de rok. Ik vind, dat als ik een broek aan wil doen, dat ik dit ook mag.. En dat dit een van de redenen was dat ik niet bij hun kerk wilde.
Zij zeiden toen tegen mij: als dat je enige bezwaar is tegen onze kerk.. Ik moest er niet zo zwaar aan tillen want het is slechts een 'bijzaak'.
Terwijl ik zeker weet, dat als ik in een broek naar de kerk wil gaan, ze mij het huis niet uitlaten.
Daarom pas ik me maar aan als ik bij hun thuis ben, en zodra ik mijn eigen huis heb, trek ik gewoon een broek aan als ik dat wil.
Daarnaast is het wel zo, dat als je beroepsgewijs (dus bijv. politieagent, verpleegkundige) een broek aan moet, het wel toegestaan is. Maar dit wist je vast al

Ik hoop dat je hier een beetje steun aan hebt, want je bent echt niet de enige!
Probeer voor zolang het nog moet, je aan hun regels te houden. Dit scheelt voor jou (en je ouders) een hoop geruzie en gestress. En uiteindelijk willen ze het liefst dat jij gelukkig bent. Dus als je uiteindelijk kiest voor een andere kerk, zullen ze je toch wel steunen

Heel veel succes en sterkte!