GezinsGids - Matigheid - starten met tweedehands inrichting

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bumba
Kapitein
Kapitein

Re: GezinsGids - Matigheid - starten met tweedehands inricht

Berichtdoor Bumba » 25 jan 2012 13:35

Wij houden onze bij-elkaar-raapseltjes zolang de kinderen nog klein zijn. Ik zou best wel nieuwe spullen willen hoor, maar dan ken ik mezelf. Ik ben er superzuinig op en onze kinderen willen gewoon af en toe een beetje dollen. Dus hier alleen een nieuw bed gekocht toen we gingen trouwen, verder allemaal dingen gekregen en van de kringloop. Vind het prima!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 jan 2012 14:52

Wij hadden een allegaartje toen wij gingen trouwen. Vervolgens hebben wij een nieuwbouwhuis gekocht en hebben toen wel nieuwe meubels gekocht, maar niet alles nieuw. Onze antieke kast hebben wij meegenomen, evenals een oud tafeltje. Lamen hadden wij inmiddels ook al aangeschaft. Dus wel het merendeel nieuw, maar niet een complete woonkamer uit een of andere woonboulevard.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 25 jan 2012 19:34

Wij hadden wel dingen nieuw gekocht, bij Leen Bakker vandaan 17,5 jr geleden. Was niet duur.
dan heb ik het over het bankstel, de kast en de keuken tafel en 6 stoelen. De kast leeft denk niet lang meer, maar de bank en de tafel met stoelen kunnen nog wel wat jaartjes mee.
Ons bed is inm. weg. We slapen nu alweer 8 jr op een waterbed. Zo lekker.........
Verder ook een nieuw stapelbed gekocht voor de kinderen, maar de rest, 2 bedden, commode, kinderwagen, box, was allemaal 2e hands.
Straks na de verhuizing zullen we ook wel het één en ander nog nodig hebben.
Maar de gordijnen, vloedbedekking en vynil komen bij een zaak vandaan die goede kwaliteit levert. We hopen er minimaal 20 jr te zitten.
Een ouderwetse broodkast zoeken we wel op marktplaats. Wie heeft of weet er nog één?
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 26 jan 2012 11:36

Wij zijn bijna 30 jaar getrouwd en hadden bijna alles tweedehands en nu nog... lekker struinen op de rommelmarkt, op marktplaats, een bankstel van de buren heeft jarenlang diest gedaan, het geeft een stukje knusheid, ik weet nog dat onze predikant zei, toen hij het eerste bezoek bracht, het lijkt wel of jullie hier al jaren wonen.
Mijn familie vond het toen maar zozo nu doen ze hetzelfde... tja

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 26 jan 2012 21:16

Helemaal mee eens Samanthi. Die knusheid die jij omschrijft mis ik bij huizen die alles nieuw hebben. In nieuwe meubels zit geen leven vind ik, terwijl die oude dingen dat juist wel uitstralen.

Wij hebben zelf wel een aantal dingen nieuw, en achteraf vind ik dat wel jammer. Van mijn zelfopgeknapte kledingkast van MP heb ik veel meer plezier dan van ons nieuwgekochte dressoir.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 jan 2012 18:33

Hier ook een mix van oud (uit mijn studentenkamer/huurappartementje), nieuw en Marktplaats. Dat zoeken via Marktplaats vond (en vind) ik superleuk. Zo zochten we een salontafel en een eettafel en toen ik die vond in vergelijkbare stijl (vierkante poten met een paar randjes op dezelfde plek) was ik helemaal blij. Mijn moeder heeft de salontafel voor ons wit geschilderd en de eettafel zwart. Een nieuwe bank + fautteuils bij de salontafel en mijn 'oude' eetkamerstoelen bij de eettafel.. kasten uit mijn appartementje (ook handig trouwens, ik had daar verschillende losse Ikea-elementen uit 1 serie op verschillende plekken staan en die zijn nu omgevormd tot één grotere kast).

Iedereen vindt het altijd een gezellig geheel bij ons. En wat eerder al gezegd werd: dat is bij zo'n showroom-in-huis vaak niet het geval... Maar ja, ieder zijn ding!

Nog een leuk verhaaltje trouwens: de eerste lente na ons trouwen gingen we op zoek naar een sidetabel voor in ons stadstuintje, die zou dan mooi gaan verweren enzo, met potten en andere decoratie erop. Wij er eentje gevonden een halfuurtje rijden van hier, dat bleek bij een chique ouder stel te zijn en die man was helemaal trots op die Mexicaans grenen tafel die nog zo prachtig was... we hebben 'm naar niet verteld dat we 'm buiten gingen zetten :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 jan 2012 19:53

haha LeChat, geweldig he. :lol:

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 11 feb 2012 22:26

lijkt me een intr. artikel en ja soms zie je wel eens van die huizen van stellen die getrouwd zijn en inderdaad alles nieuw hebben, de inrichting is een toonzaal... bweeegh voor mij persoonlijk zou ik dat niet waarderen omdat je er niet naar toeleeft zeg maar je hebt alles in 1 x .. en dan ... met tweedehands of mindere kwaliteit en dan later iets kunnen kopen geeft me meer voldoening dan alles in 1 x als je begrijpt wat ik bedoel :)

Er is niks mis met 2e hands , en op zich ook niks mis met nieuw maar voldoening en waardering als je iets hebt waar je moeite voor gedaan hebt is voor mij belangrijker.. er zijn ook mensen die niks nieuws kunnen kopen of soberder leven omdat ze meerdere kinderen hebben en alleen de man van werkt..kijk daar heb ik respect voor !

*Annette*
Majoor
Majoor

GezinsGids - Matigheid - starten met tweedehands inrichting

Berichtdoor *Annette* » 13 feb 2012 11:20

Ik ben dan wel niet getrouwd, woon nog lekker bij paps en mams thuis... In de toekomst zal dit vast nog wel eens veranderen. Maar ben ik dan één van de weinige die het juist mooi vind om alles nieuw te hebben :oops:.
Alles in dezelfde stijl en van hetzelfde materiaal, ben eerder iemand die met accessoires de eigen draai er aan zou geven...

Dit roep ik nu, als ik ooit eens een eigen huis zal hebben, trouwen o.i.d. dan praat ik misschien wel weer anders ;). Moet wel toegeven dat je met verven soms al een heel mooi effect kunt krijgen en je kast of wat dan
ook een hele andere uitstaling krijgt. Eerder zou ik zoiets in de keuken, moet je wel een woonkeuken hebben, doen i.p.v. de kamer. Maar t.z.t. praten we nog wel eens verder :mrgreen:.
Wat de toekomst brengen moge........

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 13 feb 2012 11:32

ik moet eerlijk zeggen dat ik die advertenties in de GG ook wel prachtig eruit vind zien hoor, die complete huiskamers/keukens waar alles bij elkaar past. die pleiten m.i. meestal ook niet echt voor matigheid...

wij hebben het meeste wel nieuw gekocht, want trouwden allebei uit ouderlijk huis dus we hadden nog niets. toch is het bij ons lang geen toonzaal, we hebben vooral een huis om in te wonen. we hebben ook wel opgelet om niet het duurste van het duurste te kopen, omdat het huis + verbouwing ook een boel kostte. en wij hadden een flinke verbouwing waar veel tijd/energie in is gestoken en had toen niet de puf ook nog eens overal meubels vandaan te gaan scharrelen en zelf op te knappen. wanneer ik nu iets zou moeten vervangen zou ik wel meer die weg in slaan. er is zoveel 2dehands te krijgen!
maar ik denk niet dat je kunt zeggen dat je persé meer waardering hebt bij een 2dehands inrichting, want ik ben elke dag nog erg dankbaar en blij met mijn huiske!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Jozo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jozo » 13 feb 2012 21:31

1x naar de kringloop geweest. Voor 50 euro had ik mijn hele inboedel bij elkaar. Maar ja, ik hecht dan ook geen enkele waarde aan mijn huisraad.
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 25 feb 2012 10:22

Spons schreef:lijkt me een intr. artikel en ja soms zie je wel eens van die huizen van stellen die getrouwd zijn en inderdaad alles nieuw hebben, de inrichting is een toonzaal... bweeegh voor mij persoonlijk zou ik dat niet waarderen omdat je er niet naar toeleeft zeg maar je hebt alles in 1 x .. en dan ... met tweedehands of mindere kwaliteit en dan later iets kunnen kopen geeft me meer voldoening dan alles in 1 x als je begrijpt wat ik bedoel :)

Er is niks mis met 2e hands , en op zich ook niks mis met nieuw maar voldoening en waardering als je iets hebt waar je moeite voor gedaan hebt is voor mij belangrijker.. er zijn ook mensen die niks nieuws kunnen kopen of soberder leven omdat ze meerdere kinderen hebben en alleen de man van werkt..kijk daar heb ik respect voor !

Hmmm...Mijn man en ik hebben dus bijna alles nieuw gekocht, maar wij hebben er dus echt wel voor gespaard, en een toonzaal; nee....Krijg vaak te horen dat we een knus huis hebben....

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 29 feb 2012 20:37

Wij hebben wel alles nieuw gekocht toen we trouwden en het is bij ons echt geen toonzaal. Juist supergezellig met onze mooie spulletjes waar we lang naar gezocht hebben.
Een goede bank vind ik belangrijk. Wij zitten al jaren met plezier op onze "dure" bank die supermooi blijft en heerlijk zit.
Ook hadden we een trouwdag met alles er op en er aan.
Wij werkten en spaarden samen al jaren en hebben geen schulden gemaak voor we ons huis kochten. Zo zijn we ook opgevoed.
Studieschuld... tja dat is niet alijd nodig toch? Als je geen geld hebt moet je maar even een paar jaar doorbijten of veel gaan werken ipv feesten en de mode op de voet volgen. En buitenlandse stages zijn ook niet alijd noodzakelijk.
Al zijn er ook dure studies waarbij je niet onder een lening uikomt nauurlijk.

Wat kleinere meubels, accesoires en kinderkamer hebben we na ons trouwen wel via MP gekocht omdat we nieuw niet iets naar onze smaak konden vinden en ik het leuk vind spulletjes op te knappen.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 29 feb 2012 21:51

Jij gaat ervan uit dat mensen door schulden voor 'matigheid' kiezen. Dat kan zo zijn, maar het is niet compleet. Het kan ook principe zijn. Bv het principe dat je niet met je kont op een bank van 2000 euro gaat zitten, omdat je bedenkt dat een kind in Afrika van dat geld 5 jaar kan leven.

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 29 feb 2012 21:58

Acire schreef:Jij gaat ervan uit dat mensen door schulden voor 'matigheid' kiezen. Dat kan zo zijn, maar het is niet compleet. Het kan ook principe zijn. Bv het principe dat je niet met je kont op een bank van 2000 euro gaat zitten, omdat je bedenkt dat een kind in Afrika van dat geld 5 jaar kan leven.

Wat ben ik blij dat mensen zoals jij geen dure bank kopen maar zoveel geld overmaken naar een ontwikkelingsorganisatie. :mrgreen:
Gelukkig hebben wij nog geld genoeg over om (terwijl we met onze kont op onze dure bank zitten (geen 2000 euro hoor)) een flink bedrag aan onze arme naaste te geven.
En wij vinden een dure wintersportvakantie bv weer overbodige luxe.
Het klopt idd wel dat men ook om andere redenen dan geldgebrek tweedehands spullen koopt.

Terug naar “Archief”