Moderator: Moderafo's
Spons schreef:lijkt me een intr. artikel en ja soms zie je wel eens van die huizen van stellen die getrouwd zijn en inderdaad alles nieuw hebben, de inrichting is een toonzaal... bweeegh voor mij persoonlijk zou ik dat niet waarderen omdat je er niet naar toeleeft zeg maar je hebt alles in 1 x .. en dan ... met tweedehands of mindere kwaliteit en dan later iets kunnen kopen geeft me meer voldoening dan alles in 1 x als je begrijpt wat ik bedoel
Er is niks mis met 2e hands , en op zich ook niks mis met nieuw maar voldoening en waardering als je iets hebt waar je moeite voor gedaan hebt is voor mij belangrijker.. er zijn ook mensen die niks nieuws kunnen kopen of soberder leven omdat ze meerdere kinderen hebben en alleen de man van werkt..kijk daar heb ik respect voor !
Acire schreef:Jij gaat ervan uit dat mensen door schulden voor 'matigheid' kiezen. Dat kan zo zijn, maar het is niet compleet. Het kan ook principe zijn. Bv het principe dat je niet met je kont op een bank van 2000 euro gaat zitten, omdat je bedenkt dat een kind in Afrika van dat geld 5 jaar kan leven.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten