Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor MissF » 02 feb 2012 13:13

Evelien, hier sliep Frederiek ook altijd precies 3 kwartier, je kon de klok erop gelijk zetten. Ook op het kdv toen nog waren ze helemaal verbaasd, op de minuut af drie kwartier :) Volgens mij was ze 5 maanden ofzo toen ze overging op langere slaapjes (weet het niet precies meer hoe oud ze was). Nu slaapt ze 's morgens 1,5 tot 2 uur en 's middags 1 tot 2 uur en dan 's avonds rond half 7 weer.

winterfeestje: wij deden vaak bingo, zo gaaf als kind :D Mijn moeder kocht dan een berg cadeautjes bij Zeeman enzo, en we waren heel lang zoet. Tussendoor wat te eten, en daarna gewoon nog een kaart :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 02 feb 2012 15:21

Evelien, hier kwamen de langere slaapjes pas met ruim 7 mnd... vanaf een maand of 6 had ze wel wat meer een vast ritme, maar daarvoor was het gewoon af en toe drie kwartier 8-[
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 feb 2012 16:22

Herkenbaar van die korte slaapjes... Al is het hier heel erg verschillend ik maak mij er niet druk om en volg Nina maar in haar ritme.
Vannacht was ze ook wakker geen idee waarom maar ze vertikte het om te gaan slapen. Na een kwartier maar bij ons in bed gelegd op haar zij en ze heeft heerlijk geslapen tot 07.30 en wij gelukkig ook.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 02 feb 2012 16:26

Met zulke lange nachten is het logisch dat een kind overdag kort slaapt. Mijn oudste deed tot 1 jaar 2 slaapjes van 1,5-2uur. Heerlijk! Maar die sliep dan 's nachts van ong. 21.30u-7uur. Toen hij overging op 1slaapje (van ong 2uur) ging hij 's avonds een uurtje eerder. En nu hij 's middags niet meer slaapt gaat hij nog eerder.
Volgens mij hebben ze vanaf 8 maanden tot 2jaar gemiddeld 14uur slaap nodig. Maar elk kind is weer heel anders!! Bij mij halen ze dat niet...!
De jongste sliep ook altijd max. 3kwartier overdag. Toen hij overging op 1 slaapje heeft hij een tijdje langer geslapen. Momenteel is het weer max. 3 kwartier (bijna 2 jaar).

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 feb 2012 20:00

Matteo heeft last van lactose-intolerantie.. nu heeft hij knakworstjes gegeten .. en naar nu blijkt zit daar dus melk in ](*,) ](*,) maar het werd niet vermeld.. hij heeft deze keer een heftige reactie gehad.. koorts steeg ineens tot 40 graden.. hij kreeg prikkelingen in zn keel.. buikkrampen en heeft 2 keer overgegeven.. daarna zakte de koorts ineens naar 38,7 :-k :-k :-k

geen knakworsten meer dus ... 8-[ 8-[

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 feb 2012 20:01

Manoël doet beide.. een kort slaapje overdag van hooguit een uur.. en 's nachts slecht slapen 8-[ ](*,)

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 02 feb 2012 20:05

Schipje schreef:@654321, en als ze dat gewoon weigeren? Onze oudste 2.5 jaar weigert dat gewoon. Hoe oud zijn jou kids en wat bedoel je met consequent volhouden? Als ze weigeren valt er weinig consequent te zijn?
!

Onze kinderen zijn ong. 3,5jaar en 2 jaar. Wij als ouders eisen weinig van de kinderen, zijn heel makkelijk, mopperen weinig en zijn zelden boos. Maar als we dat wel zijn (in dit geval, we waren het poepzat...) maakt dat wel indruk. En als dat een paar avonden het geval is zijn ze er heel erg van onder de indruk. Met consequent volhouden bedoel ik dat ik geen uitzonderingen maak, wil dat ze luisteren, niet overstag ga en bij mijn standpunt blijf. Bij ons was het na een paar avonden helemaal over. En als ze weer beginnen te zeuren zijn we heel kort en duidelijk, het is dan gelijk afgekapt (zielig hé... :-). We zijn verder wel heel makkelijk; ze mogen vissticks/ vlees door de prak, appelmoes bijna zoveel als ze willen, als we weten dat ze het eten echt niet lekker vinden hele kleine prakjes en we belonen met een lekker danoontje ofzo. Hier is het elke avond weer gezellig eten.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 02 feb 2012 20:12

Pluk01 schreef:
Laten huilen zou ik persoonlijk echt nooit doen om ze te laten doorslapen. Dus heb daar ook geen ervaring mee. Hier ga ik er altijd heen, ik troost hem, soms neem ik hem even bij ons in bed, geef hem wat drinken, stop hem in en dat tot hij weer verder slaapt. Soms is dat na 5 min, soms na 1-2 uur ](*,) . Gelukkig gaat het de laatste tijd steeds beter en komt hij ook zelf naar ons toe als hij even wil kroelen. Dat scheelt mij weer een loopje naar zijn kamer :mrgreen: . Maar ik leg hem meestal wel weer terug in zijn eigen bed na een half uurtje, anders slaap ik zelf zo slecht.

En wat doe je als je maandenlang heel vaak per nacht (6-10 keer verdeeld over de nacht) er heen moet (alleen even laten merken dat het nog nacht is en weer onderstoppen) en het gaat na al die maanden nog niets beter...???

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 02 feb 2012 20:22

@TJ je hebt toch tabletjes om lactose om te zetten in lactase? Mijn zusje heeft ook lactose intolerantie.
En wat slapen betreft: ik denk ook steeds dat als hij overdag minder slaapt, hij vast 's nachts beter slaapt. Maar hij slaapt zowel overdag bijna niet, als 's nachts...

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 02 feb 2012 20:49

Jannoek schreef:@TJ je hebt toch tabletjes om lactose om te zetten in lactase? Mijn zusje heeft ook lactose intolerantie.
En wat slapen betreft: ik denk ook steeds dat als hij overdag minder slaapt, hij vast 's nachts beter slaapt. Maar hij slaapt zowel overdag bijna niet, als 's nachts...

Heftig! Hoe oud is hij? Sterkte!

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 03 feb 2012 00:00

Appel schreef:
Weten jullie nog tips voor een winterfeestje? Zaterdag houdt onze oudste zijn partijtje, en we zouden eigenlijk dat op de kinderboerderij vieren. Maar dat is allemaal buiten en in de stallen, dus dat is echt te koud. :shock: Dat heb ik maar afgezegd, en besloten voor een winterfeestje te gaan. Kunnen we alsnog spelen in de sneeuw, maar wel gewoon bijkomen in ons warme huis. Voor het lekkers dacht ik iets van een sneeuwpop maken van eierkoeken en versieringen, maar andere ideeen zijn natuurlijk ook welkom. :D

Lekker het ijs op misschien???

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 03 feb 2012 08:10

V heeft vannacht weer heerlijk geslapen en wij dus ook. Ik hoorde van manlief dat ze gisternacht veel langer bezig is geweest, maar dat ik al in slaap was gevallen, oeps! Dus gisteravond manlief maar eerder gaan slapen en die viel als een blok in slaap! Ik v gevoed en stil gehouden in bed en toen kon ik ook gaan slapen tot vanmorgen half 7! En nu ligt ze weer lekker in bed na een voeding en bad :-)

Iemand nog een idee waar ik een leuk winterjasje maat 62 kan scoren? Ik heb er helemaal geen erg in gehad dat ik nog een groter winterjasje moest hebben, maar ze groeit nu dus uit dr jasje. Heb wel een vestje en die is ook echt lekkernwarm, maar wil toch kijken voor een jasje. En een mutsje..iemand enig idee? Lekker handig om nu winterkleding te kopen :(
Afbeelding

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 03 feb 2012 08:26

of juist wel, lekker uitverkoop scoren. Bij de bijenkorf hadden ze nog heel veel jasjes, tenminste net voor H. geboren is. Misschien hebben ze daar nog wat. En anders lekker internet afstruinen.

E. komt nu 1 keer per nacht, je kan de klok er zo'n beetje op gelijk zetten: om 3 uur. Ze heeft dan om half 11 de laatste gehad. En 's ochtends om 7 uur ongeveer. Het is nu veel rustiger nu ik overgegaan ben op fles.

H. is nog compleet van streek (soms) dan is ineens de boot aan en dan is het gillen, brullen op de vloer en als het even kan slaan. Vaak om iets heel kleins. Gisteren uit bed gehaald en ze wilde de slaapzak niet uit. We kregen visite anders had ik haar d'r lekker in laten zitten in bed, zo van zoek het maar uit. Nu ging dat niet en ze heeft 3 kwartier liggen krijsen. :(
Iemand nog tips?

Het rare is, dan is het ineens over en is ze weer het zonnetje in huis. Het kost ons veel energie, maar haar ook. Ze heeft gistermiddag 4 uur geslapen, tot 6 uur :shock: en toen maar voor het eten er uitgehaald. Vervolgens ging ze gewoon weer om 8 uur naar bed. Ik heb haar vannacht niet gehoord.
Afbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 03 feb 2012 11:06

Dippie schreef:V heeft vannacht weer heerlijk geslapen en wij dus ook. Ik hoorde van manlief dat ze gisternacht veel langer bezig is geweest, maar dat ik al in slaap was gevallen, oeps! Dus gisteravond manlief maar eerder gaan slapen en die viel als een blok in slaap! Ik v gevoed en stil gehouden in bed en toen kon ik ook gaan slapen tot vanmorgen half 7! En nu ligt ze weer lekker in bed na een voeding en bad :-)

Iemand nog een idee waar ik een leuk winterjasje maat 62 kan scoren? Ik heb er helemaal geen erg in gehad dat ik nog een groter winterjasje moest hebben, maar ze groeit nu dus uit dr jasje. Heb wel een vestje en die is ook echt lekkernwarm, maar wil toch kijken voor een jasje. En een mutsje..iemand enig idee? Lekker handig om nu winterkleding te kopen :(

ik zou het online proberen, bv bij www.kleertjes.com of www.kinderkleding-tekoop.nl die laatste heeft voor zeer kleine prijsjes nog wel wat jassen

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 03 feb 2012 11:47

Dippie schreef:

Gister zag ik ze nog bij Zeeman....Die had mn neefje ook, zijn erg dik ;-)

Terug naar “Archief”