Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Evelien » 16 jan 2012 19:02

ajl schreef:
Ik volgens mij ook. Ik merkte het toen ik J de vorige week nog een keer uit mn borst liet drinken om de harde stukken eruit te krijgen. Dat deed behoorlijk zeer en ik moest de hele voeding om mn tanden bijten. Wellicht verklaart dat ook wel deels zijn onrustige drinken.

Ik deed het ook... maar heb toen de kolf maar gebruikt voor die harde stukken en onder de douche flink masseren.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 16 jan 2012 19:44

Juffiejuf, ik vraag me eigenlijk vanaf waarom twee borsten geven beter zou zijn... hebben ze dat er ook bij gezegd? hier wisselt het aantal naar gelang wat zij wil en hoe vol ze zijn.

Haai, wow, een liter, dat is echt megaveel. Mijn productie is nu trouwens prima, maar kolven gaat moeizaam. Heb zaterdag een klein beetje KV gekocht, want moet woensdag naar een begrafenis, en vermoed dat het niet lukt om voldoende te kolven. Helaas, maar ach, voor een keer vind ik het eigenlijk helemaal geen probleem. Wel vind ik het lastig dat ze geen flesjes drinkt, ik hoop dat de oppassende mama een beetje handig is, zodat ze genoeg kan drinken uit een bekertje.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 jan 2012 19:53

Max schreef:@juffiejuf: Hieronder het antwoord dat Gonneke mij terugmailde. Dus niet iets om ongerust over te zijn, als ik dit zo lees.

Ja, dat klopt, maar alleen op dezelfde manier waarop ook kruidnagel en kaneel kankerverwekkend zijn: heel veel en heel geconcentreerd en heel vaak.
Bij normaal gebruik in een goede verdunning en met minimaal alcohol (beide maximaal 1%) is de kans dat het voor problemen zorgt uitermate klein, eigenlijk puur theoretisch.
Met vriendelijke groet,

Gonneke van Veldhuizen-Staas, IBCLC

Het stuk in het Medisch Contact was iets minder genuanceerd. Daar wordt aangegeven dat niet met zekerheid gezegd kan worden welke hoeveelheid kankerverwekkend kan zijn. Men gaat ervan uit dat het om grote hoeveelheden gaat, maar kan dat niet met zekerheid zeggen. Er zijn echter wel sterke aanwijzingen dat gentiaan violet kankerverwekkend is.

@ max en evelien Kolven deed ik ook tijdens het afbouwen, maar ik kreeg sommige stukken er echt niet uit met de kolf en dan was aanleggen de enigste optie.
Momenteel gebruik ik voor mijzelf niets, moet nog even miconazol halen. Voor zoonlief heb ik alles geprobeerd, maar zonder resultaat. Mochten wij ooit een 4e krijgen dan wil ik tijdens de laatste weken van mn zwangerschap een kuur vragen om de candida te voorkomen/doden.

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 16 jan 2012 21:48

@ajl: bestaat dat dan? Dan wil ik weten wat dat is! Mij is altijd verteld dat je de candida alleen kunt uitroeien door minimaal een half jaar lang een streng dieeet te volgen, oa suikervrij omdat de candida suikers als voedsel gebruikt. precies weet ik het niet. Ik zou er ook wel vanaf willen.

Ik heb overigens op internet gezocht maar kan dat artikel niet vinden. Heb jij dat nog ergens? Dan zou ik wel willen lezen eigenlijk...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 16 jan 2012 21:56

ajl schreef:Mochten wij ooit een 4e krijgen dan wil ik tijdens de laatste weken van mn zwangerschap een kuur vragen om de candida te voorkomen/doden.

denk je wel eerst aan je nieuwe zomergarderobe :mrgreen:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 jan 2012 07:43

:lol:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 jan 2012 07:52

Max schreef:@ajl: bestaat dat dan? Dan wil ik weten wat dat is! Mij is altijd verteld dat je de candida alleen kunt uitroeien door minimaal een half jaar lang een streng dieeet te volgen, oa suikervrij omdat de candida suikers als voedsel gebruikt. precies weet ik het niet. Ik zou er ook wel vanaf willen.

Ik heb overigens op internet gezocht maar kan dat artikel niet vinden. Heb jij dat nog ergens? Dan zou ik wel willen lezen eigenlijk...

Ik kan het nu ook nergens vinden, terwijl het recent gelijk naar boven kwam als je gentiaan violet en risico intikte op google.

Volgens de verloskundige was het mogelijk om een paar weken voor de bevalling vaginaal een pil in te brengen waardoor de candida behandeld werd. Het was alleen niet altijd effectief, soms bleek tijdens de bevalling dat de cancida alweer terug was.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 17 jan 2012 09:50

Hé, misschien is dat waarom ik bij beide kinderen geen last heb gehad van spruw.

Om een of andere reden krijg ik altijd tijdens de zwangerschap last van een candida infectie,
die dan ook steeds weer terugkomt. Krijg dan steeds weer een Daktarin kuurtje. (3 keer een pil vaginaal inbrengen)

Bij beide kinderen rond de 35 weken nog een kuur gehad.
En na de bevalling is het ook gelijk weer helemaal voorbij. Kwam bij mij pas weer terug toen ik weer zwanger werd.
Maar ik heb dus ook nooit last van spruw gehad.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 17 jan 2012 10:18

Echt lastig hoor dat er zoveel last hebben van spruw! Ik geniet er nog maar erg van dat het er hier nog niet is!

@ parkiet; haal je mij niet in de war met wat dippie zei wat ze op het bureau hadden gezegd?? Ik geef alleen twee borsten omdat hij aan 1 borst zichtbaar en hoorbaar :mrgreen: geen genoeg heeft. Hier gaat het kolven net als bij jou ook erg moeizaam. Hopelijk heb ik voorlopig niks bijzonders waardoor ik weg zou moeten zijn van mn manneke. Lastig hoor dat ze niet uit een flesje drinkt!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 jan 2012 11:23

ajl schreef:
Ik kan het nu ook nergens vinden, terwijl het recent gelijk naar boven kwam als je gentiaan violet en risico intikte op google.

Volgens de verloskundige was het mogelijk om een paar weken voor de bevalling vaginaal een pil in te brengen waardoor de candida behandeld werd. Het was alleen niet altijd effectief, soms bleek tijdens de bevalling dat de cancida alweer terug was.

dat heeft hier jammergenoeg niet geholpen.. heb die pillen gehad toen ik ruim 39 week zwanger was, maar alsnog hebben we veel last gehad van spruw.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 17 jan 2012 13:12

Oh, was dat dippie? Sorry, ik ben een warhoofd :)
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 17 jan 2012 13:34

vanmorgen bleek op het cb dat R. lekker gegroeid was, dus gingen we er vanuit dat ze toch wel genoeg heeft aan de bv! wel een geruststellend idee. afgelopen week leek ze soms weer niet tevreden 's avonds, maar als ik dan een flesje na wilde geven dan wilde ze dat ook niet, dus zal het geen honger geweest zijn neem ik aan.

nu hebben ze mij trouwens geadviseerd om al voorzichtig te beginnen met bijvoeding (ze is nu 4 mnd). het schijnt achterhaald te zijn om ivm mogelijke allergie pas met 6 mnd te beginnen, omdat kinderen die er aanleg voor hebben het evengoed ontwikkelen, of je nu met 4 of 6 mnd begint..
het schijnt dat ze nu in de orale fase zit (ze stopt ook indd alles wat ze in de handen krijgt in de mond) en daar moet je gebruik van maken zei ze. ben erg benieuwd hoe ze dat zal gaan vinden...
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 17 jan 2012 15:23

Al zou het waar zijn dan wil ik ook wel weten of nystatine en miconazol ook niet kankerverwekkend kunnen zijn. Vaccinaties kunnen dat ook zijn. Zoals vele andere dingen die we gewoon gebruiken.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 17 jan 2012 16:44

Candida kun je idd verhelpen met een kuur.
Ik heb ook een kuur aangevraagd om die nog deze week te gebruiken (3 pillen inbrengen, of soms 1) Zalf vind ik minder fijn. Even 'zekerheid' van schimmelinfectie vrij. (heb het af en toe)
Maar goed.. waat heet vrij. Zekerheid heb je niet. Maar het kan geen kwaad om het te gebruiken.
Time flies when you have none!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 18 jan 2012 10:14

Om candida helemaal uit je systeem te krijgen moet je volgens mij een kuur via het infuus. Tenminste, was hier bij dl wel zo.

Terug naar “Archief”