Max schreef:@juffiejuf: Hieronder het antwoord dat Gonneke mij terugmailde. Dus niet iets om ongerust over te zijn, als ik dit zo lees.
Ja, dat klopt, maar alleen op dezelfde manier waarop ook kruidnagel en kaneel kankerverwekkend zijn: heel veel en heel geconcentreerd en heel vaak.
Bij normaal gebruik in een goede verdunning en met minimaal alcohol (beide maximaal 1%) is de kans dat het voor problemen zorgt uitermate klein, eigenlijk puur theoretisch.
Met vriendelijke groet,
Gonneke van Veldhuizen-Staas, IBCLC
Het stuk in het Medisch Contact was iets minder genuanceerd. Daar wordt aangegeven dat niet met zekerheid gezegd kan worden welke hoeveelheid kankerverwekkend kan zijn. Men gaat ervan uit dat het om grote hoeveelheden gaat, maar kan dat niet met zekerheid zeggen. Er zijn echter wel sterke aanwijzingen dat gentiaan violet kankerverwekkend is.
@ max en evelien Kolven deed ik ook tijdens het afbouwen, maar ik kreeg sommige stukken er echt niet uit met de kolf en dan was aanleggen de enigste optie.
Momenteel gebruik ik voor mijzelf niets, moet nog even miconazol halen. Voor zoonlief heb ik alles geprobeerd, maar zonder resultaat. Mochten wij ooit een 4e krijgen dan wil ik tijdens de laatste weken van mn zwangerschap een kuur vragen om de candida te voorkomen/doden.