Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Evelien » 16 jan 2012 14:04

Ik heb pas een Transporter Cortina gekregen van m'n man. Die fietst lekker licht. Er kunnen zowel voor als achterop twee zitjes. Een dubbele standaard. Manlief vindt hem ook erg lekker fietsen. Mochten wij dus in de toekomst nog een kindje krijgen dan kopen we een bakfiets, dat lijkt mij echt het einde. Heerlijk.

Hier heb je vrij veel fietspaden, dus weinig last van automobilisten.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 16 jan 2012 14:07

Echt leuke foto's allemaal!

Fijn dat het achter de rug is, Haai!

Dat klinkt goed, een bakfiets met trapondersteuning! Wij hebben een fietskar (van een goed merk), maar door m'n bekkenproblemen kan/kon ik er niet goed mee uit de voeten. 'k Heb een gewone fiets, met voldoende ruimte voor een zitje voorop, ook als ik zwanger was. Net als Haai vind ik die sturen van mama-fietsen niet zo'n geweldig gezicht. Zo'n standaard is idd wel heel handig.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 16 jan 2012 14:56

Ik vind dit eigenlijk al doorslapen :wink: Rond 6 uur op wordt namelijk straks ook zijn ritme, dus ik ben hier tevreden mee.[/quote]

Haha, 6 uur is ook uitslapen! Zo zien wij dat ook. 4 uur vind ik wel iets minder doorslapen ;-) Wat dat betreft is het hier ook bijna doorslapen. Meestal komt hij tussen 4-6 uur.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 16 jan 2012 15:13

Ik heb ook een gewone fiets, maar wel een met zo'n brommerstandaard (zal ik het maar noemen) en ik heb ook een "kettinkje" aan mijn stuur dat er voor zorgt dat mijn stuur recht blijft staan, zodat hij niet om kan vallen. Ook is het belangrijk dat je met je voeten bij de grond kan.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 16 jan 2012 18:43

ik heb een sparta pick-up. idiaal licht en toch stevig , ik heb een sparta amazone gehad, die was loeizwaar en eigenlijk te klein met 26 inch wielen , hij fietste wel heel stabiel, maar zwaar en langzaam.
een hele goede bakfiets lijkt mij het einde, maar te ddur en ik krijg hem niet in mn tuin

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 16 jan 2012 18:59

Ik heb een bakfiets (Babboe Big). En m'n man heeft er wielen in gezet met motortjes.
Ideaal!

Foto van tijdje terug:
Afbeelding

Vandaag is Ilona voor het eerst echt naar school geweest.
Ze vond het geweldig! :D
Ik bleef nog even in de klas toen we daar aankwamen, maar ze wilde al gauw dat ik wegging. :puh:

Maar wat is het dan thuis rustig zeg!..

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 16 jan 2012 20:14

@AG: leuk die bakfiets, en leuk dat Ilona het zo naar haar zin had! Gaat ze nu hele dagen?

Timon moest vandaag overblijven op school omdat ik met Sylke naar het ziekenhuis moest. Toen ik hem vroeg of hij lekker op school had gegeten antwoordde hij:'nee mama, dat heet overeten!' :lol: Hij heeft het geweldig naar zijn zin, was vrijdag erg boos omdat hij pas maandag weer naar school mocht ;)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 16 jan 2012 20:24

Fijn dat hij het naar zn zin heeft op school! Zou vervelend zijn als het een drama was met wegbrengen.
Ilona is woensdagmiddag vrij en de gehele vrijdag. Dat vond ze wel logisch, want het heet niet voor niets vrij-dag.
Heeft Timon ook nog een vrije dag? Of moet hij alle dagen?

Alle kindjes blijven standaard over op deze school. Vind dat wel makkelijk eigenlijk.

Fijn dat het achter de rug is met Sylke!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 16 jan 2012 20:30

Vrijdag vrij, das inderdaad wel logisch ja 8) :lol:
Timon heeft woensdag en vrijdag een halve dag, verder hele dagen. Timon eet in principe alleen op dinsdag op school, omdat ik de andere dagen toch al heen en weer moet om Sylke naar de psz te brengen.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 16 jan 2012 21:26

hoe vinden jullie (kids) dat overblijven op school? het lijkt mij meteen zo'n lange dag voor die kleintjes...
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 16 jan 2012 21:57

Ik vind het best een lange dag zonder kind, Timon is aan het einde van de dag erg moe, maar hij vindt het ook wel heel leuk om op school te eten. En hij eet er beter dan thuis :mrgreen:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 jan 2012 22:38

hier moet ook worden overgeblven op de werkdagen. De juf en schoolleidster vond het veel te lang voor een klein kind. Maar jah, vond het behoorlijk dat de schoolleidster dat durfde te zeggen zonder dat ze onze situatie kent. Daarbij gaat ze al heel lang dagen van 8 tot 6 op het kdv, tja.. en daar moeten ze ook behoorlijk als ze 3-4 jaar zijn!! dan is alles lang niet meer mogen, maar dan komen ze ook in een min of meer schoolritme van tafeldingen doen, zoals spelletjes, knutselen en buitenspelen.

MissF.. neem absoluut geen bobike fietszitje, maar ga voor een yepp. Deze hebben 5 punts gordetjes en je kind kan daar no way uit vallen wat nog steeds kan bij de bobike. Echt een aanrader de Yepp.

AG hebben ze continue rooster? dus dat ze ook korter tijd tussen de middag hebben en smiddags eerder uit? Hier zal juul ws samen met nog een jongetje uit groep 1 de enige kinderen zijn die overblijven, omdat overblijven tot vorig jaar toen het verplicht werd door de regering het aan te bieden niet had,dus alle ouders zelf een alternatief hebben gezocht.

Ik heb nog steeds een gewone fiest, een altra die fietsen ehbben iets meer ruimte tussen stuur en zadel. Het is een fiets die veel verkocht wordt aan moeders die flinke stukken fietsen met hun kroost, omdat een moeder fiets bredere banden heeft en zwaarder is, fiets een 'gewone' stadsfiets beter. Gewon niet te veel poespas met normale versnelling. Omdat marijn eht vertikt goed te blijven
zitten en hij nu door heeft dat hij met heel veel kracht zetten door te gaan staan zijn gordeltje los kan krijgen, is het rondfietsen hier tot het verleden.... helaas. En kan ik alleen maar korte afstandjes.
Hopelijk komt er nog een tijd dat hij wel rustig kan zitten.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 jan 2012 07:36

Hoe gaat het thuis ppm? Krijgen jullie ook hulp met Marijn?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 jan 2012 09:46

PPM, ik ben niet bang voor het eruit vallen, maar voor het omvallen van de fiets. En als mijn fiets om zou vallen, heb ik liever dat zij er ook uit rolt, dan dat ze zo stevig vast blijft zitten eigenlijk :oops: Of is dat heel raar gedacht? Mijn moeder is ooit met mijn zusje achterop gevallen, arme kind zat zo netjes vast, dat haar hel gezicht bont en blauw was, terwijl, als ze eruit was gerold, het vast minder erg was. Maargoed, je kind moet er natuurlijk niet tijdens het fietsen uitvallen, dan krijg je ook rare blauwe plekken denk ik ;)
Nog maar even bedenken wat ik doe. Fietskar dan denk ik toch maar niet, want kan me voorstellen dat automobilisten die over het hoofd zien. Dan toch maar een stoeltje voorop, of bij mijn schoonzus de aanhangfiets lenen voor Jurian, dat is misschien ook nog wel wat, al weet ik niet of hij dat al zou kunnen. En anders sowieso een voorzitje voor Frederiek. Bedankt allemaal!

vpk, overblijven is op de school waar Jurian heen gaat niet normaal, dat mag ook niet structureel, voor werkende moeders ofzo. terwijl mijn man op een hele strenge school zat, en die bleven altijd over, omdat het een streekschool was. Ze wisten niet beter. Jurian hoeft nooit over te blijven, omdat mijn schoonzus op gaat passen op hem, en dan gaat hij tussen de middag gewoon met zijn neefje en nichtje mee naar haar huis. En verder haal ik hem gewoon op. Voor noodgevallen kan hij wel overblijven, gelukkig. Beetje ouderwets vind ik het, volgens mij blijven er tegenwoordig zoveel kinderen over.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 17 jan 2012 12:50

AG hebben ze continue rooster? dus dat ze ook korter tijd tussen de middag hebben en smiddags eerder uit?

Beginnen om 08.45,
eten 12.00-12.45
en klaar om 15.00.
Geen idee of dat een continu rooster is?

Dit is ook een streekschool, daarom blijven alle kindjes eten.
Was dat niet het geval, dan liet ik haar sowieso ook overblijven,
anders blijf ik bezig met heen en weer rijden. Tis hier niet om de hoek helaas.

Terug naar “Archief”