Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Appel
Verkenner
Verkenner

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Appel » 10 jan 2012 12:30

Die huisartsen, soms kom je er maanden niet, en dan lijkt het wel of je er elke week zit. Ik dacht altijd dat je tegen kinkhoest ingeent werd, en het dan dus niet meer kreeg. Maar ik las net dat je dan een milde versie nog wel kunt krijgen. Het heerst inderdaad wel, ik heb ook een paar leerlingen (puber dan he) die het ook hebben. Maar die blijven er dus niet voor thuis. Ik was daar echt verbaasd over, maar zij zeiden: 'Ja, we hoesten af en toe, maar verder zijn we eeeeeeecht niet ziek hoor.' Kreeg 'ie even later een hoestbui waar hij bijna in bleef, gewoon eng om te zien. Bij zo'n kleine lijkt me dat helemaal, of niet? Bah, zieke kinderen, daar word ik altijd best ongerust van.

Wat is je dochter een schatje dippie! Echt een fijn meisjeskoppie om te zien. Lekker he, als ze langer gaan slapen?

Was Timon alleen wennen, of echt naar school? Zo fijn als ze graag naar school gaan. Hier gaan de oudste twee ook graag naar school, heerlijk is dat. Het lijkt me best moeilijk als je kind niet graag naar school gaat hoor. School is toch een best groot onderdeel van het leven van een kind. Mijn vriendin heeft dat dus met haar zesjarige dochter. Echt moeilijk!

Koeitje, ik moest echt een beetje lachen om je reactie. Niet om jou hoor, maar dat ik dacht: had ik dat maar meer. Ik ben af en toe echt een beetje te laks in het huishouden, omdat ik lekker zit te lezen of ga winkelen of koffiedrinken met een vriendin. Het lijkt me wel vervelend voor jezelf als je de lat zo hoog legt. Komt dat echt alleen uit jezelf, of heb je het idee dat het ook wel een beetje door de omgeving (man, ouders, schoonouders) gepusht wordt? Dat is soms ook moeilijk om naast je neer te leggen, denk ik.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 10 jan 2012 13:19

Wat een schatje, Dippie!

Mijn man is ingeënt tegen kinkhoest, maar hij heeft het ook gehad. Wel een milde vorm inderdaad, maar toch ... En thuisblijven kan niet altijd; bij onze dochter duurde het een week of 15 voor het over was, dat is niet vol te houden. Wel schijnt het zo te zijn dat, als je een kuurtje hebt gehad, het niet meer besmettelijk is en dan is er geen reden om thuis te blijven, vooral bij een wat ouder kind/volwassene.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 jan 2012 13:24

Ik ben nu wel blij dat wij niks aanpassen aan die inentingen. Ik moet er niet aan denken hoe erg ze het gehad zou hebben als ze niet meteen met een week of 8 ingeent zou zijn tegen kinkhoest. Er worden nog wel eens aanpassingen gedaan in het schema, door later te beginnen, maar hier is nu wel gebleken dat het voor haar goed was dat ze ze heeft gehad. Het kan voor baby's toch nog steeds dodelijk zijn.
Het is het meest besmettelijk in de periode dat je denkt dat ze alleen maar verkouden zijn. En dat is hier al een week of 6 geleden denk ik. Nu ben ik wel blij dat ze sinds deze week naar de gastouder gaan, die is zo makkelijk, kunnen we haar in principe altijd naartoe brengen. Al zou ik dat niet doen als ze echt ziek zijn, maar nu is ze gewoon niet lekker, bij het kdv had ik dan getwijfeld of ze wel mocht komen, maar de gastouder vindt het helemaal prima als ze wel komt. Anders hadden we een beetje een probleem gehad denk ik, we kunnen niet zomaar 10 weken vrij nemen ofzo, tot het over is.
Ben wel benieuwd wat de dokter zegt. Volgens mij heeft een kuurtje nu al geen zin meer, maar misschien dat er wel iets anders is, waardoor ze steeds koorts heeft.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 10 jan 2012 14:53

Ah wat een schatje Dippie!

Haai hoe was het met Sylke? hopelijk geen oorontsteking.
Fijn dat Timon het zo naar zijn zin had!

MissF hoe is het nu met Frederiek?

Gisteren nog weer met C.hristiaan naar het ziekenhuis geweest en de kuur lijkt gelukkig goed te helpen. Eten doet nog wel zeer en nog een lichte verhoging, maar het opknappen gaat nu toch echt beginnen \:D/
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 10 jan 2012 15:01

rosekapje schreef:Ah wat een schatje Dippie!

Haai hoe was het met Sylke? hopelijk geen oorontsteking.

MissF hoe is het nu met Frederiek?

Gisteren nog weer met C.hristiaan naar het ziekenhuis geweest en de kuur lijkt gelukkig goed te helpen. Eten doet nog wel zeer en nog een lichte verhoging, maar het opknappen gaat nu toch echt beginnen \:D/

al het bovenstaande :D en fijn dat de kuur aan slaat, hopelijk is hij snel weer opgeknapt

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 10 jan 2012 21:15

Dag moeders. Ik kreeg vandaag de tip om een safe t sleep te gebruiken ivm nachtelijke onrust (heel vaak wakker worden) van ons kindje (bijna 2).
Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik ben wel een beetje jaloers hoor als ik lees hoelang sommige kinderen slapen...! Hoe doen jullie dat toch??
De jongste hier (bijna 2) is nog nooit na 7uur wakker geweest! Meestal is hij tussen 6 en half7 echt uitgeslapen. (nu zou ik al heel blij zijn als hij doorsliep tot 6uur...!).
De oudste (3) sliep toen hij nog een middagslaapje deed meestal tot ong. half7. Nu hij 's middags niet meer slaapt is hij meestal tussen 6.45 en 7.45u wakker. Heerlijke tijd.

Werkende moeders; hoe vinden jullie dat als je kindje niet fit is en je moet ze toch wegbrengen? Wil je dan niet graag bij je kindje thuisblijven?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 jan 2012 21:25

654321 schreef:Dag moeders. Ik kreeg vandaag de tip om een safe t sleep te gebruiken ivm nachtelijke onrust (heel vaak wakker worden) van ons kindje (bijna 2).

Ik ben wel een beetje jaloers hoor als ik lees hoelang sommige kinderen slapen...! Hoe doen jullie dat toch??
De jongste hier (bijna 2) is nog nooit na 7uur wakker geweest! Meestal is hij tussen 6 en half7 echt uitgeslapen. (nu zou ik al heel blij zijn als hij doorsliep tot 6uur...!).
De oudste (3) sliep toen hij nog een middagslaapje deed meestal tot ong. half7. Nu hij 's middags niet meer slaapt is hij meestal tussen 6.45 en 7.45u wakker. Heerlijke tijd.

Werkende moeders; hoe vinden jullie dat als je kindje niet fit is en je moet ze toch wegbrengen? Wil je dan niet graag bij je kindje thuisblijven?

Over het laatste; ik bracht ze wel weg, maar wel met de instructie om mij gelijk te bellen als het niet ging en ze huilerig waren en ik belde zelf ook gewoon op om te vragen hoe het gaat op zo'n dag.

Mijn kinderen slapen ook niet zo lang hoor :wink: Het is hier ook al ruim 3 jaar om 6 uur gewoon dag. Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Een vroeg ritme is ook een ritme en ik ben er inmiddels wel aangwend.

Waar ik nog niet zo aan wen zijn de nachtvoedingen. Ik ben inmiddels helemaal met de bv gestopt en overgegaan op fv. Zoonlief had/heeft gewoon veel honger. Bij de gewone fv bleef hij ook honger aangeven en ik ben nu over op fv voor hongerige baby's. Hij blijft eigenlijk gewoon om 3 uur komen en daar baal ik wel van. De andere kids sliepen met 8 weken al ruimschoots door, ook op de bv. Hij redt het gewoon nog niet.
Nu heb ik een vraag aan de fv moeders. Op de verpakking van de nutrilon staat dat kinderen niet meer binnen mogen krijgen dan 1L per dag aan fv. De cb arts heeft ook wel eens aangegeven dat dat mede in verband met de nieren was die zoveel dierlijke vetten nog niet aankonden. Zoonlief krijgt over het algemeen meer dan 1 liter op een dag. Overdag krijgt hij 5 flessen van 200 cc, maar 's nachts ook nog wat. Hoe deden jullie dat?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 jan 2012 21:52

over dat laatste. Ligt er wel aan. Als marijn ziek is breng ik em gewoon weg. Hij is nog nooit helemaal in orde geweest voor mijn gevoel. Julia is toch anders, maar toch probeer ik het wel. Thuis hangen ze ook maar rond, als het eenmaal gaat, gaat ze gewoon.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 jan 2012 22:24

ajl schreef:Waar ik nog niet zo aan wen zijn de nachtvoedingen. Ik ben inmiddels helemaal met de bv gestopt en overgegaan op fv. Zoonlief had/heeft gewoon veel honger. Bij de gewone fv bleef hij ook honger aangeven en ik ben nu over op fv voor hongerige baby's. Hij blijft eigenlijk gewoon om 3 uur komen en daar baal ik wel van. De andere kids sliepen met 8 weken al ruimschoots door, ook op de bv. Hij redt het gewoon nog niet.
Nu heb ik een vraag aan de fv moeders. Op de verpakking van de nutrilon staat dat kinderen niet meer binnen mogen krijgen dan 1L per dag aan fv. De cb arts heeft ook wel eens aangegeven dat dat mede in verband met de nieren was die zoveel dierlijke vetten nog niet aankonden. Zoonlief krijgt over het algemeen meer dan 1 liter op een dag. Overdag krijgt hij 5 flessen van 200 cc, maar 's nachts ook nog wat. Hoe deden jullie dat?

Toen ik gestopt was met de bv duurde het ook even voordat S.imon door ging slapen. Nu komt hij overdag om de 3,5/4 uur.
En wij zitten ook elke keer net tegen de 1 liter aan. Het komt weleens voor (ongeveer 1 dag in de week) dat hij over de 1 liter komt.

Bij ons op t CB zeiden ze dat het te maken heeft met als ze te veel vocht binnen krijgen dat de nieren dat nog niet aan kunnen (of niet goed voor was).

Het is best wel lastig.

Als S.imon toch 's nachts nog komt dan geef ik hem een klein flesje van 90. Ik kan hem dan weer terug leggen en hij slaapt dan ook weer verder.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 jan 2012 22:43

ajl ik denk dat je ook wel verwend bent met 2 kinderen die al zo snel doorsliepen :wink: :wink:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 11 jan 2012 09:56

rosekapje schreef:Haai hoe was het met Sylke? hopelijk geen oorontsteking.

Het was gelukkig geen oorontsteking, en ook de longen klonken schoon. De arts dacht dat het gewoon van de verkoudheid kwam. Ik wist niet dat je daar 5 dagen lang rond de 40 gr. koorts van kon hebben 8-[

Sylke is me nu heel lief aan het toedekken met een dekentje =D>

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 jan 2012 10:16

654321, op het kdv mochten we ze niet eens brengen als ze ziekig waren, nu met een gastouder is het veel makkelijker gelukkig. Frederiek is nu dus al een week of 2 eigenlijk wel ziek, en al 6 weken aan het hoesten. Met hoesten bracht ik haar wel naar het kdv, en gelukkig waren we de afgelopen 2 weken vrij, maar maandag is ze gewoon naar de gastouder gegaan. Ik kan best makkelijk calamiteitenverlof krijgen op mijn werk of mijn man neemt een dag vrij, maar geen 2 weken lang. Maar als ze echt ziek zijn, en de hele dag huilen ofzo, breng ik ze niet weg. Jurian al helemaal niet, die heeft dan echt wel onze nabijheid nodig. Voor Frederiek vind ik het net iets anders, voor haar is een gastouder die heel lief voor haar is denk ik ook wel voldoende op dat moment (al is papa of mama natuurlijk altijd het beste). Maar nu slaapt ze gewoon extreem veel, dat kan ze bij de gastouder ook wel.

ajl, bij Jurian zaten we ook over die 1 liter heen. en het CB zei dat dat gewoon mocht. Honger is honger. Bij Frederiek ook, omdat ik nog geen bijvoeding wilde geven, dus moest ze wel iets meer in de fles. Was geen probleem, omdat het tijdelijk was.

Frederiek is bij de dokter geweest. Een vervanger. Maar ik denk dat wij het echt enorm geboft hebben, met de huisartsen, als ik soms andere verhalen lees...
Deze was weer zo ontzettend aardig. Oren en longen zijn schoon, keel beetje ontstoken. Maar 2 weken koorts vond hij wel aanleiding om een kuurtje te geven. En als ze daarna nog koorts heeft, dan moeten we terug komen. ben benieuwd, hoe ze het erop gaat doen :D
En geen kinkhoest trouwens. Volgens de dokter is dat bijna neit mogelijk als ze gewoon zijn ingeent. Gelukkig dus. Want voor zwangere vrouwen en baby's onder de 6 maanden schijnt het wel gevaarlijk te kunnen zijn, en mijn vriendin is 39 weken zwanger en het kindje van mijn vriendin 2 maanden. Zou wel heel rot zijn als zij het krijgen doordat ze in aanraking met Frederiek zijn geweest. Maar dat valt dus mee.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 11 jan 2012 10:34

654321 schreef:Dag moeders. Ik kreeg vandaag de tip om een safe t sleep te gebruiken ivm nachtelijke onrust (heel vaak wakker worden) van ons kindje (bijna 2).

?

ik, hier werkte het bij 3 van de 4 de 4de wurmde zich eruit, die had zon hekel aan beperkingen :mrgreen:
hielp vooral omdat ze niet direct rechtopgaan zitten als ze maar een beetje wakker werden, ik deed ze eerst een slaapzak aan en dan de safetsleep, en dan met twee veiligheids spelden vast op die leeftijd, want dan krijgen ze hem wel open, je zou er eigenlijk een moeten lenen ofzo, want 2 is wel een lastige leeftijd om iets nieuws te introdiceren

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 jan 2012 10:57

Over een ziek kindje naar de opvang brengen volgens mij mag dat meestal niet (kindjes met koorts naar het kdv) maar een gastouder is meestal wel makkelijker.
Nina gaat als ik een ochtenddienst heb naar mijn vriendin toe (nu even niet want ze is pas bevallen) en dan gaat Nina naar mijn moeder of mijn zusje komt hier.
Het is nog niet aan de orde geweest maar ik denk wel dat Nina dan gewoon gaat want mijn man kan niet zomaar bellen van ik kom niet want als er computer problemen zijn kunnen zijn collega's niet werken (of het moet heel ernstig zijn natuurlijk dan is het geen probleem)
Ik bel mijn werk liever ook niet op van ik kom niet want dan moet er een collega gebeld worden die vrij is om te werken.
Nina is ook maar van 08.00 tot uiterlijk 11.30 bij de oppas.

@MissF gelukkig dat Frederiek geen kinkhoest heeft! hopelijk knapt ze snel op met het kuurtje. Ik dacht dat ingeënte kinderen de ziektes nog wel kunnen krijgen maar in mindere mate.

@Haai Fijn dat jou meisje geen oor/longontsteking heeft! Gaat alles goed met je zoon en dochter?

@Alj Hier zeggen ze op het cb juist liever niet over de 1 liter heen gaan (eens een keer is niet erg maar het moet niet elke dag zo zijn) Het kan ook komen door dat een kindje te snel de fles leeg heeft dat ze nog honger hebben volgens mij moeten ze rond de 20 min over 1 fles doen.
Wel vervelend dat hij zo een honger heeft! Gaat het voor de rest goed? Huilt J net zo veel als je andere kinderen of niet? Ben je zelf al opgeknapt?

@Evelien Ik zag net het gewicht van S voorbij komen hij weegt net zoveel als Nina :D

@rosekapje Fijn dat de kuur aan lijkt te slaan! Hopelijk is hij snel weer de oude...

@Dippie wat een schatje! Gaat het allemaal goed? Ben je zelf weer opgeknapt?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 jan 2012 13:05

Vanmorgen met C naar het CB geweest en gelijk maar de honger van J aangekaart. Ze zijn er bij ons ook geen voorstander van om meer dan 1l binnen te krijgen per dag, helemaal omdat hij best groot is. Ik heb hem snel even op de weegschaal gelegd en hij was al 6400 gr met kleding aan. Voor een baby van 8 weken is dat best aan de maat. En in het eerste jaar wordt toch de bouwstenen gelegd voor mogelijk vetcellen en die schijn je wel te kweken als je ze meer voeding geeft.
De afgelopen 2 nachten heb ik hem laten mopperen/jengelen toen hij kwam. Hij wilde nl om 0.30 al wel weer wat hebben. Beide nachten het gerekt tot 4.00 uur. Toen ging hij echt hard huilen. Aankomende nacht ga ik hem om 22.00 uur de laatste voeding geven en dan pas weer om 6.00 uur en echt niet eerder.
@ missF Misschien maakte het bij jouw kinderen niet uit, omdat ze wat kleiner en magerder zijn? Altans ik las ergens dat Frederiek nu ook ongeveer 7 kg is?

Terug naar “Archief”