games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: games

Berichtdoor mohamed » 08 jan 2012 20:56

mohamed schreef:Een milde vorm van OCD kan een mens stimuleren om tot grote hoogte te stijgen, want ik heb gister de 150cc special cup eindelijk gehaald! Toegegeven, de euforie van het winnen heb ik lang zo intens niet ervaren als de bitterheid van het keer op keer verliezen. Achteraf koos ik steeds de verkeerde kart en had ik het veel eerder kunnen halen, maar het zij zo! :-oo

Mortlach schreef:Ik heb wel vaker het idee dat de karts in mario kart niet goed in balans zijn.

Wat nu ineens in Battlefield 3 populair is, is de MCOM-stations volhangen met C4, zodat als je ze dan probeert op te blazen/te beschermen (afhankelijk van de kant die je speelt) je volledig aan gort wordt geblazen. Heel vervelend. Het nare is ook dat de MCOM-stations immuun zijn voor die explosies. In BFBC2 kon je een MCOM nog opblazen met explosieven en tanks en dergelijke.

Lijkt me wel lachen. :D

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 08 jan 2012 22:41

Zo, ik heb de Javalin rocket launcher vrij gespeeld. Vanavond op Oman gespeeld. Teamgenoot had een Soflam opgesteld die precies het vliegveld van de russen bestreek. Ik lag vlakbij de baan, op het randje van wat kon: zodra een rus in een vliegtuig ging zitten, ging de lock erop van de soflam. En hoefde ik alleen maar op de linkermuisknop te drukken.
Grappige is dat flares helemaal niets tegen Javalin doet, en als de piloot niet allerlei capriolen uithaalt om te ontwijken, is het altijd prijs. Hoe frustrerend. Zit je net 5 seconde in de lucht, boem. (en die chopper kwam nauwelijks van de grond).
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 09 jan 2012 10:45

Kun je geen foto plaatsen van hoe dat eruit ziet? :D

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 jan 2012 11:36

Katlheen schreef:Zo, ik heb de Javalin rocket launcher vrij gespeeld. Vanavond op Oman gespeeld. Teamgenoot had een Soflam opgesteld die precies het vliegveld van de russen bestreek. Ik lag vlakbij de baan, op het randje van wat kon: zodra een rus in een vliegtuig ging zitten, ging de lock erop van de soflam. En hoefde ik alleen maar op de linkermuisknop te drukken.
Grappige is dat flares helemaal niets tegen Javalin doet, en als de piloot niet allerlei capriolen uithaalt om te ontwijken, is het altijd prijs. Hoe frustrerend. Zit je net 5 seconde in de lucht, boem. (en die chopper kwam nauwelijks van de grond).

Ik heb toevallig dit weekend een paar keer gevlogen zonder direct te crashen. Ik krijg de bediening langzaam door. Nu nog leren dingen te raken met het boordkanon.

Met de tanks leer ik mij steeds beter vermaken trouwens, vooral de kaart Caspian Border (geloof ik, die met dat grote grasveld bij en dan de tolhuisjes. Ik heb nu door hoeveel voor en boven je een voertuig moet mikken om het te raken als het beweegt. Heerlijk om van grote afstand jeeps en humvee's aan gort te knallen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 09 jan 2012 19:33

Ik vlieg met een joystick, speciaal voor dit spel weer uit de kast gehaald en aangesloten. Het koste mij ook wat moeite in het begin, niet zozeer het vliegen, als wel het mikken en iets raken. Vaak vloog ik een heel rondje kansloos rond, beetje kerosine verstoken :mrgreen:

Intussen de nodige upgrades gehaald, nu vlieg ik rond met rocket-pods. Die heatseaker missiles zijn niet zo effectief. Nu heeft iedereen zo'n beetje wel flares en stealth, dus is het al lastiger om je tegenstander er mee neer te halen. Die rocket pods vind ik handiger voor met name gronddoelen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 09 jan 2012 21:48

Als ik jullie zo hoor krijg ik ook zin om BF3 te spelen maar steeds wanneer ik een filmpje op Youtube bekijk spreekt het me totaal niet aan. :S

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 jan 2012 01:08

mohamed schreef:Als ik jullie zo hoor krijg ik ook zin om BF3 te spelen maar steeds wanneer ik een filmpje op Youtube bekijk spreekt het me totaal niet aan. :S

Niet doen dan, en we zullen het maar als compliment beschouwen dat ons enthousiasme aanstekelijk is. :-)

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 10 jan 2012 12:42

Zeker niet gaan kijken dan, maar gewoon gaan spelen. Oefening baart kunst, en dan wordt het lachen :mrgreen:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 jan 2012 11:44

Ja dat is waar, ik heb nota bene een PS3! :)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 jan 2012 11:46

Mortlach schreef:en we zullen het maar als compliment beschouwen dat ons enthousiasme aanstekelijk is. :-)

Ja doet dat maar, want mohamed is wel stout maar ook weer niet zo fout! :lol:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 jan 2012 11:54

Net nog even gekeken en het valt me nog alles mee, niet veel glitches zo te zien en het lijkt me erg leuk om met elkaar te gamen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 jan 2012 17:30

mohamed schreef:Net nog even gekeken en het valt me nog alles mee, niet veel glitches zo te zien en het lijkt me erg leuk om met elkaar te gamen.

Kwalitatief is het een geweldig spel, met weinig glitches inderdaad, op PS3 tenminste. En het geluid is ook geweldig goed.

Ik heb ondertussen de eerste 'Tour service star' voor mijn Support character gehaald, op naar nummer twee. 170.000 punten, dat gaat wel even duren. Ik loop trouwens nog steeds met het eerste wapen rond, want die werkt toch het prettigst en het is zo'n gedoe om voor de rest de extra's vrij te spelen (scope, bipod, etc). Voor dat wapen heb ik dan ook al 5 service stars.

Ik wissel nu een beetje af met de Sniper, maar dat blijft toch een lastige klasse om in te komen. Ik heb gelukkig al wel de eerste echte sniper rifle (SV98).

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 jan 2012 14:10

Mensen aan de andere kant van het veld 'headshotten' is dan toch wel erg leuk :-)

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 16 jan 2012 17:34

Ik loop al rond met al die zware guns, en ben ook op weg naar de 2e service star van 170.000 punten. Maar ik zit inmiddels op dik 99.000 punten, dus ben goed onderweg. Die BIpod komt trouwens standaard met dat wapen hoor, het is juist die foregrip die je moet/wilt hebben. Die eerste gun schiet wel lekker, maar ik zou zeker de andere guns proberen. De M60 is lekker zwaar...(en zwaar doet auw bij de tegenstander :mrgreen: ).

Dat snipen vind ik echt waardeloos in dit spel, in BFBC2 kon ik dat wel goed, maar in BF3 wil het gewoon niet vlotten. Sniper is dus ook de klasse die ik haast nooit speel.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 jan 2012 17:57

Katlheen schreef:Ik loop al rond met al die zware guns, en ben ook op weg naar de 2e service star van 170.000 punten. Maar ik zit inmiddels op dik 99.000 punten, dus ben goed onderweg. Die BIpod komt trouwens standaard met dat wapen hoor, het is juist die foregrip die je moet/wilt hebben. Die eerste gun schiet wel lekker, maar ik zou zeker de andere guns proberen. De M60 is lekker zwaar...(en zwaar doet auw bij de tegenstander :mrgreen: ).

Dat snipen vind ik echt waardeloos in dit spel, in BFBC2 kon ik dat wel goed, maar in BF3 wil het gewoon niet vlotten. Sniper is dus ook de klasse die ik haast nooit speel.

Ik heb ook het gevoel dat het in BFBC2 makkelijker was, en er ook iets meer fijne plekken waren om te gaan zitten. In BF3 staat er altijd wel een boom of een container in de weg. De Scope sway is ook vrij heftig, maar ik wil nu eenmaal die vliegende detector vrijspelen, de MAV.

Wat betreft die bipod/foregrip, dat hangt toch van je speelstijl af. Running and Gunning als je de foregrip hebt, maar ik ga vaak gewoon ergens liggen waar ik verwacht dat er een aantal vijanden langs zal komen, en dan is de bipod weer erg lekker. Wat dat betreft ben ik meer 'echte' support, ik geef dekking en kogels aan de assaulters. :-)

Misschien dat ik de M60 eens gaan proberen. Ik vind het alleen een groot nadeel dat de wapenbeschrijvingen zo sumier zijn. Je moet aan het type ammuninitie maar raden hoeveel schade het doet. (logica die ik maar toepas is dat hoge vuursnelheid minder schade per kogel betekent). Je kunt helaas niet simpelweg wapens vergelijken. Dat kon eerst toch wel, met van die vormpjes per wapen, als je begrijpt wat ik bedoel.

Het is natuurlijk ook zo dat het een deel gewenning is. Ik weet nu hoeveel recoil de M249 heeft en compenseer dus automatisch. Een ander wapen met andere recoil is dus in het begin altijd ruk.

Terug naar “Archief”