Speedy schreef:Maarrrr zit jij ook in zo'n kerk maar dan op de Veluwe?
(Ik stop met deze discussie, ik kan hier nog een voorbeeld noemen wat een familielid van mij vorig jaar heeft meegemaakt in een gemeente wat voor mij echt mijn mond deed openvallen. En dat zal een aantal karikaturen helaas moeten onderstrepen als werkelijkheid.)
Ja, ik zit in zo'n kerk. Er zullen vast rare gevallen tussen zitten waar ik ook mijn gedachten bij heb. Maar er wordt zo vaak gewezen naar de rechts reformatorische gezinte. Ik had pas iemand die een dienst had bijgewoond bij de doorbrekers. Wat ik toen hoorde, viel mijn mond ook van open. Dat was een vrouw met een gehandicapt kind. Het kind maakte geluiden bij de muziek die er gemaakt werd en de volgende keer toen die moeder met dat kind kwam, werd ze dringend verzocht niet meer te komen omdat die geluiden als storend werden ervaren. En dat in een doorbrekersdienst. Wat ik hiermee bedoel te zeggen is het volgende: men wijst altijd naar rechts, maar kijk ook eens de andere kant op. We zijn allemaal mensen met fouten en gebreken. Niemand is volmaakt.