Insane: je gaat nogal drastisch te werk ! je bent nog zo jong en dan zo'n stap te nemen. Er zijn nog genoeg tussenmogelijkheden.
Ik neem aan dat je nog thuis woont. Je bent 18, voor de wet volwassen, maar dat wil niet zeggen dat je dat geestelijk ook bent. Natuurlijk moet je op een gegeven moment eigen keuzes gaan maken, maar vanuit welke achtergrond doe je dat ? Je klinkt behoorlijk gefrustreerd en boos, vanwege een mogelijk te strenge opvoeding. Dat vind jij, maar is dat werkelijk zo ? Noem eens een paar voorbeelden.
Toen ik jong volwassen werd, kon ik het in de kerk van mijn ouders ook niet meer vinden, een vergrijsde gemeente, in de rechterflank. Ik zei tegen mijn ouders dat ik graag elders wilde luisteren en zij vonden dat prima. Ze hoopten dat ik uiteindelijk terug zou keren, maar dat is niet gebeurd. Ik heb wel een kerk gevonden waar ik een hele goede aansluiting had en waar ook zelfs mijn ouders achter konden staan.
Is het je je waard om op deze manier de band met je ouders te laten verslechteren ?