Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
schelpje3 schreef:Insane: je gaat nogal drastisch te werk ! je bent nog zo jong en dan zo'n stap te nemen. Er zijn nog genoeg tussenmogelijkheden.
Ik neem aan dat je nog thuis woont. Je bent 18, voor de wet volwassen, maar dat wil niet zeggen dat je dat geestelijk ook bent. Natuurlijk moet je op een gegeven moment eigen keuzes gaan maken, maar vanuit welke achtergrond doe je dat ? Je klinkt behoorlijk gefrustreerd en boos, vanwege een mogelijk te strenge opvoeding. Dat vind jij, maar is dat werkelijk zo ? Noem eens een paar voorbeelden.
Is het je je waard om op deze manier de band met je ouders te laten verslechteren ?
schelpje3 schreef:Mortlach, waarom denk jij dat dit een jonge man betreft ? Ik lees dat niet !
Bovendien vind ik de naam nogal "veelzeggend".
Mortlach schreef: Daarbij is euthenasie alleen van toepassing bij ondraaglijk lijden zonder hoop op herstel
Mortlach schreef:Technisch gezien hoef je je helemaal niet uit te schrijven, lijkt me. Verhuizen en gewoon niet meer komen opdagen. Dan de post die je zo nu en dan krijgt (kerkblaadje) gewoon bij het oud papier gooien. Ik ben volgens mij officieel nog Rooms-Katholiek vanwege mijn opvoeding, maar daar voel ik niets van.
JeeWee schreef:Ben ik nou de enige die bij deze vraag een voor mij bijna vergelijkbare vraag voelt opkomen:
"hoe kom ik van de beademing af en hoe pleeg ik euthanasie?"
Mortlach schreef:
Dat denk ik op te kunnen maken uit het taalgebruik, maar goed, ik zou me daar inderdaad in kunnen vergissen. Is dat verder relevant? En namen, tja, je kunt invullen wat je wilt - mijn naam is een whiskeymerk, is dat ook veelzeggend?
Lock&Stock schreef:Ben ik het toch niet helemaal mee eens Mortlach. Vaak wordt in demografie aangegeven dat een land X% christenen heeft, waarvan X% PKN, etc.
Personen die niet meer naar de kerk gaan maar nog wel staan ingeschreven zorgen dus voor een vertekend beeld.
schelpje3 schreef:Zou kunnen, ik wist dat het een whiskymerk is, dus je zou een liefhebber kunnen zijn. Maar vaak zeggen nicknames tamelijk veel over iemand.
We horen hier maar 1 kant van het verhaal he !
In een ander topic vond een mod het nogal dubieus om op een chr forum echtscheiding aan te bevelen, ik zou zeggen, laten wij op ditzelfde forum trachten iemand iig bij EEN kerk, oftewel het geloof te houden !
Insane is een makkelijke prooi om nu de andere richting op te duwen en wij mogen daar niet aan meewerken.
Laten we eerst wachten op zijn/haar verhaal. Want er zijn nogal wat "kinderen" die kritiek hebben op hun opvoeding, maar dat dat niet altijd terecht is.
Daar kom je vaak pas achter als je zelf kinderen in die leeftijd hebt !
Lalage schreef:Waarom mag je geen antwoord geven op een technische vraag?
Jullie zijn net zo erg als de mensen van kerken die anderen het moeilijk maken om zich te laten uitschrijven, maar als iemand niet meer komt en zich niet laat uitschrijven gebeurt er niets! Degene die zich bewust laat uitschrijven heeft er tenminste over nagedacht. Dat vind ik volwassen gedrag. En wie weet wil iemand zich wel uitschrijven om lid te worden van een ander kerkverband, dat kan toch ook. Het is naïef om te denken dat je hem/haar kan tegenhouden door de uitschrijving te weigeren.
mohamed schreef:Bij de RKK ligt dat anders als bij de PKN.
Mortlach schreef:Voel je de PKN wel dan? Toch knap als ze me in Ierland zouden weten te vinden
mohamed schreef:Nou, ik denk dat je donders goed weet wat ik bedoel, want voor de RKK blijf je altijd katholiek, wat natuurlijk wel lekker makkelijk is mocht je je vergissen en God bestaat toch. Dan loop je gewoon naar Jezus toe met je doopsel, niks aan de hand!
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten