Moderator: Moderafo's
Mortlach schreef:En sinds wanneer is dit het doel van abortus?
Esther2 schreef:Ik vind het erg dapper dat Bert zich inzet tegen abortus ondanks alle haatuitingen tegen hem. Hij is een kruisvaarder, iemand die uitkomt voor zijn geloof en principes, terwijl de meeste van ons niets doen behalve een beetje meelopen met de massa.
henkie schreef:Het lijkt me een treffende omschrijving voor het aborteren van kinderen met Down of een andere ernstige handicap.
Mango schreef:Verder vond ik de documentaire, om op het onderwerp te blijven, een beetje raar. Er is een regel dat als er op een forum een discussie ontstaat en iemand gaat hitler aanhalen dat de discussie dan over of dood is. En dat is hier een beetje mijn idee. Tegen abortus zijn is prima. Maar ga je met deze argumenten er mensen mee op laten houden? Ik denk het niet..
Mango schreef:Ah dat was de naam! Naar mijn idee is dat hier een beetje het geval inderdaad. Ben je voor abortus? Dan ben je ook voor de holocaust!![]()
Ik ben benieuwd wat de rest van refoweb vindt van deze docu. Ik ben er een beetje doorheen gebladerd. een uur vond ik een beetje lang, temeer omdat ik het vanaf het begin al tenenkrommend slecht vond. Naar mijn idee is er slecht research gedaan naar de evolutietheorie en verder was het ook slechte journalistiek. Die nederlandse vrouwenstem was zwakjes en te voorzichtig en die zogenaamde Nederlandse expert was een slechte spreker. Maar dat terzijde.
Ik vond de argumenten nergens op slaan. zijn er mensen die zich hier wel in kunnen vinden, deze vergelijkingen? Ben benieuwd
Katlheen schreef:@Mortlach: wanneer een zwangere vrouw in de situatie komt dat de zwangerschap moet worden afgebroken om haar leven te redden, dan zullen artsen daar altijd voorrang aan geven. De moeder gaat altijd voor het ongeboren kind namelijk. Dus dat extreme zal denk ik wel meevallen wat betreft de pro-life beweging.
Maar zolang er geen levensgevaar voor de moeder is, heb je dus wel het risico dat je een kind van papa krijgt (zoals je schetst in je voorbeeld). Gevolg: genoeg illegale praktijken met de nodige medische miskleunen en aanverwante ellende.
Overigens, wel grappig: de republikeinen zijn allemaal heel erg pro-life, maar de doodstraf vinden ze heel normaal. 18 jarigen een zinloze oorlog insturen, is erg pro-life. Zat laatst een documentaire te kijken waarin zo'n 20 jarige soldaat vermeld dat hij tientallen mensen heeft gedood in Irak en Afghanistan. "als ik het daar doe, ben ik een held. Doe ik het hier, dan ben ik een serie-moordenaar". Erg treffend.
Dan heb je nog de democraten: die zijn tegen de doodstraf, maar hebben geen enkele moeite met abortus.
Wij hebben wel bijna de keuze moeten maken om abortus te laten doen of niet, en ik kan je zeggen: dat is geen pretje, dat is geen makkelijke keuze, en daarbij hebben wij nooit het idee gehad dat ons kindje geen kindje was, maar een hoopje cellen. Iedereen die zomaar roept dat het zo makkelijk is, en dat mensen het maar even doen omdat een kind ze niet uitkomt, die hebben werkelijk waar geen enkel verstand van zaken en hebben zich wat mij betreft op voorhand gediskwalificeerd.
blijblij schreef:@riska: helemaal eens met je laatste zin.
Daarom heeft Bert ook de Gouden Bikini 2011 gewonnen!
http://goedgelovig.wordpress.com/2012/0 ... en-bikini/
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten